Ik zal me eerst netjes voorstellen, heb sinds de zomer een 530D, E61, fijne wagen om te rijden (nu 2ton ervaring, uit 2009 ingevoerd uit DLD, full options....). We rijden deze auto privé naast nog Ford Smax zakenlijk, dan voel je echt het verschil wel met de BMW. In mei staat ook een nieuwe 3 of 5 voor de deur als vervanger voor de Ford.
Echter nu even het probleem en daarna de vraag. De auto heeft, zoals vele anderen, las ik, waterschade gehad door verstopte afvoerkanalen van het panaroma dak. In ieder geval 4 modules (wo MPM) naar de klote, wat als gevolg heeft dat de auto niet meer in de slaapstand gaat en de accu in 1 nacht leegtrekt (heb gelukkig een lader, dus de auto staat 's-nachts aan het infuus). In eerste instantie wilde ik zo snel mogelijk van de auto af omdat de kosten belachelijk zijn voor de schade die is veroorzaakt aan de electronica. Daarnaast ook nog een lekkend inlaatspruitstuk en het feest is compleet (de pomp van de niveauregeling is al vervangen). Dus reken uit, in een half jaar meer dan €4000,- kosten (en dan vergeet ik nog het gemak een setje zomerbanden) is niet echt iets waar je vooraf rekening mee houdt.
Echter we krijgen zo weinig voor de auto terug dat ik maar besloten heb om de schade aan electronica te laten herstellen.
Nu is mijn vraag weet één van jullie een goed betrouwbaar bedrijf die het electronica gedeelte (modules en evt. printplaat)eventueel zou kunnen doen, tegen 'niet'dealer prijzen. Ik heb nu een gedeeltelijke offerte van Story in Waardenburg (dit gaat echter wel via een andere garage die dan iets korting krijgt). Ze moeten nog 'verder' onderzoeken om te bekijken wat de schade is.
Kan Wubbe engeneering (arnhem) dat ook, ik las dat hij meer dan alleen daken repareert? Ons dak is daar wel bij gemaakt voordat ik hem kocht, maar blijkbaar zijn ze iets vergeten of het was al ontstaan.
Dank alvast voor de reacties en een goede start van het nieuwe jaar!