electrische stoelen> nog een extra draad?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
jpb

electrische stoelen> nog een extra draad?

Bericht door jpb » 01 jan 2012, 19:37

Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment bezig om m3 stoelen in mijn sedan te zetten.
Na hier op het forum alles een beetje gelezen te hebben gaat het wel goed tot nu toe.

Nu heb ik meteen naast de ibus (geel/wit/rood) draad nog net zo een klein draadje maar dan (bruin met zwart) in de stekker van de nieuwe stoelen.
waarvan is deze draad, is dat ook een massa?

Ik heb namelijk nergens iets over dit draadje gelezen, maart degene die me voor gegaan zijn met dit zullen het wel weten.
:duim:
Laatst gewijzigd door Gast op 01 jan 2012, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst naar Techniek

jpb

Re: electrische stoelen> nog een extra draad?

Bericht door jpb » 01 jan 2012, 21:50

is er misschien ergens een pinbezetting op te zoeken?

dw70

Re: electrische stoelen> nog een extra draad?

Bericht door dw70 » 02 jan 2012, 21:46

Tsja, schijnt dat je een Airbag module mist als je deze draden niet ergens kwijt kunt.

De module heet op tekening A12 en hierop wordt als volgt aangesloten:

via K-bus 0,35mm2 de kleuren WS/RT/GE (=Weiss-Rot-Gelb) gaan naar de connector die de naam heeft X74.

deze X74 wordt aangesloten op module A12 (die jij dus niet hebt) en komt daar binnen op contact no9. Dat is de voorzijde.

via 0,5mm2 BR/SW (Braun-Schwarz) gaat naar de connector die ook de naam X74 heeft.
deze X74 wordt aangesloten op de module A2 en komt daar binnen op contact no6. Dat is de onderzijde. Dit is module A12 massa.

Verder moet er nog 1 draad klaarliggen die op module A12 gaat, en dat is de voeding van A12. Dat moet zijn een 0,5mm2 Violet-Blauw en komt op A12 binnen op contact no 5. Deze draad wordt gevoed door zekering F11 met een waarde
van 5 A.

Hoop ik voor je dat hier iemand een E46 M3 heeft, die je kan zeggen wat A12 is.

Het is een systeem kastje wat het signaal verder brengt dat je passagier op de stoel zit en de passagier zijn airbag kan afgaan.
Dat is zeker. Zeg maar de verknoping van je Airbag sensor, voor je passagier.
Suc6!
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”