Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Hallo allemaal,
Ik ben in het bezit van een BMW 330i. Ik heb nu al bijna een jaar last van een wegligging waar je beroerd van wordt.
De volgende zaken vallen op:
1. Tijdens het rijden trekt de auto ENORM. bij elke hobbeltje krijgt het stuur een tik en schiet de auto direct naar links of rechts. Zelfs als ik over een witte streep rijd, dan trekt de auto al enorm. Op de snelweg is het levensgevaarlijk rijden.. zelfs mijn fiets rijdt nog comfortabeler.
2. Tijdens het rijden voelt het stuur in de middenstand enorm 'los' aan. Kan zelfs kort naar links en rechts sturen zonder dat er iets gebeurt. Op slechte wegen is het helemaal niet meer te doen. sturen gaat veelste licht.
3. Het onderstel voelt ook erg los aan. Alsof ergens speling zit. Veel 'gebonk' bij hobbels.
Het volgende heb ik gedaan:
-Draagarmen + rubbers vervangen
-Schokdempers rondom vervangen
-Remschijven + blokken rondom vervangen
-Banden voor vervangen
-2x laten uitlijnen
-Alle banden laten balanceren
-Laten nakijken door CVS BMW specialist
-Laten nakijken door BMW Renova te Breda
Ze zeggen allemaal dat er niks aan het onderstel is wat niet hoort. Alles is goed vast en in goede staat. Ik zit echt met mij handen in het haar, heb nu al zoveel geld uitgegeven zonder resultaat. Het gekke is dat na controle door de dealer/specialist de auto merkbaar stabieler reed, maar na een rit van 30 min weer rijdt zoals het was. Hij reed zooooo lekker. Het begon toen ik tijdens het rijden een erge brand lucht rook, uiteraard gelijk gestopt. Sindsdien is het drama.. Wat denken jullie??
Ik ben in het bezit van een BMW 330i. Ik heb nu al bijna een jaar last van een wegligging waar je beroerd van wordt.
De volgende zaken vallen op:
1. Tijdens het rijden trekt de auto ENORM. bij elke hobbeltje krijgt het stuur een tik en schiet de auto direct naar links of rechts. Zelfs als ik over een witte streep rijd, dan trekt de auto al enorm. Op de snelweg is het levensgevaarlijk rijden.. zelfs mijn fiets rijdt nog comfortabeler.
2. Tijdens het rijden voelt het stuur in de middenstand enorm 'los' aan. Kan zelfs kort naar links en rechts sturen zonder dat er iets gebeurt. Op slechte wegen is het helemaal niet meer te doen. sturen gaat veelste licht.
3. Het onderstel voelt ook erg los aan. Alsof ergens speling zit. Veel 'gebonk' bij hobbels.
Het volgende heb ik gedaan:
-Draagarmen + rubbers vervangen
-Schokdempers rondom vervangen
-Remschijven + blokken rondom vervangen
-Banden voor vervangen
-2x laten uitlijnen
-Alle banden laten balanceren
-Laten nakijken door CVS BMW specialist
-Laten nakijken door BMW Renova te Breda
Ze zeggen allemaal dat er niks aan het onderstel is wat niet hoort. Alles is goed vast en in goede staat. Ik zit echt met mij handen in het haar, heb nu al zoveel geld uitgegeven zonder resultaat. Het gekke is dat na controle door de dealer/specialist de auto merkbaar stabieler reed, maar na een rit van 30 min weer rijdt zoals het was. Hij reed zooooo lekker. Het begon toen ik tijdens het rijden een erge brand lucht rook, uiteraard gelijk gestopt. Sindsdien is het drama.. Wat denken jullie??
-
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 29 dec 2010, 20:20
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Stuurhuis?
Stuurbekrachtigingsysteem
Kan.........
Stuurbekrachtigingsysteem
Kan.........
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Ik denk zelf ook dat de dader een defecte stuurhuis is na het lezen van de klachten die je kan krijgen. Ook merkte ik vandaag dat tijdens het keren, toen ik me stuur volledig naar rechts deed, er iets knakte.
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Klinkt als iets in het stuurgedeelte. Stuurstang ofzo?
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Hoeft niet eens kapot te zijn, met m'n vorige auto zaten er 2 schroeven los van het stuurhuis !!
