Luchtmassameter kapot
-
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:04
Re: Luchtmassameter kapot
idd moet hij ingelezen worden??
voor een bankje wil ik ook wel meedoen aan een groupbuy
voor een bankje wil ik ook wel meedoen aan een groupbuy
Re: Luchtmassameter kapot
Deze lmm zijn er alleen voor de diesels. Voor de benzine motoren heeft Pierburg voorlopig nog niks.
Dus ik heb een bosch moeten aanschaffen. Deze hoeven niet ingelezen te worden. Paar minuten werk en je kan weer.
Dus ik heb een bosch moeten aanschaffen. Deze hoeven niet ingelezen te worden. Paar minuten werk en je kan weer.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Re: Luchtmassameter kapot
Je hoeft in principe alleen de kap met de inbussen eraf te halen, er zit nog een derde wat dieper aan de linkerkant onderin. Daarna trek je de stekker van de Bosch LMM en kun je hem eruit schroeven, je hebt hier een speciale inbus voor nodig, er zit nl. een gaatje in het midden ervan.sinova schreef: Is het op zich makkelijk om die voorste kap er af te halen?
Want ik zie bij mij alleen 2 imbus schroeven zitten en aan de voorkant is het een soort kliksysteem ofzo?
Heb de Pierburg vandaag namelijk besteld voor 101 Euro inclusief BTW en als het niet te lastig is zou ik ik hem graag zelf willen vervangen. En wat ik er dus begrijp, is er bij deze versie van Pierburg (7.22684.09.0) geen software updat e nodig? Kan iemand dit graag bevestigen.
Alvast bedankt!!
Bij mij is hij gewoon 1 op 1 vervangen zonder modificatie aan de software, obv de nieuwe hoeveelheid lucht die hij krijgt regelt hij zich toch vanzelf in.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Re: Luchtmassameter kapot
Ok het is gelukt hoor! Zo meteen maar even rondje rijden en de snelweg pakken.
En bedankt voor de uitleg Optimus! Heb nog torx bitsetje gehaald met een gaatje maar deze pastte ook niet, het zijn weer net andere schroevjes met minder tandjes dan een normale torx bit. Het is uiteinelijk gelukt met andere speciale bitje die ook in het setje zat. Het heeft een platte punt (zelfde als een platte schroevendraaier) met een inham erin zodat het over het puntje past.
Zie de pic:
Bit nummer 4 past het beste
En bedankt voor de uitleg Optimus! Heb nog torx bitsetje gehaald met een gaatje maar deze pastte ook niet, het zijn weer net andere schroevjes met minder tandjes dan een normale torx bit. Het is uiteinelijk gelukt met andere speciale bitje die ook in het setje zat. Het heeft een platte punt (zelfde als een platte schroevendraaier) met een inham erin zodat het over het puntje past.
Zie de pic:
Bit nummer 4 past het beste
Re: Luchtmassameter kapot
Trouwens ik merk nu vanaf het moment dat ik de pierburg erin heb zitten dat mijn BC verbruik wel heel erg snel reageerd op mijn rijgedrag. Op de snelweg daalt ie heel snel naar 7.3/100L (met de oude LMM kwam ik niet onder de 7.6/100L) en als ik er af ga en in stadsverkeer bent stijgt ie zo weer naar 8.0/100L.
Met de Bosch LMM reageerde de BC helemaal niet zo snel :?
Iemand hier ervaring mee?
Voor de rest super tevreden
Alvast bedankt!!!
Met de Bosch LMM reageerde de BC helemaal niet zo snel :?
Iemand hier ervaring mee?
Voor de rest super tevreden
Alvast bedankt!!!
Re: Luchtmassameter kapot
Hij trok niet zoals vroeger en kwam laat in de toeren pas op gang en tegen de 3000 toeren hield ie in.Mac schreef:Sinova, hoe wist je dat je LMM defect was?
Voor 100 euro (kostte de pierburg namelijk) wilde ik het wel proberen om te kijken of het idd aan de lmm lag. En de oude lmm had al bijna 100k gedraait dus...
