als je bluetooth er in heb zitten dan kan je de meeste telefoons gewoon aansluiten.. ook nieuwe modellen. maar in je eigen beschrijving zeg je dat er bluetooth inzit maar in je optielijst staat telefoon proffesional??
als je bluetooth heb dan kan je dit bij instellingen van je idrive terugvinden
Even voorstellen, mijn 530D sinds afgelopen weekend
Re: Even voorstellen, mijn 530D sinds afgelopen weekend
never drive faster than your angel can fly
@M5Tuner,
volgens mij heb ik niet aangegeven dat ik bluetooth in de auto heb maar inderdaad een BMW Autotelefoon. In I-Drive inderdaad wel een bluetooth optie maar die werkt alleen met de BMW Autotelefoon. Het idee is om de bestaande set te verwijderen en vervolgens een van de genoemde opties in te bouwen.
volgens mij heb ik niet aangegeven dat ik bluetooth in de auto heb maar inderdaad een BMW Autotelefoon. In I-Drive inderdaad wel een bluetooth optie maar die werkt alleen met de BMW Autotelefoon. Het idee is om de bestaande set te verwijderen en vervolgens een van de genoemde opties in te bouwen.
Zo eerste 2 mods gedaan.
1) Eindstukken vervangen van mijn uitlaat (ik zal proberen wat goede foto's te plaatsen), geen kromme pijpen de grond meer in. Heb het simpel gehouden, afgezaagd en nieuwe eindstukken gemonteerd. Gekozen voor chroom en ovaal (wat ook maar net past). Ziet er niet verkeerd uit.
2) Een bekerhouder gekocht bij Halfords
Belachelijk, een auto van 90K en geen enkele bekerhouder.
Verder nog steeds een vraag:
Iemand enig idee wat optie "06UA Voorbereiding voor Navigatiesysteem Professional/TV Functie" betekent. Google levert welgeteld 2 hits op die niets zeggen..
En ik heb een Business systeem dus het is m.i. ook geen TV vrijschakeling.
1) Eindstukken vervangen van mijn uitlaat (ik zal proberen wat goede foto's te plaatsen), geen kromme pijpen de grond meer in. Heb het simpel gehouden, afgezaagd en nieuwe eindstukken gemonteerd. Gekozen voor chroom en ovaal (wat ook maar net past). Ziet er niet verkeerd uit.
2) Een bekerhouder gekocht bij Halfords

Verder nog steeds een vraag:
Iemand enig idee wat optie "06UA Voorbereiding voor Navigatiesysteem Professional/TV Functie" betekent. Google levert welgeteld 2 hits op die niets zeggen..
En ik heb een Business systeem dus het is m.i. ook geen TV vrijschakeling.
Had in mijn vorige 530d ook de "nep bluetooth" met de professional telefoon. Ik heb geen ervaring met de converterman BT module, maar wel met:
Liam
- Dension gateway 500 + BTA 1500. Dit is goed zelf in te bouwen; het is echter best lastig om het microfoonvolume op de BTA goed afgesteld te krijgen; uiteindelijk wel gelukt. Voordeel boven de onderstaande optie is dat je ook via bluetooth je muziek kunt streamen van je smartphone (iphone)
- Orginele BMW bluetooth module van BMW gekocht op Ebay. Plug en Play in de kofferbak in 10 minuten. Dit was het makkelijkste, maar had geen streaming; ben daarom uiteindelijk voor de Dension optie gegaan
Liam
Dank voor je antwoord Liam. Deze opties had ik inderdaad ook al gevonden. Ik voeg er de ABT2010 van MoBridge nog aan toe (is alles in 1 apparaat), deze is echter stuk duurder.
Kleine vraag. Ik zag dat jij de Dension icm BTA hebt. Ik als bij Dension dat de bluetooth alleen werkt als Gateway geselecteerd is. Enig idee hoe ik dat moet uitleggen?
Maw: kan ik telefoon beantwoorden/bellen als ik bv naar radio luister of moet dan eerst GW geselecteerd worden.
Kleine vraag. Ik zag dat jij de Dension icm BTA hebt. Ik als bij Dension dat de bluetooth alleen werkt als Gateway geselecteerd is. Enig idee hoe ik dat moet uitleggen?
Maw: kan ik telefoon beantwoorden/bellen als ik bv naar radio luister of moet dan eerst GW geselecteerd worden.