Heeft iemand al de gelegenheid gehad om de inwendige maten van de kofferbak van de nieuwe 3 serie op te nemen? De auto wordt bijna 10cm langer, maar hiervan gaat de meeste ruimte naar de achterpassagiers en de neus denk ik. De kofferbak neemt iets toe van 460-480Liter.
waarom deze vraag ? omdat ik momenteel een Audi A4 Avant rijdt (nieuwe model) met een respectabele kofferruimte van 103cm diep (op de bodem), 100cm breed en ca 40cm hoog tot aan het bagageafdekscherm. Volgens de specs van audi zou het 490liter moeten, zijn, ik kom op iets minder uit met de rolmaat.
Ik overweeg over te stappen op de nieuwe 2012 BMW 3 serie, sedanuitvoering, die ik nog voor 1 juli 2012 binnen de 20% bijtellingsregeling kan gaan rijden (zakelijk). Hierbij ben ik benieuwd hoeveel ik er qua kofferruimte op achteruit zou gaan, of dat het bijna niets uitmaakt. Het zit nog een beetje tussen de oren denk ik om van een stationwagen over te stappen naar een limousine, ondanks dat ik zelden gebruik maak van alle ruimte boven de 'hoedenplank' in de audi.
Zowieso zou ik de neerklapbare achterbank optie kiezen bij de bmw,
Bedankt voor de hulp. Wie o wie trekt deze Audi rijder over de streep?
Groet
Bertuz
afmetingen LXBXH kofferruimte BMW 3 sedan 2012
Re: afmetingen LXBXH kofferruimte BMW 3 sedan 2012
Ik kan mbt tot de kofferruimte niet spreken, maar de achterbeenruimte is bij de A4 aanzienlijk beter. Bij de A4 (avant) kan ik zeer comfortabel achterin zitten, maar bij de F30 zit ik met m'n knieën tegen de voorstoel aan (wanneer de voorstoel door dezelfde bestuurder is ingesteld). Waar in de A4 avant een reis naar Zuid-Frankrijk heerlijk comfortabel is, zou ik daar in de F30 denk ik niet erg blij van worden.
Daarnaast kun je avant/sedan kofferruimte niet helemaal vergelijken door het verschil 'boven de hoedenplank'. De sedans hebben altijd een andere bak (meestal diepere laadruimte) en ook de kofferbakmontagebeugels nemen bij een sedan ruimte in.
Verder zou ik je graag over de streep trekken m.b.t. naar de 3-serie, maar eerlijk gezegd vind ik overall de A4 een vollediger auto (rijeigenschappen kan ik niet over spreken want ik heb nog niet met de F30 gereden). Als je de A4 sportstoelen vergelijkt met de F30 sportstoelen, dan zijn die van de A4 toch echt beter...
Zie ook mijn eerdere post op dit forum: http://www.bimmerportal.nl/styling-f629 ... 24844.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
Succes met je keus!
gr, martijn
P.S. als ik me goed herinner heeft Audi ook een A4 1.8tfsi (170pk) versie die tot 1 juli in de 20% bijtelling zit. Wellicht ook interessant!
Daarnaast kun je avant/sedan kofferruimte niet helemaal vergelijken door het verschil 'boven de hoedenplank'. De sedans hebben altijd een andere bak (meestal diepere laadruimte) en ook de kofferbakmontagebeugels nemen bij een sedan ruimte in.
Verder zou ik je graag over de streep trekken m.b.t. naar de 3-serie, maar eerlijk gezegd vind ik overall de A4 een vollediger auto (rijeigenschappen kan ik niet over spreken want ik heb nog niet met de F30 gereden). Als je de A4 sportstoelen vergelijkt met de F30 sportstoelen, dan zijn die van de A4 toch echt beter...
Zie ook mijn eerdere post op dit forum: http://www.bimmerportal.nl/styling-f629 ... 24844.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
Succes met je keus!
gr, martijn
P.S. als ik me goed herinner heeft Audi ook een A4 1.8tfsi (170pk) versie die tot 1 juli in de 20% bijtelling zit. Wellicht ook interessant!
Gr, Martijn
Bedankt Martijnbv,
Bedankt voor je feedback.
Ik heb de bmw gisteren bewonderd bij de dealer en ik heb de bmw verkozen boven de audi a4.
Niet alleen de ruimte in de kofferbak, die overigens stuk groter is als de vorige 3, maar de auto als geheel vind ik zeer geslaagd.
Met de zitpositie voorin voor mijzelf (1.83m) kan ik prima achter mij zelf achterin zitten. De been ruimte is niet minder als in mijn huidige a4 avant viel me op.
Auto wordt begin mei geleverd. Ben benieuwd.
Grt bertuz
Bedankt voor je feedback.
Ik heb de bmw gisteren bewonderd bij de dealer en ik heb de bmw verkozen boven de audi a4.
Niet alleen de ruimte in de kofferbak, die overigens stuk groter is als de vorige 3, maar de auto als geheel vind ik zeer geslaagd.
Met de zitpositie voorin voor mijzelf (1.83m) kan ik prima achter mij zelf achterin zitten. De been ruimte is niet minder als in mijn huidige a4 avant viel me op.
Auto wordt begin mei geleverd. Ben benieuwd.
Grt bertuz
Vorige week is mijn BMW 320i ede afgeleverd. Ik heb hiervoor serieus gekeken naar een A4. Mooie auto, perfect afgewerkt, maar de ruimte achterin haalt het niet bij een F30. De BMW is echt veel ruimer. Aangezien wij af en toe met zijn 5-en reizen, is achterruimte toch wel belangrijk. De F30 biedt achterin 2 volwaardige plaatsen. De middelste plaats houdt niet over en is meer geschikt voor een kind, maar het KAN wél. Bij een Audi A4 is dit echt onmogelijk. De Audi verkoper probeerde het nog wel met een verkooppraatje, maar moest toch bekennen dat het achterin niet goed toeven is (serieus). De BMW is echt ruimer (sorry Martijnvb, maar we verschillen hier echt van mening).
- DJLeonardo
tussen scharnieren links/rechts = 100cm
tussen bodem en plafond = 50 cm
kofferruimte is qua inhoud groter dan voorheen dacht ik
tussen bodem en plafond = 50 cm
kofferruimte is qua inhoud groter dan voorheen dacht ik
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
AUDI -BMW . Een groot voordeel van de AUDI wordt dikwijls vergeten. Je kan die probleemloos laten onderhouden door een Seat of Skoda dealer(tot 2 litermotor°) (heb een Seatdealer op 300 m)De afwerking is natuurlijk beter , om niet te zeggen subliem, maar de techniek is in 80% gelijk, maar WAT een prijsverschil!!! vraag maar eens naar een luchtdebietmeter, ADR klep of zoiets. kost bij seat de helft!!!om niet te vergeten de werkuren!!!