Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Als het plotseling komt opzettten (na die brandlucht) zou ik hier zeker naar laten kijken. Hoe ruikt je stuurbekrachtigings-olie? Klinkt misschien als een rare vraag maar als het branderig ruikt weet je zeker waar je het moet zoeken!
Bij stilstand met draaiende motor: als je dan aan je stuur draait hoor je dan geluiden? En als je het stuur uiterst links of rechts draait en even tegen de aanslag vast houdt maakt ie dan (meer) lawaai?
Bij stilstand met draaiende motor: als je dan aan je stuur draait hoor je dan geluiden? En als je het stuur uiterst links of rechts draait en even tegen de aanslag vast houdt maakt ie dan (meer) lawaai?
Member of WWW.2XCELER8.NL: dé site door en voor serieuze tuners..!
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
deze geavanceerde techniek bedoelde ik niet: ik heb even wat geknipt en geplakt.Oxellaar schreef:Idd, direct mee terug naar de garage.
Dat je er mee blijft rijden snap ik niet, ik zou er geen meter meer mee op pad gaan.
Dat heeft hij zeker niet, ik niet en jij ook niet op je E36Heb jij het idee dat je geen snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging meer hebt??? Naarmate de snelheid omhoog gaat moet het sturen evenredig zwaarder gaan, anders lig je zo in de vangrail bij een kleine correctie.
Zit er namelijk niet op En was toen ook niet te krijgen volgens mij
Servotronic hete dat bij de E9x, maar voor die tijd was het niet leverbaar op een 3-serie
Het is bijna vanzelfsprekend dat auto's met enig gewicht op de voorwielen stuurbekrachtiging hebben. Wie zo’n stuurhulp heeft gehad, wil nooit meer zonder. Dat het zover is gekomen, is te danken aan het vele ontwikkelingswerk dat er de afgelopen decennia is verricht. Veel werk ging zitten in de regeling van de hydraulische pomp. Deze wordt door de motor aangedreven en varieert zowel het volume als de druk als er geen maatregelen worden genomen. Er zijn tal van varianten ontwikkeld, daaronder toerentalafhankelijk geregelde uitvoeringen. Dat is voor de bestuurder(ster) niet te merken, het is een constructieve aanpassing om het opgenomen vermogen van de pomp te beperken.
Wat een belangrijke stap vooruit was en nu alom wordt toegepast is snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. ZF ontwikkelde de Servotronic, met elektronische regeling, voor de BMW 7-serie in 1986. Honda kwam met een mechanische regeling om hetzelfde effect te bereiken. Bij lage snelheden en grote, snelle stuurbewegingen een hoge mate van bekrachtiging, op hoge snelheden en kleine, langzame stuurbewegingen vrijwel geen bekrachtiging. Een andere uitvoering is de krachtsafhankelijke bekrachtiging. Daarbij zorgt een torsiestaaf in de stuurkolom voor een voorspankracht en wordt de bekrachtiging aangepast aan de behoefte.
Ik heb me er zelf nooit meer in verdiept dan dat mijn systeem werkt. Het kan niet anders zijn dan dat er iets is waardoor men zwaarder stuurt bij hogere snelheden. Ook bij onze type bmw's.
Dat is eigenlijk wat ik bedoel. Dat dit bij hem niet meer in de orde is.
P.s. bij mijn capri merk ik deze "mechanische" werking heel erg goed. Boven de 200 lijkt het alsof je helemaal geen stuurbekrachtiging meer hebt. Druk loopt echt mooi lineair af naarmate de snelheid omhoog gaat. Dat gevoel heb ik bij de bmw ook. Bij 200 stuurt het toch echt zwaarder.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Een vriend van mij had het zelfde probleem met zijn 325ci
hij had ook alles vervangen zonder resultaat.
Uiteindelijk was het probleem opgelost door zijn stuur te vervangen met een M stuur.
Het was gewoon als upgrade bedoelt ,maar per toeval was zijn probleem voor 90% opgelost.
Als een stuur aardig wat km heeft gelopen slijten er natuurlijk ook dingen,en kan er met de tijd wat speling in het stuur komen te zitten.
Ik hoop dat je er wat aan heb ,want geld uitgeven zonder resultaat is klote.
hij had ook alles vervangen zonder resultaat.
Uiteindelijk was het probleem opgelost door zijn stuur te vervangen met een M stuur.
Het was gewoon als upgrade bedoelt ,maar per toeval was zijn probleem voor 90% opgelost.
