iphone 4 koppelen met BT module

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
bvdhoogen

iphone 4 koppelen met BT module

Bericht door bvdhoogen » 02 okt 2010, 19:03

Hallo,
Ik rijd nu zo'n half jaar een 525d uit 2006. Momenteel zit ik te twijfelen om een Iphone 4 aan te schaffen. Kan iemand mij vertellen of dat deze telefoon moeilijkheden kent met het koppelen aan mijn BT module (af-fabriek)? Het gaat mij puur om het bellen, dus niet het afspelen van muziek.
Grt
Bas
Geld moet rollen, anders hadden ze het wel vierkant gemaakt!!!

bkw38

Re: iphone 4 koppelen met BT module

Bericht door bkw38 » 03 okt 2010, 22:12

Hey,

Ik heb een neef die bij T-mobile werkt.. al 6 jaar is die daar manager of wat dan ook.. Ik was van plan om een Iphone 4 te kopen maar hij vertelde mij dat ik dat niet moest doen.. zeker niet op dit moment door allemaal fouten die de iphone had en dat die geen verbinding maakt met auto's.. Hij vertelde mij dat over een maand de Iphone 4gs uitkomt en die minder problemen zou hebben..
E60 530D

maarten22

Bericht door maarten22 » 03 okt 2010, 22:22

Wat een lulverhaal........... Klopt echt helemaal niks van. Apple verteld nooit wanneer er nieuwe producten uitkomen. Geniet al maanden van mijn 4 en heb nergens last van. Als ik de dead grip toepas valt er een streepje weg, big deal. Tot nu toe nog geen BMW tegengekomen waar de iphone niet in werkt. Weet echter niet of je verschillende versies hebt in de 5 serie, net als in de 3 serie. In de E46 werkt de iphone alleen goed met het laatste bluetooth kastje(V13)

Kingfisher
Contacteer:

Bericht door Kingfisher » 04 okt 2010, 07:11

Ik heb met geen enkele iPhone, dus ook niet met mijn recente iPhone 4 problemen gehad, ook niet in combinatie met mijn E61. Wat Maarten zegt, die zogenaamde 'death grip' stelt echt niks voor. Opgeblazen door de media en azijnz*k*rs, het valt reuze mee.

Daarnaast volg ik ook geregeld de geruchten rondom de iPhone en er gaat inderdaad een gerucht dat er een update komt in verband met die death grip, maar er zijn zoveel geruchten geweest en als je maar lang genoeg wacht komt er altijd weer een betere versie uit. ;)

Mijn mening, gewoon nu aanschaffen die iPhone 4, want het is een fantastisch toestel.

Het pairen via BT gaat dus prima, je kunt er mee bellen, maar ook het adresboek wordt netjes uitgelezen.

bvdhoogen

Re: iphone 4 koppelen met BT module - kan dicht

Bericht door bvdhoogen » 18 nov 2010, 19:11

Op dit moment al zo'n 6 weken de trotse bezitter van de Iphone 4. Toestel werkt prima op de BT van de BMW.
Dus er is inmiddels al heel wat geschreven en gezegd, maar ik ervaar, zoals meerdere ook al geschreven hebben, geen enkele problemen. Lekker aanschaffen!!!
Grtz
Bas
Geld moet rollen, anders hadden ze het wel vierkant gemaakt!!!

OscarB

Bericht door OscarB » 27 dec 2011, 19:51

Ook ik heb een ihpone 4 gekoppel aan de bimmer dit werkt goed.

Vraagje heeft iemand ervaring met iPhone 4 snap-in media.
Met deze snap-in moet je ook muziek van je iPhone 4 kunnen afspelen en selecteren via je beeldscherm met de keuzeknop.
OscarB
BMW 530xd M-pakket

Dnl

Bericht door Dnl » 27 dec 2011, 20:23

Komt ie!

SIA Basic
Voor het veilig opbergen van de telefoon en het opladen van de accu. Daarnaast zorgt deze voor een inductieve koppeling met de dakantenne i.c.m. optie SA6NL of SA633.
SIA Music
Gelijk aan SIA Basic met als extra een afspeelfunctie voor muziek die in de iPhone is opgeslagen. Optie SA6FL (USB-/ Audio aansluiting) is hiervoor noodzakelijk.
SIA Media is gelijk aan SIA Music maar biedt ook de mogelijkheid van Covert Art en video interface* op het voertuigdisplay aan. Noodzakelijke voertuigopties hiervoor zijn SA6FL, SA6NF en SA6VC Combox.

, maar werkt helaas niet in een E60. Enkel de Basic.

OscarB

Bericht door OscarB » 28 dec 2011, 19:56

Hoi Dnl
Is dit ook niet te realiseren via een software update?
OscarB
BMW 530xd M-pakket

Dnl

Bericht door Dnl » 28 dec 2011, 20:28

Als je de onderdeelnummers opzoekt via Realoem, komen ze niet voor bij de E60 helaas.
De basic variant uiteraard wel!

Ryosuke

Bericht door Ryosuke » 06 jan 2012, 01:22

ik heb zo'n iphone 4 snap in... stelt niks voor. beter ontvangst antenne en laad op. meer niks. koppelen gebeurt nog steeds via bluetooth. en kan geen muziek van afspelen oid.

Dnl

Bericht door Dnl » 06 jan 2012, 08:11

Vandaar ook de naam "basic", oftewel kon je weten :!..
Uiteindelijk doet die precies wat die moet doen, handsfree bellen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”