BMW 320D start moeilijk of soms helemaal niet!!
BMW 320D start moeilijk of soms helemaal niet!!
Hallo beste leden,
Bij deze zou ik mij graag even willen voorstellen. Mijn naam is Tugay, 26 jaar en via via terecht gekomen op deze site.
Ik woon in het mooie Gorinchem en ben een echte BMW liefhebber!
Dat gehad hebbende wil ik het nu hebben over mijn probleem. Ik heb nu sinds 5 maanden een BMW e46 320d 150pk bj 2004. 5 maanden lang heb ik geen enkele probleem gehad. Echter 2 weken terug wilde hij opeens niet meer starten!
Bij het contact maken hoorde ik de startmotor wel draaien, maar sloeg de motor niet aan. Daar mijn BMW niet wilde starten had ik een vriend gebeld om het met startkabels te proberen. Startkabels gebruikt en ja hoor hij startte gewoon!
Ik dacht dus dat het de accu was. Meteen ben ik naar een automateriaalzaak gereden en heb een nieuwe accu (Varta 85A) gekocht. Accu vervangen, echter tot mijn schrik exact hetzelfde probleem. Startmotor draait wel, maar motor slaat niet aan. Weer het met startkabels geprobeerd en wederom sloeg de motor aan.
Welnu de volgende dag wil ik mijn auto starten en start hij gewoon vlekkeloos en stabiel! Auto verliest geen vermogen of spanning! Ook geen rook of lekkage. Na 3 dagen helaas weer mankementen met het starten. Wederom draait mijn startmotor wel, maar slaat mijn motor niet aan!
Het probleem werd voor mij te groot en te complex, dus besloot ik om naar de dealer te gaan voor het uitlezen. Na het uitlezen gaf de dealer resoluut aan dat het aan de brandstofpomp lag! Ik brandstofpomp vervangen en gelukkig weggereden naar huis. Nadat ik thuis was gekomen wilde ik even wat boodschappen doen...Je voelt hem al aankomen wederom hetzelfde probleem! Startmotor draait wel, maar motor slaat niet aan. Woest ging ik terug naar de dealer. Wederom uitgelezen waarbij de software geen enkele storing aangaf. Ook op mijn boardcomputer gaf de auto niets aan!
De dealer gaf vervolgens aan dat het weleens aan de O-ring zou kunnen liggen. Ook daar lag het probleem niet! Vervolgens zijn de injectoren en de nokkenassensor bekeken. Ook deze waren in orde! Ik werd er echt moedeloos van en verzocht de dealer om eens naar de startmotor te kijken. Uiteindelijk startmotor vervangen. Echter ook na het vervangen van de startmotor start mijn auto nog steeds erg moeizaam.!
Ik ben dus echt maar dan ook echt ten einde raad! Wie o wie heeft voor mij de tip of gouden oplossing zodat ik weer kan genieten van mijn BMW. Want als hij eenmaal start dan is het echt een beest van jewelste!
Alvast bedankt voor het lezen en de mogelijke tips/oplossingen!
Groetjes Tugay
Bij deze zou ik mij graag even willen voorstellen. Mijn naam is Tugay, 26 jaar en via via terecht gekomen op deze site.
Ik woon in het mooie Gorinchem en ben een echte BMW liefhebber!
Dat gehad hebbende wil ik het nu hebben over mijn probleem. Ik heb nu sinds 5 maanden een BMW e46 320d 150pk bj 2004. 5 maanden lang heb ik geen enkele probleem gehad. Echter 2 weken terug wilde hij opeens niet meer starten!
Bij het contact maken hoorde ik de startmotor wel draaien, maar sloeg de motor niet aan. Daar mijn BMW niet wilde starten had ik een vriend gebeld om het met startkabels te proberen. Startkabels gebruikt en ja hoor hij startte gewoon!
Ik dacht dus dat het de accu was. Meteen ben ik naar een automateriaalzaak gereden en heb een nieuwe accu (Varta 85A) gekocht. Accu vervangen, echter tot mijn schrik exact hetzelfde probleem. Startmotor draait wel, maar motor slaat niet aan. Weer het met startkabels geprobeerd en wederom sloeg de motor aan.
