Koelvloeistof elke keer bijvullen
Koelvloeistof elke keer bijvullen
Ik heb sinds korte tijd dat er langzaam koelvloeistof verdwijnt. Is er bij de E46 een plekje ofzo waar die snel gaat lekken? Ik heb zelf namelijk nog geen lek gevonden. Ook de bougies waren niet schoon dus daar komt ook geen water bij.
Iemand een idee.
Alvast bedankt!
Iemand een idee.
Alvast bedankt!
Re: Koelvloeistof elke keer bijvullen
Het kan je koelvloeistof resevoir zijn, 1 klein scheurtje is voldoende. Het is een BMW kwaal !!!
Heb een keer een lekke zender gehad op 1 van de kunststof buizen, rechts onder in de motor ruimte. (schijnt ook vaker voor te komen)
Even de kunststof afdekplaat boven de motor verwijderen en dan kun je het vaak al wel zien waar het lekt. Hier slaat het meestal wat wit uit...
Even de kunststof afdekplaat boven de motor verwijderen en dan kun je het vaak al wel zien waar het lekt. Hier slaat het meestal wat wit uit...
Thermostaathuisje zou ook nog kunnen, of waterpomp
ik heb hetzelfde probleem.
alleen draait bij mij ook mijn koelventilator niet :S
alleen draait bij mij ook mijn koelventilator niet :S
Mijn gele waarschuwingslampje van KVS brandt ook steeds, maar niet constant soms gaat die uit en dan weer aan heel vaag, heeft iemand dat ook wel eens gehad? en weet iemand waar die sensor zit en waar ik een nieuwe kan kopen?
alvast bedantk
alvast bedantk
De sensor die het signaal voor het lampje geeft zit onderop het expansievaatje, waar je de kvs bijvult. dit betekent meestal dat je peil niet in orde is. Laat hem anders bij een garage even afpersen, als er veel verdwijnt steeds moet het toch makkelijk te vinden zijn.
Same here. Systeem is onder druk gezet, maar daar kwam niets uit...
Moet toch geregeld een halve liter bijvullen, ik ga het eens precies bijhouden.
Moet toch geregeld een halve liter bijvullen, ik ga het eens precies bijhouden.
-
goed kijken naar waterpomp en thermostaat huis, daar is het lastig te zien terwijl het er wel lekt.
als je het stekkertje hebt losgemaakt van de sensor kan je die er dan gewoon uittrekken? (uiteraard komt dan het water ook)ArnoldC schreef:De sensor die het signaal voor het lampje geeft zit onderop het expansievaatje, waar je de kvs bijvult. dit betekent meestal dat je peil niet in orde is. Laat hem anders bij een garage even afpersen, als er veel verdwijnt steeds moet het toch makkelijk te vinden zijn.
Ik wil even een nieuwe sensor kopen, maar als ik op deze site kijk http://www.offenga.nl/webshop/nieuwe-bm ... egorie=13/ staat er 2 verschillende sensoren. Welke moet ik hebben of zou dat verder niet uitmaken?
alvast bedankt
alvast bedankt