Ik kwam erachter toen er iemand met het stuur heen en weer ging (best wel hard rukken) en ik onder de auto en boven de moter ging kijken/horen waar het geluid vandaan kwam !!
Ik vind ook dat de 330 van m'n vrouw niet bepaalt een kart is. D'r vorige auto met 4 ringen was iets beter qua wegligging.
Ik kwam erachter toen er iemand met het stuur heen en weer ging (best wel hard rukken) en ik onder de auto en boven de moter ging kijken/horen waar het geluid vandaan kwam !!
Ik vind ook dat de 330 van m'n vrouw niet bepaalt een kart is. D'r vorige auto met 4 ringen was iets beter qua wegligging.
Laatst gewijzigd door minada op 17 jan 2012, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Misschien ligt het aan je banden/velgen? Heb je er B merk banden onder? Dan krijg je dat ook na een tijdje. Imitatie velgen?
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Bij mij origineel 19 inch Hartge met goede A merk zomerbanden. Origineel 18 inch M3 wielen met B keus winterbanden. Maar ik bedoel dat de auto een zijwaartse rol heeft !! Alsof er ergens spelling opzit !!
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Denk niet dat het aan de banden of velgen ligt. Toen het probleem zich voordeed zaten dezelfde banden en velgen eronder als voor het probleem en toen reed me bmw heerlijk. Het waren ook vrij nieuwe velgen en banden.
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Het kan nog aan je achteras liggen (de rubbers daarin, of erger: een gescheurd subframe). Maar eerlijk gezegd verdenk ik je stuurhuis als eerste, omdat hij zo licht stuurt en dat hoort niet volgens mij. Een BMW hoort redelijk zwaar te sturen.
Daar zou ik eerst eens naar laten kijken, of eventueel een 2e hands stuurhuis proberen.
Daar zou ik eerst eens naar laten kijken, of eventueel een 2e hands stuurhuis proberen.
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Als het een gescheurd subframe is dan hadden ze dat dan toch wel gezien? Of is dat iets wat moeilijk te zien is? Denk dat ik maar eens op zoek ga naar een gereviseerd stuurhuis.
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Kort sturen naar links en rechts zonder dat er wat gebeurd is altijd een indicator voor een speling die niet thuishoort.lusw schreef:. Op de snelweg is het levensgevaarlijk rijden..
Tijdens het rijden voelt het stuur in de middenstand enorm 'los' aan. Kan zelfs kort naar links en rechts sturen zonder dat er iets gebeurt.
Op slechte wegen is het helemaal niet meer te doen. sturen gaat veelste licht.
Het begon toen ik tijdens het rijden een erge brand lucht rook, uiteraard gelijk gestopt. Sindsdien is het drama.. Wat denken jullie??
Rijden op de snelweg is levensgevaarlijk. Heb jij het idee dat je geen snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging meer hebt??? Naarmate de snelheid omhoog gaat moet het sturen evenredig zwaarder gaan, anders lig je zo in de vangrail bij een kleine correctie.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Bij elke snelheid voelt het stuur in de middenstand enorm los aan. Op de snelweg is het levensgevaarlijk omdat de auto op elk hobbeltje wegschiet. Op hoge snelheid is dat levensgevaarlijk.
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
brandlucht, speling, ongewenst stuurgedrag; kerel blijf hier niet te lang mee rondrijden. Terug naar BMW en met gepaste spoed. Voor je het weet is het einde 330 en hang je in de vangrail.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Idd, direct mee terug naar de garage.
Dat je er mee blijft rijden snap ik niet, ik zou er geen meter meer mee op pad gaan.
Zit er namelijk niet op En was toen ook niet te krijgen volgens mij
Servotronic hete dat bij de E9x, maar voor die tijd was het niet leverbaar op een 3-serie
Dat je er mee blijft rijden snap ik niet, ik zou er geen meter meer mee op pad gaan.
Dat heeft hij zeker niet, ik niet en jij ook niet op je E36Heb jij het idee dat je geen snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging meer hebt??? Naarmate de snelheid omhoog gaat moet het sturen evenredig zwaarder gaan, anders lig je zo in de vangrail bij een kleine correctie.
Zit er namelijk niet op En was toen ook niet te krijgen volgens mij
Servotronic hete dat bij de E9x, maar voor die tijd was het niet leverbaar op een 3-serie
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Kijk eens naar je subframeophangpunten/kofferbakbodem plaat.
Drift iets...