Welnu de volgende dag wil ik mijn auto starten en start hij gewoon vlekkeloos en stabiel! Auto verliest geen vermogen of spanning! Ook geen rook of lekkage. Na 3 dagen helaas weer mankementen met het starten. Wederom draait mijn startmotor wel, maar slaat mijn motor niet aan!
Het probleem werd voor mij te groot en te complex, dus besloot ik om naar de dealer te gaan voor het uitlezen. Na het uitlezen gaf de dealer resoluut aan dat het aan de brandstofpomp lag! Ik brandstofpomp vervangen en gelukkig weggereden naar huis. Nadat ik thuis was gekomen wilde ik even wat boodschappen doen...Je voelt hem al aankomen wederom hetzelfde probleem! Startmotor draait wel, maar motor slaat niet aan. Woest ging ik terug naar de dealer. Wederom uitgelezen waarbij de software geen enkele storing aangaf. Ook op mijn boardcomputer gaf de auto niets aan!
De dealer gaf vervolgens aan dat het weleens aan de O-ring zou kunnen liggen. Ook daar lag het probleem niet! Vervolgens zijn de injectoren en de nokkenassensor bekeken. Ook deze waren in orde! Ik werd er echt moedeloos van en verzocht de dealer om eens naar de startmotor te kijken. Uiteindelijk startmotor vervangen. Echter ook na het vervangen van de startmotor start mijn auto nog steeds erg moeizaam.!
Ik ben dus echt maar dan ook echt ten einde raad! Wie o wie heeft voor mij de tip of gouden oplossing zodat ik weer kan genieten van mijn BMW. Want als hij eenmaal start dan is het echt een beest van jewelste!
Alvast bedankt voor het lezen en de mogelijke tips/oplossingen!
Groetjes Tugay
-
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 14 nov 2010, 13:52
Re: BMW 320D start moeilijk of soms helemaal niet!!
retour slangetjes van de injectoren niet beschadigd?
anders eens naar een dieselspecialist, het zou best kunnen dat er een injector kapot is.
anders eens naar een dieselspecialist, het zou best kunnen dat er een injector kapot is.
Re: BMW 320D start moeilijk of soms helemaal niet!!
Hallo Mechanico1 bedankt voor je reactie.
Bij de dealer al naar de injectoren laten kijken. Deze gaf aan dat de injectoren en alle toebehoren prima in orde waren.
Zou het misschien aan de verstuivers kunnen liggen?
Bij de dealer al naar de injectoren laten kijken. Deze gaf aan dat de injectoren en alle toebehoren prima in orde waren.
Zou het misschien aan de verstuivers kunnen liggen?
Re: BMW 320D start moeilijk of soms helemaal niet!!
Misschien iets met de gloeibougies of de voorgloei eenheid, of een brandstof filter?
Bij mij startte de BMW ook een lange tijd slecht, ook accu vervangen, maar bleek uiteindelijk dat
de voorgloeieenheid niet werkte. Toen hebben ze de voorgloeibougies en de voorgloei eenheid vervangen.
Ga anders eens langs bij Gerrit Jonkers in Waardenburg (lees ik hier wel positieve dingen over).
Zelf ben ik laatst bij Renova in Waalwijk geweest, de echte dealer, ben ik zelf ook erg positief over.
Bij mij startte de BMW ook een lange tijd slecht, ook accu vervangen, maar bleek uiteindelijk dat
de voorgloeieenheid niet werkte. Toen hebben ze de voorgloeibougies en de voorgloei eenheid vervangen.
Ga anders eens langs bij Gerrit Jonkers in Waardenburg (lees ik hier wel positieve dingen over).
Zelf ben ik laatst bij Renova in Waalwijk geweest, de echte dealer, ben ik zelf ook erg positief over.
-
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 14 nov 2010, 13:52
Re: BMW 320D start moeilijk of soms helemaal niet!!
Tugay_BMW schreef:Hallo Mechanico1 bedankt voor je reactie.
Bij de dealer al naar de injectoren laten kijken. Deze gaf aan dat de injectoren en alle toebehoren prima in orde waren.
Zou het misschien aan de verstuivers kunnen liggen?
Ik bedoelde ook eigelijk de verstuivers, een diesel heeft geen injectoren maar verstuivers.
