Accu lamp (HELP)
-
Accu lamp (HELP)
Hey iedereen
Mijn accu lampje flikkerde dus af en toe aan en uit, dus ik ga naar de garage waar ze de spanning enzo meten.
Blijkt dat men accu versleten was en nog maar de helft van de stoom leverde. Dus ik mijn accu laten vervangen.
Nu kom ik terug van de garage, begint dat accu lampje weer te flikkeren, dus ik terug naar de garage. Waar ze de alternator enzo nakijken, die blijkt inorde te zijn. Hun weten dus ook niet wat het is (GEEN BMW GARAGE, dus ze kunnen niet uitlezen). Weten jullie misschien hoe dit komt, en ofdat ik hem mss gewoon moet resetten ofzo, ik kan/ken er zelf ook niets van..
Alvast bedankt voor het lezen.
Bjorn
Mijn accu lampje flikkerde dus af en toe aan en uit, dus ik ga naar de garage waar ze de spanning enzo meten.
Blijkt dat men accu versleten was en nog maar de helft van de stoom leverde. Dus ik mijn accu laten vervangen.
Nu kom ik terug van de garage, begint dat accu lampje weer te flikkeren, dus ik terug naar de garage. Waar ze de alternator enzo nakijken, die blijkt inorde te zijn. Hun weten dus ook niet wat het is (GEEN BMW GARAGE, dus ze kunnen niet uitlezen). Weten jullie misschien hoe dit komt, en ofdat ik hem mss gewoon moet resetten ofzo, ik kan/ken er zelf ook niets van..
Alvast bedankt voor het lezen.
Bjorn
Re: Accu lamp (HELP)
wanneer je een accu laat vervangen, moet de accu eigenlijk nog aan een fatsoenlijke acculader voor 24 u opgeladen worden om een lang leven mee te kunnen gaan.
Dat is nog niet gebeurt.
Dat is nog niet gebeurt.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 

-
Bedankt voor je reactie.
Dus wat moet ik nu doen?
Dus wat moet ik nu doen?
Ik zou eerst even alle bekabeling en connectors even checken en de massaverbinding van het blok naar je chassis,
spanning meten (moet +/- 14V zijn bij draaiende motor), checken of de riem de de dynamo aandrijft niet slipt.
spanning meten (moet +/- 14V zijn bij draaiende motor), checken of de riem de de dynamo aandrijft niet slipt.
de accu opladen met een acculader. 24u aan 1 stuk.
Als de massaverbinding van je blok naar je chassis slecht zou zijn, start je auto niet. Dat kan het dus niet zijn. Voor de rest was de dynamo al gecontroleerd en zal de garagist de laadspanning gecontroleerd hebben.
Als de massaverbinding van je blok naar je chassis slecht zou zijn, start je auto niet. Dat kan het dus niet zijn. Voor de rest was de dynamo al gecontroleerd en zal de garagist de laadspanning gecontroleerd hebben.

-
Waarom zou ik de accu voor 24u moeten opladen, het is een nieuwe accu van da garage.. en ja dynamo en batterij spanning zijn allemaal gecontroleerd ..
Een nieuwe accu is inderdaad al geladen, dus deze nog een keer laden met een acculader is onzin.
Verder lijkt het mij toch raadzaam om alle bekabeling en contacten van dynamo naar chassis en bekabeling naar de accu goed te controleren.
Uit ervaring weet ik dat een massaverbinding ook wel eens rare problemen kan veroorzaken.
Verder lijkt het mij toch raadzaam om alle bekabeling en contacten van dynamo naar chassis en bekabeling naar de accu goed te controleren.
Uit ervaring weet ik dat een massaverbinding ook wel eens rare problemen kan veroorzaken.

-
heb volt meter aan accu gehangen, na starten van motor krijgt hij 14.1v dus volgens mij werkt de dynamo ngwel.. ik zal morge mee naar garage rijden, en laten weten wat ze daar zeggen. alvast bedankt voor jullie hulp
-
de dynamo kan wel bijladen maar dat wil niet zeggen dat hij goed is, als er een diode in stuk is kan het lampje gaan flikkeren.
Controleer ook het kleine draadje op de dynamo, of die niet beschadigd is etc.
Controleer ook het kleine draadje op de dynamo, of die niet beschadigd is etc.
Een accu is idd bijna geheel vol geladen als ze hem plaatsen.
Bij mij wel altijd in ieder geval.
En anders is hij na een uurtje rijden wel vol, vol genoeg om je lampje niet te laten oplichten.
Ga voortaan naar een garage waar ze wel BMW kunnen uitlezen.
Ook vreemd dat ze het niet kunnen trouwens, zoveel bijzonders heb je daar niet voor nodig
Bij mij wel altijd in ieder geval.
En anders is hij na een uurtje rijden wel vol, vol genoeg om je lampje niet te laten oplichten.
Ga voortaan naar een garage waar ze wel BMW kunnen uitlezen.
Ook vreemd dat ze het niet kunnen trouwens, zoveel bijzonders heb je daar niet voor nodig
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶
Dat draadje geeft het elektrisch circuit van de dynamo vrij. Als dat draadje niet goed contact maakt, gaat ook je acculampje branden en de accu wordt niet opgeladen.mechanic01 schreef: Controleer ook het kleine draadje op de dynamo, of die niet beschadigd is etc.
Maat van mij had dat pasgeleden met z'n boot, door een losgetrild klemmetje.
-
ben naar garage geweest, zeggen dat dynamo stuk is, als hij stationair draait geeft hij wel 14v, maar als je lichten enzo opzet nogmaar 12v.. een nieuwe kost 430euro(geplaatst enzo). Maar de koppeling is ook bijna stuk..(als ik in 3e plankgas geef geeft hij wel toeren maar bijna niet vooruit).. dit kost 1500euro.. nu is mijn auto al 12jaar en 250000 km.. nu vroeg ik me af wat jullie zouden doen, dynamo laten maken en wachten tot de koppeling het begeeft en die dan ook laten maken of gewoon de auto verkopen (ben ngmaar 19jaar dus geld voor een andere iswel een probleem)..
groetjes
groetjes
ik kan niet in je portemonnee kijken maar ik denk dat je voor zeg 2000 euro niet een andere degelijke auto kunt kopen. Het bedrag voor de dynamo is aannemelijk maar die 1500 euro voor de koppeling vindt ik vrij prijzig, dat zou volgens mij ook rond de 1000,- of lager moeten kunnen. Wordt een rondje bellen lijkt me om wat prijzen te vergelijken.
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)

E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
-
ok bedankt