Roetfilter, ruil of nieuw ?
Roetfilter, ruil of nieuw ?
Ik merk de laatste tijd dat de auto steeds vaker probeert het roetfilter te regenereren (lastig woord)
Als ik dan net even lekker door wil rijden, dan begint er ineens zo,n cyclus. Ik ga dan altijd braaf tussen de 60 en de 120 rijden , maar het is toch wel een teken dat er iets moet gebeuren, is ook niet gek, auto is gechipt, kmstand is nu 175 000.
Wel is er bij 100 000 een nieuw roetfilter ingegaan, maar schijnbaar is de levensduur variabel en afhankelijk van de uitstoot.
Nu de vraag: nieuw of gebruikt met, naar zeggen, een TUV rapport erbij. ? (zie link) http://link.marktplaats.nl/1001405817" onclick="window.open(this.href);return false;
Als ik dan net even lekker door wil rijden, dan begint er ineens zo,n cyclus. Ik ga dan altijd braaf tussen de 60 en de 120 rijden , maar het is toch wel een teken dat er iets moet gebeuren, is ook niet gek, auto is gechipt, kmstand is nu 175 000.
Wel is er bij 100 000 een nieuw roetfilter ingegaan, maar schijnbaar is de levensduur variabel en afhankelijk van de uitstoot.
Nu de vraag: nieuw of gebruikt met, naar zeggen, een TUV rapport erbij. ? (zie link) http://link.marktplaats.nl/1001405817" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Roetfilter, ruil of nieuw ?
Je kunt ook even contact opnemen met deze heren.
http://www.buchli.nl/content.php?l=0&p=5&id=145" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.buchli.nl/content.php?l=0&p=5&id=145" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Roetfilter, ruil of nieuw ?
Al aardig wat over geschreven hier op het forum o.a.:
http://www.bimmerportal.nl/e60-e61-tech ... roetfilter" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bimmerportal.nl/post365621.h ... er#p365621" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar volgens mij zijn er nog weinig mensen die het roetfilter ook daadwerkelijk hebben laten vervangen. Iedereen is volgens mij een beetje tijd aan het rekken in afwachting van iemand die als eerste gaat vervangen ...
Zelf heb ik nog ca. 40.000 km te gaan tot vervanging, maar weet in ieder geval wel zeker dat ik geen € 1.500,- ga betalen aan de stealer voor dat gekke ding
Op zich lijkt de Tunex reinigingsoplossing me niet verkeerd, dus ik denk dat ik daar t.z.t. ook wel op uit ga komen.
http://www.bimmerportal.nl/e60-e61-tech ... roetfilter" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bimmerportal.nl/post365621.h ... er#p365621" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar volgens mij zijn er nog weinig mensen die het roetfilter ook daadwerkelijk hebben laten vervangen. Iedereen is volgens mij een beetje tijd aan het rekken in afwachting van iemand die als eerste gaat vervangen ...

Zelf heb ik nog ca. 40.000 km te gaan tot vervanging, maar weet in ieder geval wel zeker dat ik geen € 1.500,- ga betalen aan de stealer voor dat gekke ding

Op zich lijkt de Tunex reinigingsoplossing me niet verkeerd, dus ik denk dat ik daar t.z.t. ook wel op uit ga komen.
Re: Roetfilter, ruil of nieuw ?
Ik heb hem bij mijn vorige auto weg laten halen (VW Passat) en de software is opnieuw geschreven koste toen iets van €750,-
Re: Roetfilter, ruil of nieuw ?
ik houd wel van een gokje
dus ik ga ook maar eens bij die tunex gast praten. Wat mot dat mot !
Anders rij ik straks met een tractor rond.

Anders rij ik straks met een tractor rond.

