Loszittende deurrubbers

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Jackysan

Loszittende deurrubbers

Bericht door Jackysan » 09 mei 2008, 22:09

Sinds een paar weken hangt het deurrubber aan de passagierskant van mijn 325Ci Coupe er los bij. Ik ging er direct mee naar de BMW dealer om het te laten vastzetten. De dealer vertelde me dat dit probleem vaker voorkomt en dat vastlijmen niet helpt. Na verloop van tijd zit het weer los. De enige oplossing zou zijn vervanging door een nieuwe. Kosten: 200 en nog wat euro's excl. montage. Aangezien de deurrubber aan bestuurderskant ook los begint te raken, zou dit me ruim 500 euro gaan kosten. (|

Vervolgens heb ik mij Brezan een epoxy lijm gekocht en geprobeerd het deurrubber te lijmen, maar tevergeefs. Op internetfora heb ik gezocht naar mogelijke oplossingen. Vooral veel reacties uit de warmere streken in de USA, waar loszittende deurrubbers vaak voorkomen door de hete zon. Er worden een boel lijmen geadviseerd, van Liquid Nails Perfect Glue#1 tot 3M rubber weatherstripping. Mijn vraag is.. wie heeft er hier ervaring mee en kan mij adviseren welke lijm ik het beste kan gebruiken?? :?

Het gaat dus om dit kostbare rubber:
Afbeelding

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Re: Loszittende deurrubbers

Bericht door bjornc » 09 mei 2008, 22:32

Ik heb bij mijn Skoda het volgende gedaan.

Gewoon Siliconen kit halen bij de bouwmarkt, goedkoop of duur maakt nix uit -plakt toch als de ziekte.
Weet niet hoe lang het houd, maar toen ik de auto verkocht, waren ze een half jaar geplakt.
Ik had Grijze Kit staan, maar zou als ik ging kopen liever transparant halen.
Wel oude lijmresten en rotzooi beetje weghalen he?

Gr Bjorn

Dutch Delight

Bericht door Dutch Delight » 09 mei 2008, 22:34

Ik zou zeggen ondanks de kosten vervangen. Desnoods zelf doen dus zonder de uurkosten bij BMW (|
Afbeelding

1st Best of Show / BMW Experience 2008
2nd Best of Show / Duitse Autosport Festival 2008
1st Best of Wheels / BMW Experience 2007
2nd Best of Interior / Beemerteam 2007

Couper

Bericht door Couper » 10 mei 2008, 12:02

Heb het ook gehad bij mijn coupe aan de bijrijders kant, een klein flesje bison seconde lijm met kwast gekocht en tot op heden zit het nog steeds op zn plek. (Wel even goed aandrukken)

Dnl

Bericht door Dnl » 10 mei 2008, 12:54

MPower72 schreef:Ik zou zeggen ondanks de kosten vervangen. Desnoods zelf doen dus zonder de uurkosten bij BMW (|
+1
Even iemand zoeken die handig is met auto`s (om het maar ff zo te zeggen), die het voor een paar tientjes voor je wil doen.

Couper

Bericht door Couper » 15 mei 2008, 16:26

Couper schreef:Heb het ook gehad bij mijn coupe aan de bijrijders kant, een klein flesje bison seconde lijm met kwast gekocht en tot op heden zit het nog steeds op zn plek. (Wel even goed aandrukken)
Alsof de duvel ermee speelt, had het nooit moeten roepen, stap zojuist in om naar huis te gaan en ja hoor, rubber hing weer los :( :X

e46coupe22

Bericht door e46coupe22 » 18 mei 2008, 16:29

Heb 3x een e36 coupe gehad en bij allemaal waren de deurrubber gescheurd of kapot
suizen is dan ook wel aan de orde

invetten met silliconen in de winter zou ik zeer zeker doen dus !

kansasgutz

Bericht door kansasgutz » 20 mei 2008, 22:43

Heb dit onlangs ook voorgehad.

Mijn oplossing: TEC7 (best transparante kleur nemen)

Best een nachtje laten drogen en ook best vastkleven met plakband om alles goed tesamen te houden.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”