BMW 530d kopen??

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
milio

BMW 530d kopen??

Bericht door milio » 30 jan 2012, 10:25

Hallo allemaal,

Na wat rondkijken heb ik gekozen voor een bmw 530d uit 2004. Dit is mijn eerste BMW, na van alles te hebben gereden. Mijn vraag aan jullie is dan ook, waar moet ik op letten bij een 530d als ik hem ga ophalen? Zijn er bekende kwalen? Alle tips en adviezen zijn welkom.

Heb er namelijk één op het oog, heb hem ook gereden. Wat me opviel was alleen bij het sturen, dat het stuur zich wilt terugdraaien, je voelt dat die terug wilt. Is dit normaal? De man zegt dat die over servotronic beschikt en dit dus normaal is.

Voorzover ik het hoor ook geen tikkend(e) geluiden in de motor.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Milio

Aron

Re: BMW 530d

Bericht door Aron » 30 jan 2012, 11:12

Welkom Milo!

bekende kwalen :!

Mijn buurman verkoopt zijn 530D ook en ik weet dat dat een goede auto is..
Er is ook al van alles aan gedaan zoals een sportstuur, verlaging, nwe 20 inch met banden, navi pro etc..
mss iets voor jou? http://link.marktplaats.nl/525111768" onclick="window.open(this.href);return false;
Klik

Succes met je zoektocht en we hopen hier natuurlijk foto's te zien als je er een hebt aangeschaft ;)

milio

Re: BMW 530d kopen??

Bericht door milio » 30 jan 2012, 11:36

Mooie auto! Wie weet dat als deze niets wordt, ik die kan bekijken. Wat zeg je van het verhaal m.b.t. het sturen? Klinkt dit normaall? Het willen terugsturen bij het insturen.

IQM

Re: BMW 530d kopen??

Bericht door IQM » 01 feb 2012, 16:55

Volgens mij hebben alle auto's wel een beetje de neiging om terug te gaan naar de middenstand. Het lijkt me dat dit gewoon normaal is. Mijn BMW's hadden dit ook allemaal. Dit heeft te maken met de stand van de wielen en het gewicht van de auto. En een fünfer is een zware auto dus wellicht dat je het daardoor meer ervaart?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”