Kinforest banden

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
edtje25

Kinforest banden

Bericht door edtje25 » 03 jan 2012, 19:09

Hi,

Ondertussen een aantal offertes ontvangen van wat bandenboeren voor mij eventuele aanschaf van nieuwe 19 inch velgen inc nieuwe zomerbanden.

Ik heb om 2 prijsopgaves gevraagd. 1 met een A-merk en de ander met B-merk banden. Wat mij hier opvalt is dat er aantal bandenboeren komen met het merk ' Kinforest' als B merk.

Ondertussen al wat verschillende forums afgedwaald, maar ik hem nog niets kunnen vinden ( goedschiks of kwaadschiks) over dit merk banden.

Graag hoop ik hier iets te vernemen over de ervaring van dit merk.

Alvast bedankt!

Gr
Edwin

Ralph

Re: Kinforest banden

Bericht door Ralph » 04 jan 2012, 20:56

Is het prijsverschil dermate groot met a-merk dat je die overweegt?

Kinforest? Het klinkt in ieder geval als iets wat nooit onder mijn auto zal komen.
Zomerbanden bij mij uitsluitend Vredestein Sessanta.
Banden zijn hetgene dat je auto met de weg verbindt. Hierop besparen is geen optie voor mij.
Let wel... dit is mijn mening!
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

fastfisico

Bericht door fastfisico » 04 jan 2012, 21:18

Ik moet de mening van Ralph delen.

Ik heb een keer de fout gemaakt om een set 18" wielen met een "huismerk" banden onder mijn Audi TT te laten monteren... :emo: Wat een drama! Bij droog weer ging het nog wel, maar als het wegdek vochtig was had ik wielspin in de 3e versnelling. En niet eens bij lomp op het gas staan maar bij een normale rijstijl. Banden na 2000 km vervangen voor good year, een wereld van verschil, nog groter dan ik had gedacht.

Ik zweer het de laatste jaren bij de Vredestein Sessanta als zomerband (op meerdere auto's laten monteren) of de Dunlop Sportmaxx band. Ik heb nu Continental wintersport als winterband, bevalt ook goed.

Ik heb dus geleerd niet op de banden te besparen. Een goede auto rijdt niet goed als er slechte banden op zitten, zou dus zonde zijn van een top E60........

Nu ken ik jouw genoemde banden niet, maar ik zou het risico niet nemen.......

Gr. Ingvar
Downsizing..... waar gaat dat heen met BMW.......

edtje25

Bericht door edtje25 » 04 jan 2012, 21:44

heren,
Dank voor jullie mening!

Wegens een eventuele reorganisatie wil il niet te diep in de buidel tasten, maar als ik jullie mening beluister, is de conclussie: gewoon voor een Amerk gaan en niet op een paar 100euri bezuinigen op banden.

Nu resteert er de laatse vraag... Originele velgen of replica's?
Effe wat forums afzoeken, want hier zijn. Volgens mij als boekdelen over geschreven.
Tnx
E.

fastfisico

Bericht door fastfisico » 04 jan 2012, 21:51

Originele zijn natuurlijk altijd beter. Kwaliteit is beter maar ook het gewicht is lager. (Belangrijk, omdat het wiel deel uitmaakt van de onafgeveerde massa)

Echter vind ik het prijsverschil tussen originele en replica's wel groot.

Liever replica's met A merk banden dan originele met een B of C merk banden.

Groet Ingvar
Downsizing..... waar gaat dat heen met BMW.......

edtje25

Bericht door edtje25 » 07 jan 2012, 14:42

ik denk dat dat tzt de keuze gaat worden..of ik moet op MP tegen een leuk setje aanlopen...

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Performance en tuning”