Verplaatst: Motor valt uit na starten

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Remi-k

Verplaatst: Motor valt uit na starten

Bericht door Remi-k » 15 jan 2012, 19:46

Dit bericht heb ik verplaatst aangezien ik dit topic voorheen in het e36 techniek forum heb geplaatst.

Hallo allemaal,

Ik heb de afgelopen maand meerdere keren gehad dat mijn auto wel start en zelfs aansloeg, maar ook weer uitviel. Dit is zowel bij warme als koude motor gebeurd. Ik heb er nog niet erg veel last van, soms is het probleem een week weg, en dan ineens valt hij weer uit. Als ik na het uitvallen weer wil starten start ie alleen door. Als ik dan gas bijgeef dan slaat hij wel aan. Na 10 seconden laat ik het gas weer los en dan blijft hij wel zelfstandig stationair komen.

Is dit een bekend probleem?
Ik opende vorige week al een topic over mijn waterlekkage. Komende week laat ik mijn auto even checken maar wil eigenlijk wel even weten waar ik aan toe ben.

Nog een klein dingetje. Ik heb een aantal maanden terug BMW sportstoelen gemonteerd, hierbij ook de accupool losgehaald. Na monteren van de stoelen en het aansluiten van de stekker de accu weer aangesloten. Gek genoeg is mijn airbaglampje gaan branden. Kan ik dit zelf weer resetten? Of is de sensor in de stoel kapot?

Gr.

Remi

Beens1

Re: Verplaatst: Motor valt uit na starten

Bericht door Beens1 » 15 jan 2012, 19:51

Heb je voor je eerste probleem ook alle slangen onder de kap al nagekeken? Valse lucht in het circuit zorgt voor veel problemen. Een controle waard lijkt me.
Is het dat niet? Dan heb je het iig uitgesloten.

Remi-k

Bericht door Remi-k » 15 jan 2012, 19:54

Nog niet, ga ik op mijn to-do lijstje zetten!

Mogelijk injectiereiniger gebruiken? of bougies vervangen?

e46 touring.exe

Bericht door e46 touring.exe » 17 jan 2012, 23:10

Het eerste probleem komt me bekend voor. Ik heb de software laten updaten, omdat bepaalde waardes bijgesteld moesten worden, zodat de tollerantie ruimer werd. Dit heeft bij mij wel geresultterd in het niet meer afslaan van de motor. Wat betreft het 2e probleem, heb ik geen idee. Ik weet wel dat ze een airbag lampje kunnen resetten bij het uitlezen.

succes.

aaroenz0r

Bericht door aaroenz0r » 18 jan 2012, 00:19

Hoe kun je je software updaten? verbruikt ie dan ook minder / krijg je meer vermogen? ben benieuwd

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”