BMW E46 M3 Occasions

Specifieke vragen of gewoon praten over het E46 ///M3 model
M535I

Re: E46 M3 Occasions

Bericht door M535I » 07 jan 2012, 13:46

Weet iemand meer over deze auto?

http://auto.marktplaats.nl/bmw/47723195 ... zwart.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze man heeft interesse in een 335i Coupe van een vriend van mij, en wilt de M3 bij hem inruilen.
M, the Most Powerful Letter in the World!

speedy25

Bericht door speedy25 » 07 jan 2012, 14:48

Patrickk schreef:

toevallig was ik getipt door iemand dat de betreffende m5 een scheurtje had in het onderblok en dat de beier daarvan op de hoogte was en daarom geen garantie wou geven op de auto.
uiteindelijk toch verkocht zonder garantie 2 maanden later loopt het blok kapot en de beier wil nergens wat van weten en zo ken ik wel meer verhalen over de beier....
Met alle respect,
Als je het weet dat er een scheur in zit,
Als je weet dat deze zonder garantie verkocht wordt.
Als je deze auto dan koopt ZONDER garantie
Moet je in mijn ogen niet 2 mnd later als deze inelkaar loopt gaan lopen mekkeren...............
moeilijk lezen? ik heb deze m5 niet gekocht wou alleen checken of het verhaal klopte wat mij verteld werd over deze auto!
en dat klopte dus want ik wou hem wel kopen met garantie maar daar wouden ze dus niks van weten..
toevallig kwam ik dezelfde m5 weer tegen bij een ander bedrijf die er een nieuw blok in bouwt voor de eigenaar,zodoende weet ik dus dat het blok stukgedraaid is en dat de beier hiervan niks wou weten..

en verder maakt het inderdaad niet heel veel uit waar je je m3/m5 koopt zolang je verstand van zaken hebt.

Musie_m3

Bericht door Musie_m3 » 08 jan 2012, 01:16

Hallo mensen,

Ik vroeg me af of iemand mij toevallig hiermee kon helpen?
Omdat ik een m3 e46 op het oog heb en dacht misschien is dit een bekende..?
zie link: http://link.marktplaats.nl/515111617" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien dat ie eerder een schade heeft opgelopen of iets dergelijks? Iets wat ik over het hoofd kan zien... (ik ben wel van bewust dat ik ook geluk moet hebben, is en blijft een auto)

Heb vandaag de auto mogen kijken en ik moet zeggen, dat het mij wel beviel...Ook al heeft ie zoveel gelopen en heeft een klein instap schade aan de zijkant van de stoel rugleuning(dit is wel te maken natuurlijk). Omdat dit (als het doorgaat) mijn eerste m3 zal worden, vindt ik het niet erg dat het niet zo netjes is, dan dat jullie gewend zijn, maar technisch wel in orde moet zijn. Had even snel doorgenomen alle onderhoud is wel bij BMW gebeurt.
Misschien toevallig dat iemand de eigenaar van deze garage kent? Hij heet Guus, hij heeft namelijk een M3 CSL te koop staan, die is ook van hem zelf.

Ik hoor het graag van jullie...
Dank je wel.

MVG Musie.

bkw38

Bericht door bkw38 » 08 jan 2012, 01:20

Ik vind dat je het niet moet doen auto heeft gewoon veel te veel gelopen. 200k voor een benzine auto en dan ook nog eens een M3.
En aantal eigenaren: 6
E60 530D

Musie_m3

Bericht door Musie_m3 » 08 jan 2012, 01:33

OWw...
uhmm... Ook al is de motor vernieuwd (terug roep actie), ongeveer 71k terug. (heb BMW zelf nog gesproken) En ik had de RDW gebeld en had ik te horen gekregen dat er 4 particuliere eigenaren waren en 2 autobedrijven. (bedrijfsvoorraad)
Dus dan valt het toch wel mee? Of zie ik het echt verkeerd?

MVG Musie.

M535I

Bericht door M535I » 08 jan 2012, 03:27

Weet wel zeker dat de motor 200.000 km makelijk kan hebben, als deze altijd op tijd zijn onderhoud heeft gehad en de juiste olie gebruikt is.
Je hebt meestal met andere slijtage delen te maken waar je op moet letten, zoals de remschijven en blokken.
M, the Most Powerful Letter in the World!

vang

Bericht door vang » 08 jan 2012, 11:17

Kilometerstanden zeggen mij niet: "hoe lager hoe beter". Een auto uit 2002 met 50.000 km maakt mij beslist niet vrolijker dan een met 150.000 km.

