Schijven vooraan weer krom!
Re: Schijven vooraan weer krom!
kerel, ik spreek uit eigen ervaring en andermans ervaring. De oplossing naar alles nieuw vervangen, dat is pas echte onzin. Ja, voor diegene die zo weer 500+ euro's op tafel wil leggen: die gaat maar lekker zijn gang (vooral doen en de dealer blijven spekken). Deze schijven hadden pas 5000Km gelopen en dat noem jij oud. Kom op zeg.
En dat we op het forum hier oneindig al eerder over hebben zitten rollebollen met elkaar was je blijkbaar ontschoten.
Trouwens als afdraaien gevaarlijk zou zijn, was het allang verboden. Is het niet en er zijn gespecialiseerde bedrijven die het doen. En het is ook geen ruimtevaarttechniek waar we over spreken, maar gewoon metaal.
Het euvel moet worden opgelost en dat is een vastzittende en slecht functionerende remklauw.
En dat we op het forum hier oneindig al eerder over hebben zitten rollebollen met elkaar was je blijkbaar ontschoten.
Trouwens als afdraaien gevaarlijk zou zijn, was het allang verboden. Is het niet en er zijn gespecialiseerde bedrijven die het doen. En het is ook geen ruimtevaarttechniek waar we over spreken, maar gewoon metaal.
Het euvel moet worden opgelost en dat is een vastzittende en slecht functionerende remklauw.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
- largeproject
- Berichten: 2219
- Lid geworden op: 11 nov 2007, 19:01
- Locatie: Ergens tussen Arnhem en Nijmegen
- Contacteer:
Re: Schijven vooraan weer krom!
Lezen is ook een vak voor sommige onder ons .
Voordeel voor Joey zijn auto is dat de schijven vrij nieuw waren
Re: Schijven vooraan weer krom!
ik kijk naar de vraagsteller joep. Daar ging het om.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Re: Schijven vooraan weer krom!
Of even in de N. Wat er gebeurt met de voet op de rem is dat met de blokken stijf tegen de schijf de schijf niet gelijkmatig afkoelt waardoor deze krom kan trekken. Ik deed het wel altijd met mijn automaat maar als jij tot op heden nog nooit last hebt gehad van trillende remmen dan worden ze bij jouw gebruik niet dusdanig heet dat er problemen ontstaan wat ook prima is natuurlijk.W_B schreef:Vind het overigens een raar verhaal, dat je na stevig remmen niet op de rem mag blijven staan, ik heb immers een automaat. Of moet ik hem bij stoplichten rotondes maar elke keer in de P zetten? Lijkt me niet de bedoeling.
Re: Schijven vooraan weer krom!
Naast het feit dat dit zeker wel slecht is:W_B schreef:Vind het overigens een raar verhaal, dat je na stevig remmen niet op de rem mag blijven staan, ik heb immers een automaat. Of moet ik hem bij stoplichten rotondes maar elke keer in de P zetten? Lijkt me niet de bedoeling.
Bedankt dat we 's nachts tegen je felle remlichten aan mogen kijken
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Re: Schijven vooraan weer krom!
Ik heb tot op heden wel last van kromme remmenschijven zo als eerder was te lezen ;-)
Maar uhh mijn felle remlicht? Ik sta zeker open voor tips hoe om te gaan met mijn auto om bepaalde dingen te voorkomen. Maar uhmm dat andere last hebben van mijn remlicht is nou niet iets.. waar ik echt mee bezig ga zijn.
Maar uhh mijn felle remlicht? Ik sta zeker open voor tips hoe om te gaan met mijn auto om bepaalde dingen te voorkomen. Maar uhmm dat andere last hebben van mijn remlicht is nou niet iets.. waar ik echt mee bezig ga zijn.
- E39 530D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
Re: Schijven vooraan weer krom!
Kan erg verblindend zijn hoor.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Re: Schijven vooraan weer krom!
Ik snap dat het verblindend kan werken. Maar dat kan Xenon ook. Volgens mij is de bedoeling dat mensen zien dat ik rem. En soms op donkere plekken vind ik het juist prettig dat ze zoveel licht geven zodat mensen van afstand al zien dat er geremd wordt en dus op tijd kunnen stoppen als er stilstaand verkeer is. Ik vind de auto elke keer in de P zetten niet prettig, ik erger me ook altijd aan mensen die een handgeschakelde auto in de vrij en op de handrem zetten. Dit kost gewoon veel tijd en daarmee belemmer je de doorstroming van het verkeer..
- E39 530D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
Re: Schijven vooraan weer krom!
Dus als er al een hele rij staat hou je alsnog je voet op de rem?
Op een lichte helling gebruik ik altijd de parkeerrem, maar hou 'm wel in de versnelling (tenzij achteraan / verderop in de rij).