Als die niet aangestuurd worden, of er is er gewoon een stuk dan kun je ook dit soort dingen krijgen.
Re: BMW 320D start moeilijk of soms helemaal niet!!
=BMW320= schreef:Misschien iets met de gloeibougies of de voorgloei eenheid, of een brandstof filter?
Bij mij startte de BMW ook een lange tijd slecht, ook accu vervangen, maar bleek uiteindelijk dat
de voorgloeieenheid niet werkte. Toen hebben ze de voorgloeibougies en de voorgloei eenheid vervangen.
Ga anders eens langs bij Gerrit Jonkers in Waardenburg (lees ik hier wel positieve dingen over).
Zelf ben ik laatst bij Renova in Waalwijk geweest, de echte dealer, ben ik zelf ook erg positief over.
Hallo BMW320 bedankt voor je reactie.
Ik ga meteen de voorgloei eenheid laten controleren. Mocht dat ook geen uitkomst bieden dan is Gerrit Jonkers in Waardenburg inderdaad interessant om eens langs te gaan! Ik laat je de uitkomst van de voorgloei eenheid weten.
Re: BMW 320D start moeilijk of soms helemaal niet!!
In je bovenstaande verhaal lees ik een aantal vreemde dingen, er zijn diverse onderdelen vervangen, zelfs een startmotor terwijl deze gewoon werkt (?)
Een brandstofpomp vervangen terwijl dit niet de oorzaak blijkt te zijn? Het mag allemaal wat kosten zeg!
Niets ten nadele van het BMW service bedrijf (ik neem aan in Gorinchem), maar ik heb helaas de indruk heb dat ze daar wat kennis en inzicht missen, zoals bij meer autobedrijven het geval is.
Een brandstofpomp vervangen terwijl dit niet de oorzaak blijkt te zijn? Het mag allemaal wat kosten zeg!
Niets ten nadele van het BMW service bedrijf (ik neem aan in Gorinchem), maar ik heb helaas de indruk heb dat ze daar wat kennis en inzicht missen, zoals bij meer autobedrijven het geval is.
Re: BMW 320D start moeilijk of soms helemaal niet!!
Ja BMW320 helaas heb ik al onnodige kosten gemaakt aan een nieuwe brandstofpomp en een nieuwe startmotor! Daarom ben ik dus ook helemaal klaar met de BMW dealer in Gorinchem! De kosten zijn al opgelopen tot ruim 900 euro terwijl mijn auto nog steeds niet gemaakt is. Vandaar mijn post hier, in de hoop dat ik nu echt gericht een reparatie kan laten maken.
Re: BMW 320D start moeilijk of soms helemaal niet!!
het relais voor de voorgloei-eenheid is afgezekerd met +/- 80A voor een BMW E36 325 TDS. 80A*12V= 960W. Dat is nogal wat.
Ik begrijp dat je een 320D E46 rijdt, maar bmw zal zeker niet het principe van voorgloeien gaan veranderen voor een model, wel de uitvoering ervan misschien.
Dat je met hulp van buiten genoeg power hebt en zonder niet, dan riekt het toch dat het relais zonder je hulp van buitenaf spanning grote moeite heeft de levering aan de voorgloei-installatie vast te houden. Niet sterk genoeg aantrekken van de spoel. Zodra deze spoel wel genoeg power krijgt, start de auto feilloos. Of de contacten zijn flink ingebrand van het relais. Het is ook een flink vermogen wat er iedere start verwerkt moet worden.
Relais laten checken van de voorgloei-eenheid (wat vermoedelijk in de voorgloei eenheid zit). Dat zit niet zo bij de e36 325 TDS. Die heeft hier een separaat relais voor (X2000) tegen het schutboard rechtsvoor.
Je begrijpt wat ik bedoel?
Ik begrijp dat je een 320D E46 rijdt, maar bmw zal zeker niet het principe van voorgloeien gaan veranderen voor een model, wel de uitvoering ervan misschien.
Dat je met hulp van buiten genoeg power hebt en zonder niet, dan riekt het toch dat het relais zonder je hulp van buitenaf spanning grote moeite heeft de levering aan de voorgloei-installatie vast te houden. Niet sterk genoeg aantrekken van de spoel. Zodra deze spoel wel genoeg power krijgt, start de auto feilloos. Of de contacten zijn flink ingebrand van het relais. Het is ook een flink vermogen wat er iedere start verwerkt moet worden.
