rook onder motorkap
rook onder motorkap
Heren en dames,
Ik ben nieuw hier op het forum, en heb mij ook nog niet voorgesteld.. Dit zal ik dan zo ook maar eens even netjes doen!
Ik heb een 523 touring met een tweetal probleempjes:
*mijn centrale vergrendeling werk niet in opdracht van mijn sleutel(s)
*Ik heb rookontwikkeling in de hoek tegen het schutbord aan de uitlaatzeide.(onder de motorkap)
Het centale vergrendelingsprobleem heb ik al geprobeerd te verhelpen met de hier op het het forum genoemde "opnieuw aanmeldings methode" maar deze werk niet. Ook heb ik bij beide sleutels maar preventief de batterijtjes vervangen maar ook dit mocht niet helpen. De lampjes knipperen keurig op de sleutels maar de auto reageerd er totaal niet op
De rook ontwikkeling onstond zomaar. Ik heb de klepdekselpakking vervangen voor een nieuw exemplaar omdat ik eerst dacht te zien dat deze ietwat zweette en drupte op het uitlaat spruitstuk. Maar vandaag na een kort ritje trok er weer bij lage snelheid een aardige hoeveelheid naar olie stinkende rook via de ventilatieroosters de auto in. De rook ontwikkeld zich aan in de hoek aan de uitlaatzeide tegen het schutbord zegmaar( tussen de interieurfilterbak aan de bijrijderszijde en de zijkant van het motorblok)
help help help.
alvast bedankt!
greetz Klieder
Ik ben nieuw hier op het forum, en heb mij ook nog niet voorgesteld.. Dit zal ik dan zo ook maar eens even netjes doen!
Ik heb een 523 touring met een tweetal probleempjes:
*mijn centrale vergrendeling werk niet in opdracht van mijn sleutel(s)
*Ik heb rookontwikkeling in de hoek tegen het schutbord aan de uitlaatzeide.(onder de motorkap)
Het centale vergrendelingsprobleem heb ik al geprobeerd te verhelpen met de hier op het het forum genoemde "opnieuw aanmeldings methode" maar deze werk niet. Ook heb ik bij beide sleutels maar preventief de batterijtjes vervangen maar ook dit mocht niet helpen. De lampjes knipperen keurig op de sleutels maar de auto reageerd er totaal niet op
De rook ontwikkeling onstond zomaar. Ik heb de klepdekselpakking vervangen voor een nieuw exemplaar omdat ik eerst dacht te zien dat deze ietwat zweette en drupte op het uitlaat spruitstuk. Maar vandaag na een kort ritje trok er weer bij lage snelheid een aardige hoeveelheid naar olie stinkende rook via de ventilatieroosters de auto in. De rook ontwikkeld zich aan in de hoek aan de uitlaatzeide tegen het schutbord zegmaar( tussen de interieurfilterbak aan de bijrijderszijde en de zijkant van het motorblok)
help help help.
alvast bedankt!
greetz Klieder
Re: rook onder motorkap
niemand die ook maar 1 reactie plaatst??
is er dan toevallig iemand die een beetje weet wat er in die eerder beschreven hoek zou kunnen lekken op mijn uitlaat?!
alvast bedankt weer!
greetz klieder
is er dan toevallig iemand die een beetje weet wat er in die eerder beschreven hoek zou kunnen lekken op mijn uitlaat?!
alvast bedankt weer!
greetz klieder
Re: rook onder motorkap
waarschijnlijk lekt de/een slang van de carterontluchting welke over je spruitstuk loopt...
laat hem maar eens stationeer draaien.. met een laserlampje kun je goed zien waar rook ontstaat.
laat hem maar eens stationeer draaien.. met een laserlampje kun je goed zien waar rook ontstaat.
Re: rook onder motorkap
Gaat het hier om een diesel of benzine uitvoering?
Ad
Ad
Re: rook onder motorkap
523 is altijd benzine dus het gaat om een benzine model
BMW 118d '05 (E87), BMW 320i Coach '85(E30) , BMW 320i Cabrio '93(E30)
Re: rook onder motorkap
ben weer op onderzoek geweest en ben er achter gekomen dat het een olie achtige substantie is die op mijn uitlaat drupt, precies op de lambda-sonde.
ik vond wat olie bij de klepdeksel aan de andere kant van de kop als waar de vanos zit. wat zit daar.. ik zag een blikken plaatjes waar ik niet van weet wat de functie was.
maar de rook ontwikkeling is dus nog niet op gelost.
groetjes Klieder
ik vond wat olie bij de klepdeksel aan de andere kant van de kop als waar de vanos zit. wat zit daar.. ik zag een blikken plaatjes waar ik niet van weet wat de functie was.
maar de rook ontwikkeling is dus nog niet op gelost.
groetjes Klieder
Re: rook onder motorkap
Carterventilatie? Inlaatspruitstuk en/of uitlaatspruitstuk?
Is het een automaat toevallig?
Is het een automaat toevallig?
E60 530D
Re: rook onder motorkap
Ik had het zelfde probleem, Carterventilatie is vervangen, Rubbers van de turbo vervangen, Inlaatspruitstuk vervangen, Uitlaatspruitstuk ook vervangen en mijn auomaatbak (olie is ververst) en gerepareerd ofzo.
En vooral bij de laatste dus toen de uitlaatspruitstuk en de automaatbak vernieuwd was was het probleem weg.
En vooral bij de laatste dus toen de uitlaatspruitstuk en de automaatbak vernieuwd was was het probleem weg.
E60 530D
Re: rook onder motorkap
Klepdeksel vervangen. Kost iets van 170 euro ex. Er zit al een pakking in de klepdeksel dus deze hoef je niet los te kopen. Vergeet ook niet de hoeken te voorzien van een dun laagje vloeibare pakking. Er zijn dacht ik iets van 6 plekken waar deze opmoet.
Re: rook onder motorkap
Waarschijnlijk is de pakking van de kleppen deksel uitgehard waardoor deze niet meer afdicht en begint te lekken.
Dit zelfde probleem heb ik ook gehad, hij lekte toen op exact dezelfde locatie.
De olie druppelde via het hitteschild op het uitlaatspruitstuk waardoor er rook via de ventilatie de auto in kwam.
Nieuwe pakking is iets van 4 tientjes ex installatie.
Dit zelfde probleem heb ik ook gehad, hij lekte toen op exact dezelfde locatie.
De olie druppelde via het hitteschild op het uitlaatspruitstuk waardoor er rook via de ventilatie de auto in kwam.
Nieuwe pakking is iets van 4 tientjes ex installatie.