Zwaar geluid stationair
Zwaar geluid stationair
Goedemorgen
Hoewel ik niet veel post lees ik best wel veel mee, maar heb nu zelf een vraagje die ik eigenlijk niet terug kon vinden, wel delen ervan maar niet echt een concreet antwoord of oplossing.
Ok, eerst maar probleembeschrijving
2e Kerstdag heb ik, hoe ironisch op weg naar de schoonfamilie, achterop een andere auto gezeten, ik miste door een veranderende uitwijkpoging van de auto voor mij en de correctie door mij net een meter en zette de BMW 320D met de linkerhoek tegen de achterbumper van de een auto daarvoor.
Goed, koplamp aan flarden, motorkap opgekruld, idem voor zijscherm en de bumper was gescheurd.
Na inspectie bij de plaatselijke dorpsgarage bleek dat het subframe voor de radiator ook naar binnen stond, evenals het gelaste profiel waar het zijscherm aanvast zit was op de punt wat verfrommeld. Het koelvloeistofresevoir was nog heel en de slangen zatten nog vast dus de impact was niet erg grooot.
Nou ja, lang verhaal kortmakend, de auto is weer terug, het demonteren en monteren doe ik zelf (wat heel spannend is als je bij windkracht 8 a 9 de motorkap moet wisselen) spuiten heb ik uitbesteed evenals het richten van het profiel
Alleen nu is het probleem dat de wagen enorm zwaar klinkt als die stationair draait, dus laat zeggen 7 a 800 toeren, zodra ik was gas geef naar ongeveer 1200 toeren klinkt hij normaal. Met schakelen en koppelen voel en hoor ik niets (bumper ontbreekt nog en onderbekleding hangt nog los evenals de voorste motorbedekking met aansluiting op luchtfilter)
Ik krijg geen foutmelding op display, behalve dan de nog niet aangesloten stadsverlichting omdat mijn aftermarket Angel eyes ook ter ziele waren en ik die dus moest loskoppelen. Ik zit te denken aan een motorsteun oid, maar dan zou ik die moeten voelen volgens mij bij schakelen en of gasgeven toch?
Wie heeft er een zinnig idee, onzinnig mag ook, dat stuurt mij mss juist naar een goede oplossing
Alvast bedankt
BertUS (zwaar verkouden omdat die alles op straat moet doen en niet echt de jongste meer is)
Hoewel ik niet veel post lees ik best wel veel mee, maar heb nu zelf een vraagje die ik eigenlijk niet terug kon vinden, wel delen ervan maar niet echt een concreet antwoord of oplossing.
Ok, eerst maar probleembeschrijving
2e Kerstdag heb ik, hoe ironisch op weg naar de schoonfamilie, achterop een andere auto gezeten, ik miste door een veranderende uitwijkpoging van de auto voor mij en de correctie door mij net een meter en zette de BMW 320D met de linkerhoek tegen de achterbumper van de een auto daarvoor.
Goed, koplamp aan flarden, motorkap opgekruld, idem voor zijscherm en de bumper was gescheurd.
Na inspectie bij de plaatselijke dorpsgarage bleek dat het subframe voor de radiator ook naar binnen stond, evenals het gelaste profiel waar het zijscherm aanvast zit was op de punt wat verfrommeld. Het koelvloeistofresevoir was nog heel en de slangen zatten nog vast dus de impact was niet erg grooot.
Nou ja, lang verhaal kortmakend, de auto is weer terug, het demonteren en monteren doe ik zelf (wat heel spannend is als je bij windkracht 8 a 9 de motorkap moet wisselen) spuiten heb ik uitbesteed evenals het richten van het profiel
Alleen nu is het probleem dat de wagen enorm zwaar klinkt als die stationair draait, dus laat zeggen 7 a 800 toeren, zodra ik was gas geef naar ongeveer 1200 toeren klinkt hij normaal. Met schakelen en koppelen voel en hoor ik niets (bumper ontbreekt nog en onderbekleding hangt nog los evenals de voorste motorbedekking met aansluiting op luchtfilter)
Ik krijg geen foutmelding op display, behalve dan de nog niet aangesloten stadsverlichting omdat mijn aftermarket Angel eyes ook ter ziele waren en ik die dus moest loskoppelen. Ik zit te denken aan een motorsteun oid, maar dan zou ik die moeten voelen volgens mij bij schakelen en of gasgeven toch?
Wie heeft er een zinnig idee, onzinnig mag ook, dat stuurt mij mss juist naar een goede oplossing
Alvast bedankt
BertUS (zwaar verkouden omdat die alles op straat moet doen en niet echt de jongste meer is)
BertUS
Al is het een oudje, het rijdt toch?
Al is het een oudje, het rijdt toch?
Re: Zwaar geluid stationair
Hoi Bertus,
Ik heb dan weliswaar geen aanrijding gehad maar mijn 320D (facelift) trilt ook behoorlijk bij stationair lopen (700 toeren). Bij wegrijden is het gelijk over.