Hij reageerd nu wel beter op de gas en trekt beter door maar een aanzienlijke verbetering is er niet.
Maar ik vraag toch wel af of het beter zou wezen als ik ook software update ging laten doen.
Re: Luchtmassameter kapot
Dat is nou ook een beetje wat ik heb.
Tis een hele verbetering die LMM maar nog niet wat het ECHT zou moeten zijn.
Vraag mij ook af of een SW dat laatste beetje zou geven.
Tis een hele verbetering die LMM maar nog niet wat het ECHT zou moeten zijn.
Vraag mij ook af of een SW dat laatste beetje zou geven.
Re: Luchtmassameter kapot
Heb trouwens net de garage gebeld waar ik 'm altijd breng met de vraag of een sw update wel nodig is en de monteur vroeg gelijk wat ik erin had gezet. Toen die hoorde dat het om een Pierburg ging zie hij dat het dan wel eens kon helpen maar als het om een imitatie ging dan wilde hij er niet aan beginnen.
Re: Luchtmassameter kapot
Toch nog even gechecked bij Marc (Supro):
Hoi Marc,
heb je na de installatie van de Pierburg overigens nog dingen aangepast in het MMS om de wagen beter te laten lopen ICM de Pierburg??
De vraag die nl. heerst op het forum is of een update door de dealer nou nodig is of niet.
Volgens mij had je al eens aangegeven dat het niet nodig was omdat hij het toch zelf inregelt.
Hoi Marc,
heb je na de installatie van de Pierburg overigens nog dingen aangepast in het MMS om de wagen beter te laten lopen ICM de Pierburg??
De vraag die nl. heerst op het forum is of een update door de dealer nou nodig is of niet.
Volgens mij had je al eens aangegeven dat het niet nodig was omdat hij het toch zelf inregelt.
Dat is dus het probleem.
We weten niet in hoeverre een update nodig is als je een pierburg monteerd.
Ik ben wel vrij zeker van het feit dat de dealer geen update heeft voor deze LMM.
Hij is immers niet van BMW afkomstig…
Het was een experiment om deze te monteren.
Er blijft een dubieuze factor van de pierburg LMM over. Je weet niet in hoeverre deze invloed heeft op de dynamische regelingen van de motor.
We weten wel dat de gemiddelde waardes best ok zijn.
We zagen immers dat de luchtmassameter heel dicht bij de gewenste waardes kwam.
Ik heb in ieder geval nog niets verandert aan het MMS.
Laatst gewijzigd door Opt1mus op 19 mei 2008, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Re: Luchtmassameter kapot
Hallo,
even een vraag ik heb ook een pierburg laten monteren alleen met serie nummer eindigend op 07.0 de garage zei dat deze prima zou zijn.
Nu heb ik het idee dat de auto onderin de toeren zeg maar vanaf 1200 tot 1900 rpm niet zo trekt als dat ie deed met de bosch lmm. Hebben jullie ervaring met de 09.0 en voelen jullie ook verschil in vermogen? LMM hoeft naar mijn mening helemaal niet opnieuw te worden geprogrammeerd. Ik heb mee gekeken met de monteur en zag unable to install tijdens het installeren van de software van de lmm. Maar goed, als jullie ervaring is dat de 09.0 net zo goed is als de bosch lmm ga ik terug voor zo'n lmm, prijs maakt namelijk niks uit.
Groeten
Martijn
even een vraag ik heb ook een pierburg laten monteren alleen met serie nummer eindigend op 07.0 de garage zei dat deze prima zou zijn.
Nu heb ik het idee dat de auto onderin de toeren zeg maar vanaf 1200 tot 1900 rpm niet zo trekt als dat ie deed met de bosch lmm. Hebben jullie ervaring met de 09.0 en voelen jullie ook verschil in vermogen? LMM hoeft naar mijn mening helemaal niet opnieuw te worden geprogrammeerd. Ik heb mee gekeken met de monteur en zag unable to install tijdens het installeren van de software van de lmm. Maar goed, als jullie ervaring is dat de 09.0 net zo goed is als de bosch lmm ga ik terug voor zo'n lmm, prijs maakt namelijk niks uit.
