vervangen multiriemen
vervangen multiriemen
goedemorgen,
ik heb een opgave van de bmw-dealer bij mij in de buurt gekregen voor het vervangen van multiriemen, inclusief rollen en spanners voor €581,= (ik heb een E39 uit 1998, 165.000 km)
Nou heb ik bij een andere bmw-dealer in Den Haag (telefonisch) een offerte gevraagd en die kwam op €260,= (dynamo + airco aandrijving, incl rollen en spanners)........kan het kloppen dat er zulke grote onderlinge verschillen zijn tussen officiële dealers?
Ik ben niet technisch (maar houd wel héél erg veel van mijn BMW) en ben dus aangewezen op onderhoud buiten de deur. Ik ben de laatste drie jaar gemiddeld €2200 aan onderhoud kwijt, over minder dan 100.000 km (€0,07 per km), en daar gaat nu dus dit nog bijkomen, plus een
inspectie 1: €414,=
lekkend differentieel: €385,=
scheurtjes remslangen achter: €187,=
Totaal dus ruim €1500,= (en het nieuwe jaar moet nog beginnen)
Kan iemand mij zeggen of dit als redelijke prijsopgaven klinkt?
dank.....
ik heb een opgave van de bmw-dealer bij mij in de buurt gekregen voor het vervangen van multiriemen, inclusief rollen en spanners voor €581,= (ik heb een E39 uit 1998, 165.000 km)
Nou heb ik bij een andere bmw-dealer in Den Haag (telefonisch) een offerte gevraagd en die kwam op €260,= (dynamo + airco aandrijving, incl rollen en spanners)........kan het kloppen dat er zulke grote onderlinge verschillen zijn tussen officiële dealers?
Ik ben niet technisch (maar houd wel héél erg veel van mijn BMW) en ben dus aangewezen op onderhoud buiten de deur. Ik ben de laatste drie jaar gemiddeld €2200 aan onderhoud kwijt, over minder dan 100.000 km (€0,07 per km), en daar gaat nu dus dit nog bijkomen, plus een
inspectie 1: €414,=
lekkend differentieel: €385,=
scheurtjes remslangen achter: €187,=
Totaal dus ruim €1500,= (en het nieuwe jaar moet nog beginnen)
Kan iemand mij zeggen of dit als redelijke prijsopgaven klinkt?
dank.....
Re: vervangen multiriemen
Voor de multiriem en de rollen vervangen is € 581 erg aangepakt die € 261 is meer in de buurt. Inspectie 1 kan maar waarvoor vraag je je dat niet af? Olieverversen ok, maar ik lees dat je ieder jaar onderhoud pleegt dus waarom al die overbodige controles? 'n lekkend differntieel lijkt me ook aan de hoge kant en als ik je nou vertel dat nieuwe remslangen rond € 20 per stuk kosten, wat rekenen ze dan per uur die zakkenrollers.
Je woont in Den Haag, ga eens naar Garage Jan van der Linden een BMW monteur in de Trompstraat. Die staat je wel te woord.
Kan misschien wel 's tussen 5 en 600 euri schelen
Suc7
Je woont in Den Haag, ga eens naar Garage Jan van der Linden een BMW monteur in de Trompstraat. Die staat je wel te woord.
Kan misschien wel 's tussen 5 en 600 euri schelen
Suc7
Hallo beste forum leden,
Ja, inderdaad is er een groot prijs verschil tussen de BMW dealers, maar dit komt ook voor bij de andere merken.
U laat het dus al zien, en het scheelt enorm.
Ik bekijk dan nog enkel het verschil tussen gewoon de prijs van het uitlezen van de BMW.
De een betaalt ruim 80,00 euro en misschien nog meer.
Ik betaalde dus in Roosendaal N-Br. bij de delar Zwartepoorte slechts 35,00 euro, en ook een officiele BMW dealer.
Deze heeft ook nog een BMW garage in Goes, provincie Zeeland.
De service daar is echt ongekend goed, men is altijd zeer vriendelijk, en de koffie staat er gewoon klaar, en gratis.
