530D Executive M
- lekkerwijf1
Re: 530D Executive M
Ben ik helemaal met je eens eric.
IK weet wel een sloper waar jij die delen van een stoel mag demonteren.
Pb me maar voor een adres evt.
Die koplampen zijn een stuk strakker geworden.
Ik moet er ook nog ééns mee aan de gang maar ik vond dat spul van turtle wax nog niet geweldig tot nu toe.
IK weet wel een sloper waar jij die delen van een stoel mag demonteren.
Pb me maar voor een adres evt.
Die koplampen zijn een stuk strakker geworden.
Ik moet er ook nog ééns mee aan de gang maar ik vond dat spul van turtle wax nog niet geweldig tot nu toe.
Je moet met de grofste pad behoorlijk lang schuren, ik heb de eerste koplamp nog een keer opnieuw gedaan toen ik met alle pads klaar was en het werd er nog een stukje beter van. De 2e koplamp heb ik flink lang geschuurd met de grofste pad en dan werkt het behoorlijk.
Ik pb je voor dat adres, ben ik zeker in geïnteresseerd.
Ik pb je voor dat adres, ben ik zeker in geïnteresseerd.
-
Als je je koplamepn goed wilt maken moet je ze met korrel 5000 opschuren en dan polijsten.
Zo haal je alle onheffenheden eruit.
Daniel
Ps ik kan het ook evt voor je doen.
Binnenkort moet ik die van aron ook nog doen dus dan plaats ik nog een how to do op het forum met foto's.
Zo haal je alle onheffenheden eruit.
Daniel
Ps ik kan het ook evt voor je doen.
Binnenkort moet ik die van aron ook nog doen dus dan plaats ik nog een how to do op het forum met foto's.
Laatst gewijzigd door daaj.mensinga op 02 jan 2012, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Is met de diagnose/programmeer software die elders op het forum wordt gebruikt een airbag storings melding te resetten? Ik heb het mechanisme voor de hoofdsteun eruit gehad en hier zit ook een airbag cylinder in welke los geweest is. Ook al heb ik het contact niet aangehad tijdens de klus, ik heb nu wel een airbag waarschuwing. Is de melding met deze software te lezen en te resetten?
- fastfisico
Hey Eric,
Ik kan het met NSExpert voor je uitlezen en resetten.
Tip: als je stekkers e.d. gaat loshalen, altijd de - pool van de accu loskoppelen. (lastig als je iets elektrisch wil testen, maar anders krijg je die fout meldingen.
Gr. Ingvar
Ik kan het met NSExpert voor je uitlezen en resetten.

Tip: als je stekkers e.d. gaat loshalen, altijd de - pool van de accu loskoppelen. (lastig als je iets elektrisch wil testen, maar anders krijg je die fout meldingen.
Gr. Ingvar
Downsizing..... waar gaat dat heen met BMW.......
Mooi dat het kan, ik heb gisteren zelf ook een kabeltje besteld.
Dat met de accu loshalen had ik kunnen weten, alleen niet bij stilgestaan.
Dat met de accu loshalen had ik kunnen weten, alleen niet bij stilgestaan.
- fastfisico
Gelukt met je kabeltje?
Ik heb net "even" de xenon lampen vervangen voor Philips Colormatch lampen. Het verschil is er wel maar niet zo groot als bij jouw wissel.
Ik vind het trouwens een
klus. Dik een uur bezig om een paar lampjes te wisselen.
Maar goed ze zitten er in.
Vraagje; Heb jij een kinderstoeltje met ISOfix in de 530d? Zo ja, welke?
Ik ben nl. aan het rondneuzen voor een alles in 1 oplossing kinderwagen.
Groetjes Ingvar
Ik heb net "even" de xenon lampen vervangen voor Philips Colormatch lampen. Het verschil is er wel maar niet zo groot als bij jouw wissel.
Ik vind het trouwens een

Maar goed ze zitten er in.

Vraagje; Heb jij een kinderstoeltje met ISOfix in de 530d? Zo ja, welke?
Ik ben nl. aan het rondneuzen voor een alles in 1 oplossing kinderwagen.
Groetjes Ingvar
Kabeltje laat nog op zich wachten helaas
. Lampjes wisselen blijft een rotklus inderdaad. Ik heb wel een handleiding gevonden waarin staat dat je de bovenkant van de bumper los moet halen en een beetje naar voren moet schuiven. De volgende keer ga ik dat proberen.
Ik heb geen Isofix stoeltjes dus daar kan ik niet veel advies geven. De Maxi Cosi Cabrio is zo'n beetje de standaard en die heb je ook met isofix. De Cabrio past dan weer op heel veel kinderwagens, al dan niet met adaptors.

Ik heb geen Isofix stoeltjes dus daar kan ik niet veel advies geven. De Maxi Cosi Cabrio is zo'n beetje de standaard en die heb je ook met isofix. De Cabrio past dan weer op heel veel kinderwagens, al dan niet met adaptors.
Kabeltje inmiddels binnen en na wat opstart probleempjes de airbag melding met INPA kunnen resetten. Yesss
. De 'pling' begon behoorlijk te vervelen na bijna 2 weken 

Vandaag weer een mod gedaan: de MTEC V3 angel eyes. Een tijdje gewtijfeld of ik het wel de moeite waard vond, maar nu ik ze erin heb heb ik zeker geen spijt.
De plaatjes:
Voor:

Na:

De plaatjes:
Voor:

Na:

- fastfisico
Kijk, dat ziet er goed uit
Wat is het volgende?

Wat is het volgende?

Parkeersensor vervangen en dan nog steeds de pianolak lijsten denk ik.
En zodra de Dension I-con drive uitkomt denk ik dat die er ook in geklust gaat worden.
Genoeg te doen nog
En zodra de Dension I-con drive uitkomt denk ik dat die er ook in geklust gaat worden.
Genoeg te doen nog

- fastfisico
Die parkeersensor deed het toch weer?
Ja, het blijft een leuke hobby. Wel duur.......
Ja, het blijft een leuke hobby. Wel duur.......
Eindelijk tijd gehad om de parkeer sensor te vervangen (die laatste opleving waren nog een paar vergeefse stuiptrekkingen helaas
). Toch weer een behoorlijk klusje geweest. Bumper zat anders vast dan hoe het hoort en ook een achterlicht moest eruit, maar het is uiteindelijk gelukt.
Na lange tijd werkt het PDC systeem nu dus weer
, maar bij het testen blijkt nu linksvoor weer geen signaal te geven
. Ik snap er niks meer van, bij de defecte achtersensor was het hele systeem meteen buiten gebruik, en nu werkt het systeem gewoon, maar geeft de sensor linksvoor op het scherm geen resultaat. Is die sensor nu stuk of is er iets anders aan de hand?

Na lange tijd werkt het PDC systeem nu dus weer