sportuitlaat BMW e46 318i
sportuitlaat BMW e46 318i
Best mensen,
Ik ben er op het moment mee bezig om mijn autootje van wat meer vermogen te voorzien. Zo heb ik al eens rond gekeken om de wagen te chiptunen en dergelijke. Maar ben ook aan het kijken voor een sportuitlaatje, ziet er meteen wat mooier uit
Echter laat het nou zijn dat ik compleet geen verstand hiervan heb en dus niet weet welke sportuitlaat nu het beste zou zijn(qua geluid en vermogenstoename). Heeft iemand hier ervaring mee en toevallig suggesties welke sportuitlaat een goede is? Ik wil zelf graag eentje hebben die achter vier pijpjes heeft(2 aan beide kant). Ik heb een 318i e46 uit 1998.
Andere suggesties tot gemakkelijke vermogenstoename zijn ook welkom
Wie kan mij advies geven?
Ik ben er op het moment mee bezig om mijn autootje van wat meer vermogen te voorzien. Zo heb ik al eens rond gekeken om de wagen te chiptunen en dergelijke. Maar ben ook aan het kijken voor een sportuitlaatje, ziet er meteen wat mooier uit
Echter laat het nou zijn dat ik compleet geen verstand hiervan heb en dus niet weet welke sportuitlaat nu het beste zou zijn(qua geluid en vermogenstoename). Heeft iemand hier ervaring mee en toevallig suggesties welke sportuitlaat een goede is? Ik wil zelf graag eentje hebben die achter vier pijpjes heeft(2 aan beide kant). Ik heb een 318i e46 uit 1998.
Andere suggesties tot gemakkelijke vermogenstoename zijn ook welkom
Wie kan mij advies geven?
Re: sportuitlaat BMW e46 318i
vermogens toename is niets met een andere uitlaat,
wil je meer power in een 318i kun je of een turbo/compressor monteren OF een motorswap doen (of een andere bmw kopen)
wil je meer power in een 318i kun je of een turbo/compressor monteren OF een motorswap doen (of een andere bmw kopen)
ja oke, maar die zijn vrij prijzig:P
dus ga je geld uitgeven aan een uitlaat die niets doet met je vermogen?
Zinloos koop een 330i dan heb je genoeg kracht en eventueel compressor erop makkelijk te tunen.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D
Je kunt een andere uitlaat plaatsen voor het geluid en de looks, maar voor het vermogen hoef je het idd niet te doen.
Ik denk dat je beter kunt kijken naar gewichtsvermindering als je persé sneller wil gaan, ben je een stuk goedkoper uit
Ik denk dat je beter kunt kijken naar gewichtsvermindering als je persé sneller wil gaan, ben je een stuk goedkoper uit
bedankt voor de reacties, maar het chiptunen en de uitlaat gaan niet door. kom net terug van de garage vanwege hoog olievebruik en nu zeggen ze me dat de klep bij een van de cilinders kapot is.. dit zou me over de 1000 euro gaan kosten. en nu heb ik gezegd van dan maak het maar, raden ze mij dit af, omdat ze misschien wel meer tegen kunnen komen bij het repareren(andere kleppen kapot of de cilinder en dergelijke) en dan gaat de prijs naar de 3000,-.. Dit konden ze van tevoren echter niet zeggen. Iemand hier ervaring mee of heeft iemand enig idee wat een gereviseerd motorblok gaat kosten?
Zuur man! Zou sowieso even ergens anders een second opinion halen. Ik heb zelf ook een gereviseerd motorblok nodig gehad. Bij mij was een krukas lager stuk gegaan, die vervolgens weer de krukas bekrast heeft. Heeft me totaal ook zo rond de 3000,- euro gekost (motorblok + montage).
Hoe doen ze dat chiptuning bij een dergelijke auto (dus de non-diesels)?
http://www.bmwchiptuner.nl/model.php?ja ... 44&serie=3" onclick="window.open(this.href);return false;
13pk extra lijkt me best leuk, maar geen idee hoe het zit qua slijtage e.d.
http://www.bmwchiptuner.nl/model.php?ja ... 44&serie=3" onclick="window.open(this.href);return false;
13pk extra lijkt me best leuk, maar geen idee hoe het zit qua slijtage e.d.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik heb een aantal dagen geleden een second opinion aangevraagd. zij vonden het verhaal erg vreemd klinken. deze garage heeft mij een grote beurt en de motor laten uitspoelen geadviseerd. Kosten: 450,- nog altijd veel geld, maar als het werkt is het wel een stuk beter als de eerder genoemde 3000,-!
Zometeen wagen ophalen en kijken of het gewerkt heeft
Zometeen wagen ophalen en kijken of het gewerkt heeft
-
1000 euro om een klep te repareren? 3000 voor een motorswap?
hoe kun je een hoge olieverbruik stoppen door de motor te spoelen? Is het plotseling hoog geworden of had je altijd al een hoog verbruik?
hoe kun je een hoge olieverbruik stoppen door de motor te spoelen? Is het plotseling hoog geworden of had je altijd al een hoog verbruik?
Ik heb mijn auto nu een paar maandjes en het olieverbruik zit ongeveer op de 1 liter per 1000-1500km. De man bij de auto garage zei me dat dit dan waarschijnlijk aan een klep of de schraapveren zou liggen, welke mij respectievelijk of 2000 of 3000-4000 zou kosten, omdat dan een koprevisie benodigd was. De auto zie ik voor de rest geen olie lekken. Er komt geregeld veel rook uit de uitlaat, maar deze is echter niet blauw.. vind het allemaal een beetje vreemd.
Iemand hier ervaring mee?
Iemand hier ervaring mee?