Ik krijg het idee dat remblokken met keramische toevoegingen een verbetering is ten opzichte van normaal, koud remmen(zeer belangrijk), fading, stofvorming, levensduur en slijtage remschijf. Voor de goede orde ik heb het over STRAATGEBRUIK dus mogelijk een noodstop met ijskoude remmen(een idioot op de snelweg, kind in de stad, etc etc) Alle andere eigenschappen mits niet heel erg slecht zijn daar toch ondergeschikt aan. Aan de andere kant moet het niet zo zijn dat als ik snel bergje op en af ga dat ik de remmen kan vervangen of dat ik niet heelhuids beneden kom door fading, eerlijk is eerlijk heb ik met huidige remmen nog geen last van gehad maar ik geen idee wat er nu onder zit (4dehands 3ton op de teller).
Als ik het goed begrijp zijn er twee fabrikanten die dit soort remblokken leveren.
Ebc redstuff en ATE Ceramic
Ik wordt alleen gek welke ik nu moet bestellen ... en dan heb ik het nog niet eens over waar

Kijk op realoem en je ziet dat een 97 e39 528i touring dezelfde blokken gebruikt als bijna alle andere e39, er zijn 2 soorten remmen de 296mm en de grotere 325mm maar de lijsten die je te zien krijgt op websites zijn onduidelijk jaartallen fout of niet te leveren ....etc etc Nu ben ik wel bekend met slordige website met foutieve informatie maar het blijft vervelend.
dus vraag ik hier maar of ik goed zit.
ebc redstuff zouden deze blokken moeten zijn voor DP31089C achter DP31091C
ate Ceramic zouden deze blokken moeten zijn voor LD7089 achter LD7090
Zijn er nog meer "ceramic" remblokken op de markt? en zijn dit de goede? Heeft iemand uit eigen hand ervaring met dergelijke of deze remblokken?
Straks maar eens gaan zoeken naar winkels die ze leveren, ik heb er vandaag al weer genoeg tijd aan besteed en moet ook nog wat anders doen

toch nog deze ook gevonden oem fabrikant....
Textar CeramicFusion front 2167791 rear 2148791