Die laatste auto is waarschijnlijk veel vaker bereden op bedrijfstemperatuur dan de eerste. En daar zit m volgens mij de kneep. Liever een auto die correct bereden is dan één die alleen maar weinig is bereden. Een auto die bij 100.000 km een revisie van versnellingsbak of differentieel nodig heeft gehad, zou ik laten staan. En zoals boven al is geschreven, bij het juiste onderhoud en gebruik kunnen motorblokken met gemak 3 ton aan.

Mocht je toch twijfels hebben aan het blok met 2 ton gereden kilometers: meten is weten; een compressietest en een toerenvaltest zullen direct duidelijkheid bieden.
Beest Met 4 Wielen

BM-DUB

Bericht door BM-DUB » 08 jan 2012, 12:15

eens met Vang, de S54 heeft allang bewezen dat kilometers geen enkel probleem zijn, met de juiste olie en juiste manier van [warm] rijden moet 250k geen probleem zijn. zelf heb ik ook liever een auto die consistent is bereden en dus vaker op bedrijfstemperatuur is geweest dan een auto waarmee enkel in de weekenden is getrapt.
echter, een M3 met +-200k gelopen is bij 250k ook moeilijk om te verkopen...dat moet je ook in het achterhoofd houden.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)

2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)

Albert..M3

Bericht door Albert..M3 » 08 jan 2012, 12:21

We Praten hier vaak over de hoeveelhied Km een auto heeft . Musie_M3 wil een auto kopen van de rond 200.000 KM. Maar hoeveel Km gaat Musie er in rijden per jaar . Ik bedoel Ik rij per jaar nog geen 8000Km per jaar . toe ik 3 jaar terug mijn M3 heb gekocht had die 143.000 gelopen .toen werd er ook gezegt die heeft al veel gelopen . maar nu 3 jaar later heeft hij nog geen 160,000 op de teller. Het is toch ook heel belangrijk hoeveel Km per jaar er mee gaat rijden.

Kijk als Musie 25.000 Km per jaar rijd. dan vind ik auto kopen die al dikke 2 ton heeft gelopen geen goede keuze. Maar rijd hij niet meer dan 5a6000Km per jaar dan kan hij gerust die auto kopen toch????

Martijn M3

Bericht door Martijn M3 » 08 jan 2012, 13:06

Nou ik vind 200.000km toch wel erg veel voor een M3 om nog eens mee te beginnen te rijden. Het is inderdaad waar dat een auto makkelijk 250.000km mee moet kunnen.
Maar vergeet niet dat doorgaans met een M3 toch wel behoorlijk hard is gereden waarvoor ze ook gemaakt zijn natuurlijk.
Onderhoud en reparaties zijn erg duur bij een M3 en bij 200.000km heb je toch echt veel meer kans op versleten delen.
En inderdaad van 145.000 kilometer naar 160.000km rijden in een paar jaar moet makkelijk kunnen, maar 200.000 vind ik toch weer een heel groot verschil.

En het is natuurlijk onzin dat een M3 met weinig kilometers dus ook automatisch veel koude stukken heeft gelopen. Mijn M3 komt zowel bij mij als ook de vorige eigenaar niet van stal voor een rit korter als 50km. Een M3 met weinig kilometers is meestal gewoon veel minder vaak gebruikt of 's winters geschorst of als hobby auto gebruikt. Dat wil niet zeggen dat er mee gejakkerd is maar eerder bereden door een liefhebber.

Is dit geen optie ? Wellicht is er nog wat van de prijs af te pingelen en dan heb je een M3 met een hele leuke kmstand en een schitterende kleur.

http://www.driving-fun.com/occasions/18 ... 000km.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zou in ieder geval gewoon even verder zoeken tot je een mooi exemplaar in jouw prijsklasse hebt gevonden met wat minder kilometers en een goede onderhouds historie. Er komen er nog genoeg te koop.

Cougar

Bericht door Cougar » 08 jan 2012, 13:11

Als je een M3 zoekt rond de 15.000 euro, dan kun je inderdaad niet te kieskeurig zijn. Dan zou dit best een goede keuze kunnen zijn. Ik zou hem zelf laten staan omdat er een casette front lader in zit, als iets niet meer van deze tijd is, is het dat. Ga je die vervangen, kun je net zo goed een categorie hoger kijken. En ik heb je eigenlijk nog niets horen zeggen over de keuze tussen handgeschakeld en SMG. Die keuze zou ik wel bewust maken.

200.000 zou geen probleem moeten zijn, maar let goed op de slijtage van dingen als de banden, remmen e.d. Als je die binnenkort moet gaan vervangen kun je net zo goed ook weer naar een iets duurder exemplaar kijken waarbij dat niet hoeft. En inderdaad, ook even nadenken hoe lang je de auto wil houden en hoeveel km er dan bijkomen. Sowieso nieuwe APK bij aankoop vragen!

Ik denk dat je het als volgt kunt samenvatten: Je rijdt een E46 M3. punt!

