aj11985 schreef:Hallo
Ik heb een bmw e39 520i automaat (steptronic) van het bouwjaar 1997 220km op teller.
Mijn auto begint opeens af te slaan, in de bocht een keer meegemaakt en toen ik bij stoplicht wou wegrijden.
Verlichting radio etc valt niet uit en als ik weer in P zet dan gaat hij ook meteen weer aan.
Hallo,
Ik heb een E39 523i '98 automaat (steptronic) 296K met volgens mij nu eenzelfde probleem, loopt af en toe ietwat onregelmatig maar meestal gewoon als 'n zonnetje. Ik merk af en toe dat het lijkt of ik minder power heb bij wegtrekken, da's niet altijd het geval. Echter slaat 'ie gewoon af bij stilstand voor een stoplicht en loopt dan eigenlijk gewoon normaal stationair op 700 toeren schat ik. Vandaag idem dito en op de grote weg 'n fractie van even inhouden en daarna was alles weer normaal(had ik nog niet eerder gehad), thuis nog even stationair laten draaien in de D en ook in P maar geen vreemde dingen. Leek of 'ie geen benzine kreeg, zeg maar.
Wat zou dit zijn? Zoals hier eerder besproken nokkenas- of krukassensor, iets met een lekke uitlaat (valse lucht of zoiets)? Kan dit met uitlezen opgespoord worden? Ik heb geen zin in garages met indianenverhalen, daar ben ik klaar mee.
Ik hoop dat men ideeën heeft, of een uitleesadresje in de buurt van 't Haagje