motor start moeillijk als motor koud is
motor start moeillijk als motor koud is
Had vorig winter al ook last van, maar deze winter merk ik het ook. Als ik de auto smorgens start, duurt het ietsje langer dat het aanslaat. Maar als het gewoon warm is of je hebt al een stukje gereden, start het in een keer. Auto is 320d uit 2001 met kilometer stand bij 2 ton. Ik denk zelf aan gloeibougies of kan er volgens jullie ook aan iets anders liggen.
Bmw 318i 2003 facelift Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat
Re: motor start moeillijk als motor koud is
Ik weet wel bijna zeker dat het aan de gloeibougies ligt.
Heb een lange tijd ook problemen gehad met starten, soms startte hij helemaal niet!
Alles vervangen en bij mij bleek het toen te gaan om een lekke verstuiver.
Je zegt het zelf als het warm is of je hebt al een stuk gereden dat hij beter start.
Dat houd in dat je gloeibougies dus al wat warmer zijn dan bijv een ochtendstart.
Dus typisch een geval van gloeibougies vervangen...Ik had 4 nieuwe voor 80 eurie dus prijs zit ergens rond die grens.
Heb een lange tijd ook problemen gehad met starten, soms startte hij helemaal niet!
Alles vervangen en bij mij bleek het toen te gaan om een lekke verstuiver.
Je zegt het zelf als het warm is of je hebt al een stuk gereden dat hij beter start.
Dat houd in dat je gloeibougies dus al wat warmer zijn dan bijv een ochtendstart.
Dus typisch een geval van gloeibougies vervangen...Ik had 4 nieuwe voor 80 eurie dus prijs zit ergens rond die grens.
Bedankt voor je reactie, maar vanmorgen was het raak.Hij startte niet meer. Dus nu moeten ze echt vervangen worden.
Ik vraag me af of er bij zulke autos niet wordt aangegven dat je gloeiboegies aan vervanging zijn, bijvoorbeeld dat het lampje langer blijft gloeien.Of de boordcomputer
Lampje blijft langer branden ja. Maar als je 'm uitleest kun je ook een foutmelding op de gloeipluggen krijgen.
ja maar daar krijg je 100 euries voor uitlezen alleen. Maar goed na 2 ton weet ik dat ze nu vervangen moeten worden, dus bespaar 100 euro voor uitlezen. En lampje bleef ook niet langer branden.
100 euro? Daarvoor kun je zelf een scanner kopen
.

is dat zo?? denk dat zo hier en daar gelezen hebt dat het toch die richting kost. Wat kost het dan en bij welke dealer? Of hoef je niet naar de dealer.
voor anderen die zoiets meemaken: Gloeibougies vervangen en hij start weer vanouds.

Ik heb het probleem dat bij een koude start (1 dag stilstaan) hij moelijk start en eenmaal gestart komt er een wolk blauwe rook uit, maar is ook gelijk weer verdwenen....jomeo schreef:voor anderen die zoiets meemaken: Gloeibougies vervangen en hij start weer vanouds.![]()
2 jaar gelden had ik precies hetzelfde, toen zijn mijn gloeibougies vervangen en het probleem was weg. Nu heb ik het weer.
Gaan die gloeistaven echt zo kort mee? zou het iets anders kunnen zijn? iemand een idee?

Ik vind het namelijk geen fraai gezicht als de BMW start met een enorme blauwe stink wolk.
BMW e91 LCI 320da Individual
jomeo schreef:voor anderen die zoiets meemaken: Gloeibougies vervangen en hij start weer vanouds.![]()
Mwoah, ik heb laatst de gloeibougies allemaal vervangen maar starten duurde, zelfs incl voorgloeien, flink langer dan voorheen met de oude bougies.
Ik zal het nogmaals bevestigen jongens: Afgelopen vrijdag alle vier gloeibougies vervangen en de auto start weer als vanouds. Even voorgloeien en hij start bijna gelijk, geen lange aanlooptijden.
zelfs vanmorgen toen het temperatuur rond het vriespunt lag, startte hij moeiteloos. Sterker nog: auto had ik zaterdag en zondag niet gebruikt en toch strarten en wegwezen,,,,,,,,
.
zelfs vanmorgen toen het temperatuur rond het vriespunt lag, startte hij moeiteloos. Sterker nog: auto had ik zaterdag en zondag niet gebruikt en toch strarten en wegwezen,,,,,,,,