Bij mij zijn de motorsteunen al gecontroleerd door mijn BMW specialist, deze zijn nog goed. Hij denkt dat het wellicht de verstuivers kunnen zijn...
Maargoed als het bij jou pas na de aanrijding is gekomen zou het toch ergens daar vandaan moeten komen?
Suc6 en ik blijf dit topic volgen wellicht dat er voor mij ook iets nuttigs uitkomt
Gr. Joost
Ik heb dan weliswaar geen aanrijding gehad maar mijn 320D (facelift) trilt ook behoorlijk bij stationair lopen (700 toeren). Bij wegrijden is het gelijk over.
Bij mij zijn de motorsteunen al gecontroleerd door mijn BMW specialist, deze zijn nog goed. Hij denkt dat het wellicht de verstuivers kunnen zijn...
Maargoed als het bij jou pas na de aanrijding is gekomen zou het toch ergens daar vandaan moeten komen?
Suc6 en ik blijf dit topic volgen wellicht dat er voor mij ook iets nuttigs uitkomt
Gr. Joost
Re: Zwaar geluid stationair
Na aanrijding moeten de motorsteunen altijd vervangen worden, deze zijn zo gemaakt dat het blok loskomt van het chassis bij een (zware) aanrijding.
Re: Zwaar geluid stationair
Ook bij een aanrijding met ongeveer 15 km/uur?
Zijn er andere tekenen die wijzen op de motorsteunenschade?
Nu was ik toch wel van plan om even bij de dealer aan te gaan, mis nog wat clipjes en rivets en ik twijfel over een soort beugeltje
Zijn er andere tekenen die wijzen op de motorsteunenschade?
Nu was ik toch wel van plan om even bij de dealer aan te gaan, mis nog wat clipjes en rivets en ik twijfel over een soort beugeltje
BertUS
Al is het een oudje, het rijdt toch?
Al is het een oudje, het rijdt toch?
Re: Zwaar geluid stationair
Bij de dealer gisteren, toch maar de gok genomen en bij hogere snelheden, ca 70 was het toch wel voelbaar, bleek dat er toch een steun is afgebroken dus BMW320 heeft gelijk.
Het verbaasd mij alleen dat dit dus gebeurt bij relatief lage impact, wat gebeurt er dan als je een zware frontaal heb, ik krijg dan toch het idee dat het blok dan geheel loskomt en naar achter zeilt. Of zijn het alleen deze "breekbout" achtige zaken die er voor zorgen dat de motorschade dan toch nog relatief mee zullen vallen?
BertUS
Het verbaasd mij alleen dat dit dus gebeurt bij relatief lage impact, wat gebeurt er dan als je een zware frontaal heb, ik krijg dan toch het idee dat het blok dan geheel loskomt en naar achter zeilt. Of zijn het alleen deze "breekbout" achtige zaken die er voor zorgen dat de motorschade dan toch nog relatief mee zullen vallen?
BertUS
BertUS
Al is het een oudje, het rijdt toch?
Al is het een oudje, het rijdt toch?
Re: Zwaar geluid stationair
ik heb ook last van zwaar geluid en trillingen stationair, eenmaal gas dan is het gelijk over. Ik heb weleens gedacht om het stationair toerentaal te verlagen zodat hij wat rudtiger loopt. Maar nu ik dit allemaal lees zal ik eerst de steunen laten checken en darana de verstuivers.
BertUs heb je nu nieuwe steunen? en is het er beter op geworden?
BertUs heb je nu nieuwe steunen? en is het er beter op geworden?
BMW e91 LCI 320da Individual
Re: Zwaar geluid stationair
de steunen worden er morgen ondergewurmd, volgens de garage (ok, geen BMW garage, maar ik heb steeds mijn auto's hier in het dorp in onderhoud) wel even een paar uur doorsleutelen. Nu neem ik dat een beetje met een korrel zout, maar goed, ik heb het nog nooit gedaan. Een voorkant ontmantelen van een auto trouwens ook niet dus dat was voor mij ook een primeur. Wat is dat simpel werk om een bumper te vervangen, das stelt echt niets voor, alleen dat gekloot met die beide hoofdbouten
BertUS
Al is het een oudje, het rijdt toch?
Al is het een oudje, het rijdt toch?
Re: Zwaar geluid stationair
ik ben ook wel benieuwd naar de steunen of het getril weg is aangezien ik ook overweeg niewe steunen te plaatsen, ik wordt gek van de trillingen als hij stationair draait. als ik een beetje gas geef is het weg.
Re: Zwaar geluid stationair
het loopt weer als een zonnetje, kosten vielen mij ook mee, 213 euro incl steun
BertUS
Al is het een oudje, het rijdt toch?
Al is het een oudje, het rijdt toch?
Re: Zwaar geluid stationair
Heb je dus nu helemaal geen trillingen bij stationair? en het geluid ook ruistiger?
BMW e91 LCI 320da Individual