Groeten
Martijn
Re: Luchtmassameter kapot
Ik heb een 0.9 en vind dat hij de rond 1800 begint met trekken en stopt rond 4300
- Daniel0602
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 15 mei 2008, 14:32
- Locatie: Rotterdam
Re: Luchtmassameter kapot
Hoi mensen...
Ik ben sinds kort in het bezit van een e46 coupe (automaat) en ik krijg altijd bij de koude start een onregelmatig lopende motor. Bij het wegrijden houdt hij ook in. Dit is enkel en alleen bij een koude motor (dus als de wijzer van de motortemperatuur nog in het blauwe staat en net iets daarboven).Daarna helemaal geen last meer!
Ik had hiervoor al in een andere topic geschreven, maar ik ben toen naar deze topic verwezen, omdat dat waarschijnlijk aan de luchtmassameter ligt.
Ik vraag me af of dit wel zo is....hiermee bedoel ik --> ik heb verder geen problemen bij een warme motor. hij trekt goed op zonder stotteren/inhouden bij alle gewenste prestaties. Hoe kan er dan een defect zijn aan de luchtmassameter???? Zou dit niet liggen aan de aansturing van de computer?
Ik heb ook vernomen dat het uitlezen niet mogelijk is, omdat er geen foutmelding wordt weergegeven op het dashboard..is dit zo?
Of zou ik de computer wel kunnen uitlezen bij het draaien van een koude motor, zodat er gezien kan worden wat er op dat moment mis gaat?
Ik ben sinds kort in het bezit van een e46 coupe (automaat) en ik krijg altijd bij de koude start een onregelmatig lopende motor. Bij het wegrijden houdt hij ook in. Dit is enkel en alleen bij een koude motor (dus als de wijzer van de motortemperatuur nog in het blauwe staat en net iets daarboven).Daarna helemaal geen last meer!
Ik had hiervoor al in een andere topic geschreven, maar ik ben toen naar deze topic verwezen, omdat dat waarschijnlijk aan de luchtmassameter ligt.
Ik vraag me af of dit wel zo is....hiermee bedoel ik --> ik heb verder geen problemen bij een warme motor. hij trekt goed op zonder stotteren/inhouden bij alle gewenste prestaties. Hoe kan er dan een defect zijn aan de luchtmassameter???? Zou dit niet liggen aan de aansturing van de computer?
Ik heb ook vernomen dat het uitlezen niet mogelijk is, omdat er geen foutmelding wordt weergegeven op het dashboard..is dit zo?
Of zou ik de computer wel kunnen uitlezen bij het draaien van een koude motor, zodat er gezien kan worden wat er op dat moment mis gaat?
DAT ZEG IK! BMW!
Re: Luchtmassameter kapot
LMM prestatie kun je idd het beste rijdend meten
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Re: Luchtmassameter kapot
Hier is ook nog wat info over de LMM: http://www.bmwland.co.uk/talker/viewtopic.php?t=74830
Wat ik begreep is dat de Pierburg niet geprogrammeerd hoeft te worden en de Bosch ALTIJD. Zoals eerder genoemde draadje aangeeft verschillen het aantal pinnetjes (4 of 5) en ook de LMM's eindigend op .07 en .08 zouden prima moeten werken en ik meen dat je .07 al voor 50,- op ebay.de kunt krijgen.
Wat ik begreep is dat de Pierburg niet geprogrammeerd hoeft te worden en de Bosch ALTIJD. Zoals eerder genoemde draadje aangeeft verschillen het aantal pinnetjes (4 of 5) en ook de LMM's eindigend op .07 en .08 zouden prima moeten werken en ik meen dat je .07 al voor 50,- op ebay.de kunt krijgen.