Als een stuur aardig wat km heeft gelopen slijten er natuurlijk ook dingen,en kan er met de tijd wat speling in het stuur komen te zitten.
Ik hoop dat je er wat aan heb ,want geld uitgeven zonder resultaat is klote.
-
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 14 nov 2010, 13:52
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
stuurkogels, stuurstokken ( de stangen tussen je stuurhuis en stuurkogels eens na laten kijken) Kijk anders ook eens naar het kruisstuk, verbingen van stuur naar stuurhuis of hier geen speling op zit.
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Bestaat niet dat je dit probleem oplost door het plaatsen van bijvoorbeeld een M-stuur
Heeft totaal niks met elkaar te maken, op het stuurwiel zelf kan geen speling zitten.
Anders heb je het bij de eerste bocht los in je handen
Heeft totaal niks met elkaar te maken, op het stuurwiel zelf kan geen speling zitten.
Anders heb je het bij de eerste bocht los in je handen
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
ik denk ook dat het je stuurhuis is,...je hebt er trouwens ook reparatiesets voor. (85 euro ongeveer) hoef je niet gelijk een nieuw stuurhuis.
BMW e91 LCI 320da Individual
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Klinkt als wat ik in mijn vorige auto had, was meen ik kapotte stuurkogels!
2005 BMW 330i e90 N52
1994 Mercedes E280 M104
Ex- 2001 BMW 330i e46 M54
1994 Mercedes E280 M104
Ex- 2001 BMW 330i e46 M54
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Heren,
Ik heb net even goed gecheckt of er ergens speling te bekennen is. Wat is me opgevallen! Nadat ik me rechtervoorwiel had opgekrikt, is me opgevallen dat ik het wiel ( wel met behoorlijke kracht) ong. een halve centimeter naar binnen kan duwen! tegelijkertijd hoor ik gekraak bij het stuurhuis. Het moet dan denk ik wel het stuurhuis zijn. Stuurkogel zit goed vast, heb ik geen speling kunnen constateren. Hoe kan het in godsnaam dat niemand dat is opgemerkt !!
Ik heb net even goed gecheckt of er ergens speling te bekennen is. Wat is me opgevallen! Nadat ik me rechtervoorwiel had opgekrikt, is me opgevallen dat ik het wiel ( wel met behoorlijke kracht) ong. een halve centimeter naar binnen kan duwen! tegelijkertijd hoor ik gekraak bij het stuurhuis. Het moet dan denk ik wel het stuurhuis zijn. Stuurkogel zit goed vast, heb ik geen speling kunnen constateren. Hoe kan het in godsnaam dat niemand dat is opgemerkt !!
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Nu ga ik zsm een gereviseerd stuurhuis halen.. heb geinformeerd bij een revisiebedrijf in roosendaal.. 290 euro ex btw..
-
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 14 nov 2010, 13:52
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
heb je ook aan de achterkant van de auto de wielophanging eens goed bekeken? daar zitten ook talloze busjes en rubbers die versleten kunnen zijn.
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Waarom geen stuurhuis van een sloperij?.. een goeie sloperij heeft ze spullen wel in orde en kan met gerust hart die ook monteren voor de helft van de prijs.
Ik hoop dat het je stuurhuis is anders ben je wel 290 ex btw lichter.
Ik hoop dat het je stuurhuis is anders ben je wel 290 ex btw lichter.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Houd me op de hoogte als je wilt. Je klachten komen grotendeels met die van mij overeen en ook ik ben er nog niet uit.....
zie: http://www.bimmerportal.nl/e46-techniek ... 25672.html
zie: http://www.bimmerportal.nl/e46-techniek ... 25672.html
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
in duitsland heb ik twee jaar terug een hele goeie gevonden voor mijn E21. http://www.ihrlenkungsspezialist.de Goeie service, snel geholpen en regelt verzending en ophalen van evt ruildeel. Ik was toen iets van 230 euro kwijt all in.lusw schreef:Nu ga ik zsm een gereviseerd stuurhuis halen.. heb geinformeerd bij een revisiebedrijf in roosendaal.. 290 euro ex btw..
soms kan je niet voorkomen dat er dingen goed gaan
Re: Belabberde wegligging.. Met de handen in het haar!!
Heb je alles rondom je stabilisator nagekeken? Die van mij heeft spelig en dit ga ik als eerst verhelpen (reactie stangen had ik al vervangen, maar nu de rubbers nog). Wat rondgelezen op internet en de klachten komen wel aardig overeen. Las diverse keren dat het vervangen een extreem verschil maakt. En....stuk goedkoper dan een stuurhuis!