Kofferbak gaat niet meer open

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Ejay

Kofferbak gaat niet meer open

Bericht door Ejay » 03 jan 2012, 22:13

Heel vreemd maar vanavond kreeg ik de kofferbak niet meer open van mijn 330 cabrio faceliftmodel. Ook hoor ik het motortje niet meer als ik op de knop van de ontgrendeling druk....via de ab werkt het ook niet en met de sleutel lukt het ook niet???

Het rare met de sleutel is dat ik het slot niet naar links (tegen de klok in: open) kan draaien....ja, heel iets maar dat is echt maar een paar milimeter....naar rechts gaat wel helemaal.

Via de zoekfunctie wel een paar dingen gevonden maar niet wat ik zoek.....als het motortje (of de zekering: wie weet welke zekering het is? Ik heb alles in het Italiaans staan op het blaadje in de zekeringenkast..... :whistle: ) niet werkt dan snap ik dat hij niet open gaat maar met de sleutel zou het wel moeten lukken......??
Member of WWW.2XCELER8.NL: dé site door en voor serieuze tuners..!

Afbeelding

Erik-330XD

Re: Kofferbak gaat niet meer open

Bericht door Erik-330XD » 03 jan 2012, 22:24

Je weet wel dat naar links draaien wel stevig moet? Je moet er even doorheendrukken, althans dat is bij onze 530d zo.

Ejay

Bericht door Ejay » 03 jan 2012, 22:41

Ik heb nét, dus ná je bericht het nog eens geprobeerd maar als ik nog harder draai dan breekt de sleutel....echt waar dus er is iets mis en ik moet toch de koffer eerdaags open zien te krijgen...in ieder geval bedankt voor je reactie.

Afbeelding

Erik-330XD

Bericht door Erik-330XD » 03 jan 2012, 23:21

Dat is op eigen risico, maar dacht zelf ook haast sleutel te breken maar het kon toch wel ;-)

Ejay

Bericht door Ejay » 04 jan 2012, 08:29

Nou, heb het nogmaals geprobeerd met nóg meer kracht en ik hoor nu de sleutel kraken maar niet open gaan. Trouwens, het boekje schrijft dat ik naar rechts moet draaien voor het openen van het kofferslot...ook geprobeerd en die kan ik wel helemaal doordraaien maar ook dan niets...vandaag maar even naar de dealer...

Afbeelding

Beens1

Bericht door Beens1 » 04 jan 2012, 11:27

Stomme vraag misschien, maar heb je het ook al met de andere sleutel geprobeerd. Vreemd is het wel.
Toch vermoed ik dat het met het motortje te maken heeft van de vergrendeling. Die kunnen heel vast zitten.

Ejay

Bericht door Ejay » 04 jan 2012, 13:23

Nee, is geen stomme vraag maar daar lukt het ook niet mee, helaas...het vreemde is dat ik het slot niet naar links kan draaien...

Afbeelding

johanmooiweer

Bericht door johanmooiweer » 04 jan 2012, 20:48

Heey Edwin misschien erg stom maar kun je vanuit de coupe niet via de achterbank in de koffer komen? M.a.w. zit daar niet toevallig nog een hendeltje o.i.d. om de kofferklep te openen?

Ejay

Bericht door Ejay » 04 jan 2012, 21:09

Volgens het boekje niet. Er zit een skiluik met daarin de standaard subwoofer dus daar zou ik de ruimte in kunnen maar ik check het wel even bij de dealer...

Afbeelding

Ejay

Bericht door Ejay » 05 jan 2012, 16:05

Vandaag bij de dealer geweest en wat denk je? Gaat gewoon open op het moment dat de monteur op de afstandsbediening drukt.... :ja:

Maar "gelukkig" maar een paar keer en daarna niets meer...de monteur heeft het achterpaneeltje eruit gedraaid en het blijkt dat de drukschakelaar defect is. Op dit moment doet hij het nog wel maar dat kan ook zo weer kapot zijn. Ook het slot is niet fris meer dus dat vervang ik dan ook maar gelijk zodat ik in geval van nood toch de koffer open kan krijgen met de sleutel....is wel zo makkelijk....

Afbeelding

mattvanwyk

Bericht door mattvanwyk » 23 jan 2012, 18:25

Bij mij is het juist zo dat hij het altijd wel doet met de afstandbediening. Echter met het handvat werkt het zelden.
Haal ik het binnenkleed eraf en ga wat rommelen met de kabels dan reageert hij af en toe wel weer. Tot vanochtend dan... nu reageert hij totaal niet meer.
Ik vermoed dus toch ergens een kabelbreuk alleen kan nergens een breuk vinden...

Wat kost zo'n compleet nieuwe handvat met verlichting enzo iemand een idee?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”