BMW 320D start moeilijk of soms helemaal niet!!

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
dw70

Re: BMW 320D start moeilijk of soms helemaal niet!!

Bericht door dw70 » 31 dec 2011, 11:18

alles kan, maar als de auto een normaal onderhoudsleven krijgt, wordt zo een filter op tijd verwisseld. Daar moet een storingzoeker op vertrouwen. Verder lijkt het me BMW320 dat de auto in zijn geheel slecht zou accelereren, mocht dat de oorzaak zijn. Doorstroming is dan het belangrijkst. Toch?
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Tugay_BMW

Bericht door Tugay_BMW » 31 dec 2011, 12:38

Hallo mannen wederom bedankt voor jullie inspanningen en reacties.

BMW320 jouw foto uit p1 herken ik uit duizenden! Je hoort mij ook geen kwaad woord vertellen over Bergwerff, zo steek ik gewoon niet in elkaar.
Alleen Bergwerff heeft bij mij gewoon een ernstige tekortkoming aan service verleend. Mij zal je daar dan ook nooit meer zien. Er zullen vast wel mensen zijn die tevreden zijn met Bergwerff :gek:

Terugkomende op jouw reactie omtrent de drukregelaar en de brandstoffilter. De brandstoffilter was al vervangen dus ook gloednieuw. De raildruksensor is bekeken. Het vreemde is dat mijn auto start zowel met als zonder de raildruksensor bevestigd! Bij het uitlezen zijn de voorgloei en de gloeieenheden gecontroleerd. Gloeibougie 1 en 3 zijn lichtelijk versleten, maar dat mocht geen enkele probleem zijn volgens medewerkers van de Bosch Service Center.

Dw70 wat exact zijn ""swirl flaps"? Ik ga er vandaag mee aan de slag en indien mogelijk post ik hier meteen mijn bevindingen.

Mocht ik jullie vandaag niet meer spreken dan wens ik jullie bij deze alvast een fijne jaarwisseling met veel rijplezier, gezondheid en geluk!

=BMW320=

Bericht door =BMW320= » 31 dec 2011, 13:04

Gloeibougie 1 en 3 zijn lichtelijk versleten, maar dat mocht geen enkele probleem zijn volgens medewerkers van de Bosch Service Center.
Vreemde conclusie :leip:

dw70

Bericht door dw70 » 31 dec 2011, 15:35

Wel vreemd dat zonder druksensor of met druksensor het systeem net zo slecht of goed draait. Die sensor zal toch de pomp van info moeten voorzien.
Dat feit stemt tot nadenken.......
Die swirl flaps is hier een open boek aan het worden. Die zitten in het inlaatcircuit en her en der vliegen er bij sommige gasten onderdelen van dit systeem het inlaatgedeelte in met grote gevolg schade voor cylinders etc.

Op you tube staan genoeg voorbeelden van swirl flaps.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Tugay_BMW

Bericht door Tugay_BMW » 02 jan 2012, 21:08

Probleem is nog steeds gaande. Gebeld met Gerrit Jonkers in Waardenburg.
Hopelijk dat ze daar dan eindelijk mij van het probleem af kunnen helpen!

ArnoldC

Bericht door ArnoldC » 02 jan 2012, 22:48

Als de voorgloeiregeleenheid kapot is, is dit uit te lezen. Zelf paar maanden terug ook met een storing in het gloeisysteem bezig geweest, gloeibougies vervangen, maar storing kwam terug. (op 1 cilinder, raar maar waar). Toen de regeleenheid vervangen en het was weer in orde. Met vervelend aanslaan is een collega van mij ook eens lang bezig geweest, bleek een relais te zijn (volgens mij van de DDE of brandstofvoorziening, kan ik nog eens navragen). Was ook niets aan uit te lezen, en het kwam ook niet iedere keer voor) Ik neem aan dat de opvoerpomp die onder de auto zit vervangen is, de hogedrukpomp is vele malen duurder en sneuvelt bij deze motoren nooit (tenminste nooit gezien!). Het brandstoffilter vervangen is altijd goed, zeker als dit nog nooit gebeurd is.

Tugay_BMW

Bericht door Tugay_BMW » 03 jan 2012, 00:29

Hey ArnoldC bedankt je voor post en reactie, ben ik echt blij mee!

Brandstofpomp/opvoerpomp is inderdaad al vervangen te samen met de brandstoffilter.
De relais werd hier al eens genoemd door een lid, maar nu jij het wat specifieker hebt weggezet kan ik het aandragen als probleem.
Ik ga deze week langs bij Gerrit Jonkers in Waardenburg en hopelijk dat men de storing kan verhelpen! Ik laat het je weten en nogmaals bedankt!

ArnoldC

Bericht door ArnoldC » 03 jan 2012, 18:40

Als ik er aan denk zal ik het morgen nog wel even vragen wat voor relais het was, en tot zover graag gedaan! 'lichtelijk versleten' gloeibougies vind ik ook een lichtelijk aparte uitdrukking, hij is kapot of hij doet het nog! dus er zijn er dan gewoon 2 kapot.

Tugay_BMW

Bericht door Tugay_BMW » 03 jan 2012, 19:57

Arnold ik zou dat zeer op prijs stellen als je dat nog even zou willen navragen bij jouw collega. Ik breng hem morgen namelijk weg en dan kan ik dat relais verhaaltje er gelijk bij vertellen.

dw70

Bericht door dw70 » 03 jan 2012, 20:00

nee, de opbrengst van een gloeibougie is te meten. Valt zo een gloeibougie buiten de tolerantie, pas dan beoordelen ze het onderdeel als kapot.
Wel zo eerlijk, want anderen schroeven te pas en te onpas nieuwe onderdelen erin en dat blijkt ook niet de oplossing te zijn. Maar dan ben je wel een paar honderd euro verder.
Nu niet.

Tugay_BMW

Bericht door Tugay_BMW » 03 jan 2012, 22:18

Ja precies dw70. Inmiddels ben ik al honderden euro's armer en het probleem is nog steeds aan de orde. Vandaar dat ik nu ook echt alleen maar ga betalen of repareren als men het lek definitief boven heeft!

Tugay_BMW

Bericht door Tugay_BMW » 05 jan 2012, 12:00

Beste leden,

Allen bedankt voor het meedenken en voor jullie reacties!
Probleem is eindelijk bekend en verholpen....Betrof een lekkende verstuiver, waardoor de raildruk te laag werd om te kunnen starten!

cnorretje

Bericht door cnorretje » 05 jan 2012, 23:51

Had dit ook gevolgen voor als de auto gewoon reed (bijv. in verbruik/vermogen)?? of alleen verschil bij starten?

=BMW320=

Bericht door =BMW320= » 06 jan 2012, 17:22

Mooi dat het opgelost is :duim:

Tugay_BMW

Bericht door Tugay_BMW » 06 jan 2012, 18:20

Cnorretje qua vermogen/verbruik zou je haast geneigd zijn te denken daar veranderingen in te moeten zien, maar dat was dus absoluut niet het geval!
Het enige waar ik problemen mee had was het starten.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”