Re: Roetfilter, ruil of nieuw ?
Zwagertje heeft hem laten vervangen bij Bmw Dusseldorf, kosten tegen de 1700 euro aan. Echt ziek gewoon, maar hij was koppig en luisterde niet naar mij.
Mustii hier van forum heeft hem bij Tunex laten doen
Mustii hier van forum heeft hem bij Tunex laten doen
Re: Roetfilter, ruil of nieuw ?
Da,s goed nieuws, een echte ervaringsdeskundige dus. Wat was zijn ervaring met het ruilfilter ?
Re: Roetfilter, ruil of nieuw ?
Heb momenteel 187000km,en zit volgens de boordcomputer al 14000km boven de stand om hem te laten vervangen.
Van het regenereren heb ik zo goed als geen last.Af en toe een heel lichte bromtoon die echt niet stoort en niets verandert aan het rijgedrag.
Ik ga gewoon blijven rijden tot het hinderlijk wordt of ik iets merk aan de prestaties van de wagen.
Volgens mijn garagist is het zinloos om hem te vervangen als de bc dit meld.
Ik meld er even bij dat 80% van de kms gereden wordt door de vrouw en gemiddeld afstanden van +/-10km.
Dus dat hij zuiver geblazen zou worden op de snelweg(doordat hij langdurig veel warmer zou kunnen worden) is bij mij ook niet van toepassing.
Denk dat de waarschuwing van de bc(volgens mij bij bijna iedereen rond de 175000km)een puur theoretische aanduiding is,en voor iedere rijstijl en rijafstand verschillend is.
Van het regenereren heb ik zo goed als geen last.Af en toe een heel lichte bromtoon die echt niet stoort en niets verandert aan het rijgedrag.
Ik ga gewoon blijven rijden tot het hinderlijk wordt of ik iets merk aan de prestaties van de wagen.
Volgens mijn garagist is het zinloos om hem te vervangen als de bc dit meld.
Ik meld er even bij dat 80% van de kms gereden wordt door de vrouw en gemiddeld afstanden van +/-10km.
Dus dat hij zuiver geblazen zou worden op de snelweg(doordat hij langdurig veel warmer zou kunnen worden) is bij mij ook niet van toepassing.
Denk dat de waarschuwing van de bc(volgens mij bij bijna iedereen rond de 175000km)een puur theoretische aanduiding is,en voor iedere rijstijl en rijafstand verschillend is.
Re: Roetfilter, ruil of nieuw ?
Fijn om te horen.
Re: Roetfilter, ruil of nieuw ?
http://www.dieseltechniekfriesland.nl/index.php?id=11" onclick="window.open(this.href);return false;
kom ik net tegen.
kom ik net tegen.
Re: Roetfilter, ruil of nieuw ?
Ben benieuwd wat ze er voor vragen. Ik neig nu nog naar Tunex TUV verrvanging.
Re: Roetfilter, ruil of nieuw ?
Gaat zo'n auto dan ook niet meer roeten?Speedy schreef:Ik heb hem bij mijn vorige auto weg laten halen (VW Passat) en de software is opnieuw geschreven koste toen iets van €750,-
- MaasMaster
- Berichten: 539
- Lid geworden op: 16 nov 2011, 18:36
- Locatie: Bree (België)
- Contacteer:
Re: Roetfilter, ruil of nieuw ?
Ik lees op dit en het Belgisch forum redelijk veel over vervangintervallen van het roetfilter...
Mijne is nog niet vervangen en loopt al 245000 km mee! Ik zal goed karma hebben misschien??
Ik hoor hem ook af en toe regenereren, maar niet echt zo vaak dat ik me er zorgen om begin te maken...
Nu, ik moet zeggen dat mijn wagen niet gebruikt wordt om rond de kerk te rijden...
Mijne is nog niet vervangen en loopt al 245000 km mee! Ik zal goed karma hebben misschien??

Ik hoor hem ook af en toe regenereren, maar niet echt zo vaak dat ik me er zorgen om begin te maken...
Nu, ik moet zeggen dat mijn wagen niet gebruikt wordt om rond de kerk te rijden...
- The proof of intelligent life on other planets lies within the fact that NONE of them bothered to contact us.
- Gun control means: using BOTH hands!
E61 525D 2005 "Luther"
Correct Craft Ski Nautique 2001 "Yasmine"
- Gun control means: using BOTH hands!
E61 525D 2005 "Luther"
Correct Craft Ski Nautique 2001 "Yasmine"
Re: Roetfilter, ruil of nieuw ?
En welke stand duid(de) je boordcomputer aan om hem te vervangen?
Re: Roetfilter, ruil of nieuw ?
Ik denk dat de zwaardere brom die ik hoor ook het regeneren is. GEbeurt wel wat vaker de laatste tijd. Kan het zijn dat je roet ruikt als uitstapt?
Soort van vers teer lucht
Soort van vers teer lucht
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
