Cabrio wastunnel proof?
Cabrio wastunnel proof?
Zit ik op een verjaardag mijn plannen tot aankoop van een Cabrio te verkondigen, blijken er zich tussen de overige visite twee cabrio eigenaren (geen bmw) te bevinden. Naar gelang er zich een voor mij zeer interresant gesprek volgde, kwam het onderwerp reinigen voorbij.
Er ontstond een discussie over het wel of niet gebruiken van een wastunnel. Een van de eigenaren maakte altijd gebruik van een naar zijn zeggen cabrio-vriendelijke wastunnel. Vanzelfsprekend pleegde hij wel regulier onderhoud aan zijn dak en derhalve was het volgens hem wel mogelijk. De kap werd netjes drooggeblazen en droogde verder streeploos schoon. Zijn motivatie was dat je ook met 100km/h door een fikse regenbui kon rijden......
Wat denken jullie; cabrio in de tunnel of met de spuit/hand?
Er ontstond een discussie over het wel of niet gebruiken van een wastunnel. Een van de eigenaren maakte altijd gebruik van een naar zijn zeggen cabrio-vriendelijke wastunnel. Vanzelfsprekend pleegde hij wel regulier onderhoud aan zijn dak en derhalve was het volgens hem wel mogelijk. De kap werd netjes drooggeblazen en droogde verder streeploos schoon. Zijn motivatie was dat je ook met 100km/h door een fikse regenbui kon rijden......
Wat denken jullie; cabrio in de tunnel of met de spuit/hand?
Present : F40 - 118i / F23n - 218i / F48lci - sDrive20i
Former : E36 - 320i / E87 - 118i / E46lci -320D / F45 - 218AT
Former : E36 - 320i / E87 - 118i / E46lci -320D / F45 - 218AT
Re: Cabrio wastunnel proof?
Je auto altijd met de hand wassen 
Dat is een goed onderbouwde mening Jaap 
Onderbouwing is verder toch niet nodig
ik zou persoonlijk met mn caab niet door de wasstraat gaan, Die borstels over mn dakje heen
ik zou persoonlijk met mn caab niet door de wasstraat gaan, Die borstels over mn dakje heen
+10Jaapi schreef:Je auto altijd met de hand wassen
Maar het is nu zo koud buiten 
Dan was je de wagen niet...
Of zeg ik nu iets wat niet gewaardeerd wordt hier...
Zo is dat jaapie! 
Ik ben het eigenlijk ook wel eens met Jaap.
Door de wasstraat krijg je alleen maar krassen. Alleen moet ik eerlijk bekennen dat ik de wasstraat wel handig vind soms...
Desondanks is het beter voor je wagen om het met de hand te doen. Daarnaast krijg je hem ook beter schoon, vaak.
Zeker voor zo'n caab lijkt het me niet gezond om door de wasstraat te gaan.
Door de wasstraat krijg je alleen maar krassen. Alleen moet ik eerlijk bekennen dat ik de wasstraat wel handig vind soms...
Desondanks is het beter voor je wagen om het met de hand te doen. Daarnaast krijg je hem ook beter schoon, vaak.
Zeker voor zo'n caab lijkt het me niet gezond om door de wasstraat te gaan.
ik doe 1 keer per jaar me auto door de carwash als de wintervoorbij is doe ik hem door de carwash zodat de onderkant enzo schoongemaakt word voor de pekel van de winter eraf te krijgen 
Ik ben hier blijkbaar in mijn eentje maar ik was mijn auto minstens een keer per week, soms vaker, in een autowasstraat. Onderzoek heeft namelijk uitgewezen dat een goede wasstraat minder krast dan een handwasbeurt.
Hier in het dorp zit een textielwasstraat (textiel krast niet) van 38 meter lang, waar de auto van tevoren handmatig met hogedruk-spuitlanzen helemaal wordt afgespoten. Zo kunnen ze voorkomen dat er zand op de auto blijft liggen wat er daarna door de borstels wordt 'ingewreven' en krassen veroorzaakt. Desnoods spuit je zelf van tevoren je auto af in een Wasbox.
Wanneer je met een cabriolet komt worden er geen voorweekmiddelen op de kap gespoten en wordt de dakborstel omhoog gezet zodat deze niet met het volle gewicht op je stoffen kap loopt te rammen.
En na de wasstraat altijd even de laatste druppeltjes met een microvezeldoek wegvegen voor een streeploos resultaat.
-edit- Heb zelf 3.5 jaar als bijbaan bij die wasstraat gewerkt
Hier in het dorp zit een textielwasstraat (textiel krast niet) van 38 meter lang, waar de auto van tevoren handmatig met hogedruk-spuitlanzen helemaal wordt afgespoten. Zo kunnen ze voorkomen dat er zand op de auto blijft liggen wat er daarna door de borstels wordt 'ingewreven' en krassen veroorzaakt. Desnoods spuit je zelf van tevoren je auto af in een Wasbox.
Wanneer je met een cabriolet komt worden er geen voorweekmiddelen op de kap gespoten en wordt de dakborstel omhoog gezet zodat deze niet met het volle gewicht op je stoffen kap loopt te rammen.
En na de wasstraat altijd even de laatste druppeltjes met een microvezeldoek wegvegen voor een streeploos resultaat.
-edit- Heb zelf 3.5 jaar als bijbaan bij die wasstraat gewerkt
330d
Textiel krast inderdaad niet, maar de auto voor jou die net terug is van de Zwarte Cross die helemaal onder het zand zit.
Die moet ook schoon en die spuiten ze dan wel voor die tijd af maar daarmee krijg je echt niet alles er af (anders spoten we de auto's wel schoon in plaats van wassen
)
En dat zand gaat in de textielborstels zitten die daarna jou auto 'krasvrij' schoonmaakt
Ben wel eens benieuwd naar dat onderzoek trouwens
(met de hand wassen is ook niet met de wasborstel he!) Gewoon netjes met de Washmitt en de 2 emmer methode
Die moet ook schoon en die spuiten ze dan wel voor die tijd af maar daarmee krijg je echt niet alles er af (anders spoten we de auto's wel schoon in plaats van wassen
En dat zand gaat in de textielborstels zitten die daarna jou auto 'krasvrij' schoonmaakt
Ben wel eens benieuwd naar dat onderzoek trouwens
(met de hand wassen is ook niet met de wasborstel he!) Gewoon netjes met de Washmitt en de 2 emmer methode