Relais laten checken van de voorgloei-eenheid (wat vermoedelijk in de voorgloei eenheid zit). Dat zit niet zo bij de e36 325 TDS. Die heeft hier een separaat relais voor (X2000) tegen het schutboard rechtsvoor.
Je begrijpt wat ik bedoel?
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 


Re: BMW 320D start moeilijk of soms helemaal niet!!
Dw70 bedankt voor je reactie. Vandaag ben ik bij een Bosch Service Center geweest waarbij mijn BMW opnieuw is uitgelezen. Blijkt nu dat de raildruk te laag is waardoor mijn auto dus niet start! Raildruk is dus te laag maar de vraag is nu waar er drukverlies is.....
Re: BMW 320D start moeilijk of soms helemaal niet!!
er zal toch wel ergens een drukregelaar zitten die misschien zijn werking aan het verliezen is? Ik weet dat bij de benzineversie dit al kritisch luistert en er wel eens een keer een drukregelaar defect gaat. Iemand met een 320D in de buurt die zijn auto kent en weet of er een is en zo ja, wat deze dan aan de rail minimaal moet brengen (druk)?
Of zit er alleen een brandstofopvoerpomp op dit systeem?
Of zit er alleen een brandstofopvoerpomp op dit systeem?
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 


Re: BMW 320D start moeilijk of soms helemaal niet!!
Dw70 het enige wat ik weet aan een raildrukregeling is de raildruksensor.
Nu heb ik de beschermkap van de motor losgehaald en de raildruksensor losgehaald en de auto gestart.
Maar met of zonder de raildruksensor bevestigd, mijn auto blijft moeizaam starten....
Hoop dat iemand mij kan helpen, want ik weet echt niet meer wat ik met het probleem aan moet.
Nu heb ik de beschermkap van de motor losgehaald en de raildruksensor losgehaald en de auto gestart.
Maar met of zonder de raildruksensor bevestigd, mijn auto blijft moeizaam starten....
Hoop dat iemand mij kan helpen, want ik weet echt niet meer wat ik met het probleem aan moet.
Re: BMW 320D start moeilijk of soms helemaal niet!!
heeft je inlaatsysteem "swirl flaps"?
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 


Re: BMW 320D start moeilijk of soms helemaal niet!!
Lekker is dat, er wordt een constatering gedaan en weer succes ermee?
Volgens mij ben je tegenwoordig echt aan de goden overgeleverd als je een moeilijk probleem hebt.
Misschien toch gewoon een brandstoffilter wat ernstig vervuild is, of zou dat te gemakkelijk zijn?
Volgens mij ben je tegenwoordig echt aan de goden overgeleverd als je een moeilijk probleem hebt.

Misschien toch gewoon een brandstoffilter wat ernstig vervuild is, of zou dat te gemakkelijk zijn?
Re: BMW 320D start moeilijk of soms helemaal niet!!
Hebben ze bij de Bosch Service Center ook de drukregelaar op de common rail gecontroleerd?
Nieuwe brandstofpomp heb je al, dus daar kan het niet aan liggen.
Theoretisch blijven dan de drukregelaar en het filter over.
Hebben ze ook nog het voorgloeien gecontroleerd?
Kijk ook eens op deze site: http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/S ... on_system/
Misschien kun je ook eens een wat foto's en een verhaaltje in de 'Showroom' plaatsen, die van mij kun je op onderstaande link klikken.
Als je goed kijkt naar de foto op p1. kun je er uit halen waar ik die van mij heb gekocht, je raad het nooit.
Nieuwe brandstofpomp heb je al, dus daar kan het niet aan liggen.
Theoretisch blijven dan de drukregelaar en het filter over.
Hebben ze ook nog het voorgloeien gecontroleerd?
Kijk ook eens op deze site: http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/S ... on_system/
Misschien kun je ook eens een wat foto's en een verhaaltje in de 'Showroom' plaatsen, die van mij kun je op onderstaande link klikken.
Als je goed kijkt naar de foto op p1. kun je er uit halen waar ik die van mij heb gekocht, je raad het nooit.