En dan ben ik geen vertragende factor hoor
Op een lichte helling gebruik ik altijd de parkeerrem, maar hou 'm wel in de versnelling (tenzij achteraan / verderop in de rij).
En dan ben ik geen vertragende factor hoor
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Re: Schijven vooraan weer krom!
Ligt aan de situatie is. Als het een korte stop is hou ik hem inderdaad op de rem. Als ik echt ergens voor moet wachten zet ik hem in de P stand.
- E39 530D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
- E39 525D Sedan
- E61 525D Touring
Re: Schijven vooraan weer krom!
Ja t'was al wat laat Maar dan weet je wat de oorzaak is van de kromme schijvenW_B schreef:Ik heb tot op heden wel last van kromme remmenschijven zo als eerder was te lezen ;-)
Re: Schijven vooraan weer krom!
Gisteren de 330d opgehaald van een beurt en APK in Roosendaal. Omdat de 330d weer trillingsverschijningen begon te vertonen (aantal km's sinds aankoop en vernieuwen schijven) kreeg ik te horen dat ze weer niet vlak waren. Maar wat me meer tegenviel was het feit dat er GEEN originele schijven geplaatst waren!
Met andere woorden: P. Verkuylen in Schijndel kom ik nooit meer! Zeggen dat ze originele onderdelen gebruiken....dus niet. Specialistische Prutsers
Ook te horen gekregen dat de vervangen draagarmrubbers aan de zachte kant waren. Kan er nog wel bij...
Met andere woorden: P. Verkuylen in Schijndel kom ik nooit meer! Zeggen dat ze originele onderdelen gebruiken....dus niet. Specialistische Prutsers
Ook te horen gekregen dat de vervangen draagarmrubbers aan de zachte kant waren. Kan er nog wel bij...
Re: Schijven vooraan weer krom!
Maar wat ik mij afvraag, waarom raken die schijven dan zo snel korm? Bij andere automerken hoor je dit veel minder. Wat mij opvalt is dat de E46 op de remmerij dus niet zo heel best is?
Ik heb toch al heel wat auto's afgereden, ook BMW's maar ik heb dit eigenlijk nog nooit meegemaakt en ik weet echt wel wat remmen is, het verhaal dat remmen en dan door een plas water de schijven al krom doet trekken bij originele schijven, vraag ik mij af of je dan niet net zo goed imitaties er op kan zetten die minder snel krom trekken. En hoe remmen mensen dan, vol in de ho-ijzers omdat er standaard veel te hard op iets aan gereden wordt?
Ik heb toch al heel wat auto's afgereden, ook BMW's maar ik heb dit eigenlijk nog nooit meegemaakt en ik weet echt wel wat remmen is, het verhaal dat remmen en dan door een plas water de schijven al krom doet trekken bij originele schijven, vraag ik mij af of je dan niet net zo goed imitaties er op kan zetten die minder snel krom trekken. En hoe remmen mensen dan, vol in de ho-ijzers omdat er standaard veel te hard op iets aan gereden wordt?
BertUS
Al is het een oudje, het rijdt toch?
Al is het een oudje, het rijdt toch?
Re: Schijven vooraan weer krom!
Kromme schijven ..... daar is al veel over geschreven. Maar eigenlijk kunnen schijven niet heel snel krom raken. Tenzij je echt als n dwaas rijdt. Ik zit verschillende autosport fora, daar wordt ook wel eens gezegd dat kromme schijven een fabeltje is. Het trillen wat je voelt komt van residu van je blokken op de schijf. Ik heb met mijn racer nog nooit kromme schijven gehad.....
Dus ik weet hoe mensen rijden/remmen, maar ik geloof het gewoon niet. Dan koop je gewoon troep. En kort en hard remmen is beter dan lang en niet zo hard btw.
Met de 328 hebben we ook wel eens last van trillen, maar dat ligt gewoon aan de blokken. Dan moet je je schijven gewoon eens flink heet laten worden, dan is het weer weg.
Dus ik weet hoe mensen rijden/remmen, maar ik geloof het gewoon niet. Dan koop je gewoon troep. En kort en hard remmen is beter dan lang en niet zo hard btw.
Met de 328 hebben we ook wel eens last van trillen, maar dat ligt gewoon aan de blokken. Dan moet je je schijven gewoon eens flink heet laten worden, dan is het weer weg.
Re: Schijven vooraan weer krom!
Inderdaad de schijven controleren of er geen afzetting van remblokmateriaal opzit. Sommige auto's zijn wel erg gevoelig op het kromtrekken van de remschijven, zoals ook de E53 X5 (meerdere gevallen van in de garage gehad). Niets geks aan de schijven te zien, geen blauwe randen, geen afzetting van remblokmateriaal. dus als dat niet te zien is lijkt me toch niet dat er als een gek mee gereden wordt. Inderdaad is slepend remmen ook funest, ze worden dan veel warmer dan bij hard en kort remmen.