Musie_m3

Bericht door Musie_m3 » 09 jan 2012, 02:30

Hallo mensen van het goede leven... Toch? :)

Ik wil jullie als eerste bedanken voor jullie reactie's.

Ik heb ervoor gekozen om eerst een m3 te gaan rijden met een handgeschakeld bak. Later zal ik dan eventueel overwegen om dan een SMG te gaan rijden.
Natuurlijk is het mooier om een MK4 navigatie in te hebben, maar heb even snel op marktplaats gekeken ze zijn +/- 450,-euro. Dus vind het wel meevallen. (verkoop ik die van mij, dan zal er ook weinig overblijven aan de prijs)
Het is voor mij iig duidelijk dat ik minstens 2jr erin zal/wil rijden. Hoeveel km ik dan per jaar ga rijden, dat weet ik toch echt niet. Misschien zal ik de m3 in het begin vaker meenemen, dan de Lupo 3L. hahahaha... En dan langzamerhand gaan afbouwen hahahah.. nee effe zonder gein, ik denk +/- 8k per jaar.

En zoals de advertentie ook aangeeft, dat de remmen en differentieel recent vernieuwd waren. Maar moet wel 2 nieuwe achter of voorbanden, weet het niet meer, maar dan kan ik nog altijd met de prijs gaan praten. Hij moet zowiezo iets met de prijs gaan doen....
Ik zag ook in het boekje dat de kleppen opnieuw afgesteld waren (na +/- 100k, wordt het tijd om je kleppen opnieuw af te stellen, had ik begrepen van BMW) Ik kan het ook verkeerd hebben begrepen, maar zoiets was het.

Ik zal ook een compressietest en een toerental test laten uitvoeren. En wil toch even weten, jullie hebben het over een motor die 2ton heeft gelopen, maar ik gaf toch aan dat het motorblok nu eigenlijk op 130k zit... Maar goed.. zal wel iets over het hoofd gezien hebben.

Ook ben ik van plan om de auto vandaag weer te bekijken(mocht op de brug zetten) en dit keer gaat het wel grondig gebeuren. Als het goed voelt, dan laat ik deze niet gaan.

En hoe zit het nou met Euro 98 of V-Power... Ik heb begrepen dat er veel minder octaan in zit dan een jaartje geleden?? Dat je nu best euro 95 ook kan gebruiken??

Ik wil jullie hartstikke bedanken voor jullie feedback ! hier heb ik echt iets aan, nogmaals bedankt !

MVG Musie.

Marco M

Bericht door Marco M » 09 jan 2012, 06:56

Musie

Dit is mijn ex M3. Bij 185000 ongeveer is er een nieuw dif onder gekomen omdat ik vond dat er te veel spelling op zat.
Remmen achter zijn recent vervangen. Het zijn wel de achterbanden die aan vervanging toe zijn. Je hoeft de kleppen niet te laten stellen ook die heb ik al laten doen staat in het boekje aangegeven. Verder heb ik de auto altijd rustig ingereden en niet gebruikt alsof het een race wagen is ofzo. De auto heeft op tijd zijn beurten gehad bij mij. Ik reed met die m3 1 op 9 verbruik das best netjes dacht ik zo. Olie verbruik was ook normaal.
De binnenkant ziet er ook netjes uit op wat instap schade na bij de wangen van de stoel maar dat is het dan ook.
Heb hem ook laten polijsten en de auto heeft bij mij geen wasstraat gezien elke week gewoon met het handje.

Ik ben natuurlijk geen monteur maar je kan de auto altijd laten checken volgens mij mankeerde er echt niks aan deze auto.
De reden dat ik hem niet meer rijd is omdat ik een andere M heb gekocht.
Ik denk dat je voor deze prijs geen betere M3 kan vinden momenteel of je moet je budget gaan verhogen.

Hoop dat je hier wat aan hebt veel succes
Laatst gewijzigd door Marco M op 09 jan 2012, 07:26, 2 keer totaal gewijzigd.
///M POWER
BMW M3 E92 jerezschwarz
BMW M5 E60 silbergrau
BMW 645CI S stratusgrau
BMW M3 E46 titansilber
BMW M3 e46 carbonblack
BMW M3 E36 black

Martijn M3

Bericht door Martijn M3 » 09 jan 2012, 07:17

Kijk, dat zijn dan weer berichten waar je wat mee kan.

Musie_m3

Bericht door Musie_m3 » 09 jan 2012, 11:18

Juistem....
Ik wist dat iemand een ''ex-eigenaar'' hier ook op het forum zou moeten zijn... Gelukkig ! Nou heb ik ook van jou kant van het verhaal gehoord en ik moet het wel aannemen en vertrouwen op je woorden.
Ik heb net met de garage gebeld en de afspraak gemaakt voor vanmiddag.

Bedankt iig.

MVG Musie.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) ///M3”