Bilstein vs OEM/Sachs
Bilstein vs OEM/Sachs
Aangezien (in ieder geval) 1 van m'n schokdempers lekt en deze waarschijnlijk een dikke 3 ton "oud" zijn gaan deze binnenkort dus vervangen worden.
Nu twijfel ik tussen Bilstein(B4??) of OEM/Sachs.
Is het verschil groot?? De Bilstein B12set valt af, aangezien ik achter niet wil (kan) verlagen. (Iets afwijkende ET waarde)
Nu twijfel ik tussen Bilstein(B4??) of OEM/Sachs.
Is het verschil groot?? De Bilstein B12set valt af, aangezien ik achter niet wil (kan) verlagen. (Iets afwijkende ET waarde)
Re: Bilstein vs OEM/Sachs
Bilstein en Sachs zijn beide goed al zou mijn voorkeur uitgaan naar Sachs omdat die in samenwerking met BMW zijn ontwikkeld voor de auto. Ik denk dat de Bilstein altijd een iets andere afstemming geeft.
Bilstein B4 zit er intussen onder. 

hoe bevalt t?
Merk eerlijk gezegd nog niet echt veel verschil.... Maar heb dan ook nog niet zoveel gereden met de nieuwe dempers....
Merk wel een groot verschil in de nieuwe schokdemperlagers voor, die ook vervangen zijn, auto rijdt veel strakker op hogere snelheden, minder gevoelig/zoekerig bij oneffenheden in het wegdek.
Merk wel een groot verschil in de nieuwe schokdemperlagers voor, die ook vervangen zijn, auto rijdt veel strakker op hogere snelheden, minder gevoelig/zoekerig bij oneffenheden in het wegdek.
Bij mij gaan de B4's er weer onder uit. Heb ze er nu 7 maanden onderzitten maar de laatst 3 maanden is het rijgedrag (drempels en bochten) net zo erg als met de leke OEM sachs dempers. Voor de rest zijn er geen versleten rubbers of dergelijk aan de achteras, dus daar kan het niet aan liggen. Voor mij gaat er weer een setje OEM onder.
Auto moet nog wel uitgelijnd worden, maar ik denk dat ik 'm eerst voor verlaag en dan een x uit laat lijnen... 

Heb nog een setje OEM Sachs mtech liggen, zgan hebben er maar 10.000 km mag onder gezeten. Met Eibach pro kit veren, of OEM Mtech veren.
ja, ik moet er deze zomer misschien ook aan, nieuwe dempers en veren of schroefset en nieuwe schokdemperlagers