Dus ik begrijp het net zo min als u, waarom er prijsverschillen tussen de dealers is!
En vaak nog erg veel ook.
De garage die Pikkebaas noemt, die naam lees ik vaker op andere BMW fora.
Die is ook erg goed en de prijzen vallen daar ook echt mee, dus misschien een erg goed idee om eens even een babbeltje te maken.
Het is dus erg goed, om eens elders een prijs opgave te laten doen, en ik doe dat ook altijd met de onderdelen zo.
Met een kwartje voor de telefoon, kan je soms erg veel geld in de knip houden, wie wil dit nu niet!
Je moet er natuurlijk wel even de moeite voor doen.
Verder doe ik alles wel zelf aan mijn auto's, en dan steek je nog veel meer geld in de pockett.
Op de onderdelen krijg ik altijd een korting, maar dat komt omdat ik heel veel aan auto's gewerkt heb, ik kwam vaak om onderdelen bij deze zaken.
Dus shoppen heeft echt heel veel zin, dus altijd blijven doen.
Met vriendelijke groet,
Ad
Ja, inderdaad is er een groot prijs verschil tussen de BMW dealers, maar dit komt ook voor bij de andere merken.
U laat het dus al zien, en het scheelt enorm.
Ik bekijk dan nog enkel het verschil tussen gewoon de prijs van het uitlezen van de BMW.
De een betaalt ruim 80,00 euro en misschien nog meer.
Ik betaalde dus in Roosendaal N-Br. bij de delar Zwartepoorte slechts 35,00 euro, en ook een officiele BMW dealer.
Deze heeft ook nog een BMW garage in Goes, provincie Zeeland.
De service daar is echt ongekend goed, men is altijd zeer vriendelijk, en de koffie staat er gewoon klaar, en gratis.
Dus ik begrijp het net zo min als u, waarom er prijsverschillen tussen de dealers is!
En vaak nog erg veel ook.
De garage die Pikkebaas noemt, die naam lees ik vaker op andere BMW fora.
Die is ook erg goed en de prijzen vallen daar ook echt mee, dus misschien een erg goed idee om eens even een babbeltje te maken.
Het is dus erg goed, om eens elders een prijs opgave te laten doen, en ik doe dat ook altijd met de onderdelen zo.
Met een kwartje voor de telefoon, kan je soms erg veel geld in de knip houden, wie wil dit nu niet!
Je moet er natuurlijk wel even de moeite voor doen.
Verder doe ik alles wel zelf aan mijn auto's, en dan steek je nog veel meer geld in de pockett.
Op de onderdelen krijg ik altijd een korting, maar dat komt omdat ik heel veel aan auto's gewerkt heb, ik kwam vaak om onderdelen bij deze zaken.
Dus shoppen heeft echt heel veel zin, dus altijd blijven doen.

Met vriendelijke groet,
Ad
dank voor de reactie's, ik ga langs in Den Haag bij van der Linden..... 

ik heb net van mijn bmwdealer begrepen dat mijn model (523i van nov.1998) nog een oude mechanische spanner heeft die zij niet meer kunnen bestellen en dat deze vervangen moet worden door een hydrolische.
dit is meer werk en meer onderdelen, daar zit het verschil in van €260 of €585.........
kan iemand mij misschien zeggen of dit klopt....?
dank.......
dit is meer werk en meer onderdelen, daar zit het verschil in van €260 of €585.........
kan iemand mij misschien zeggen of dit klopt....?
dank.......
lijkt mij ape geil zou ik ff goed nakijke als ik jou was

-
Heb niet zo lang geleden bij Offenga, multiriem, aircoriem en één van de spanrollen laten vervangen voor m'n 523i voor pak 'em beet €90,- Top!!! 

- 523iA E39 uit 01-1998 met BRC LPG3 systeem (2010-2020)
- 525iA E60 uit 2004 (2020-...)
- 525iA E60 uit 2004 (2020-...)