Geluid tijdens ver-/ontgrendelen deur
Geluid tijdens ver-/ontgrendelen deur
Hoi !
Is het mogelijk - misschien via software update - om de BMW en geluidje te laten maken tijdens het ver-/ontgrendelen van de deuren ? Ik heb deze optie in en amerikanse iDrive wel gezien maar kan het bij mij niet vinden.
Alvast bedankt !
Dave
Is het mogelijk - misschien via software update - om de BMW en geluidje te laten maken tijdens het ver-/ontgrendelen van de deuren ? Ik heb deze optie in en amerikanse iDrive wel gezien maar kan het bij mij niet vinden.
Alvast bedankt !
Dave
Re: Geluid tijdens ver-/ontgrendelen deur
Ik heb ondertussen de code voor de instelling gevonden : QUIT_AKUST_SCHAERF en QUIT_AKUST_ENTSCH
Weet iemand of dit achteraf de doen is ?
Groet
Weet iemand of dit achteraf de doen is ?
Groet
- largeproject
- Contacteer:
Ik heb dit weekend progman aan de praat gekregen, dus ik kan je nog niet vertellen of dat met progman te doen is,maar zo gauw ik weet wat je wel en niet kan laat ik het wel horen.
Ik heb trouwens nog nooit gehoord bij een BMW.
Ik heb trouwens nog nooit gehoord bij een BMW.

Heb net van de dealer gehoort dat het niet mogelijk is bij mijn BMW ( E90 2009 Business Line + Alarm ).
Vindt het erg jammer!
Vindt het erg jammer!
Moet wel mogelijk zijn, al zeggen ze van niet.
Het is namelijk in Europa (meer Euroma, vanwege het vele zeurende regels) niet legaal om akoestisch signaal te hebben op motorvoortuigen bij het ver en ontgrendelen.
Ik heb het nu ook op mijn E46
Het is namelijk in Europa (meer Euroma, vanwege het vele zeurende regels) niet legaal om akoestisch signaal te hebben op motorvoortuigen bij het ver en ontgrendelen.
Is er en mogelijkheid om dit buiten de dealer om te doen - zonder dat ik op eens de garantie kwijt ben ?
- largeproject
- Contacteer:
Vinnie_86 schreef:Moet wel mogelijk zijn, al zeggen ze van niet.
Collega heeft af fabriek alarm in zijn Skoda superb en die geeft wel een akoestisch signal.
Maar BMW dealers zijn vaak te beroerd om wat te veranderen, blijkbaar zijn ze bang dat de auto niet meer start of zoiets.
Als je een update wil doen dan moet je tekenen voor eigen risco.

Ik wil toch graag het geluid aan zetten - zag het trouwens weer bij en oude buurman die het standard op zijn Mercedes had.
Wat mij niet duidelijk is, is welke kabel ik voor mijn E90 uit 09/2009 moet hebben - er zijn ZOO veel verschillende van 20 euro tot en met 200 euro ....
Kan iemand helpen ?
Wat mij niet duidelijk is, is welke kabel ik voor mijn E90 uit 09/2009 moet hebben - er zijn ZOO veel verschillende van 20 euro tot en met 200 euro ....
Kan iemand helpen ?
zelfs mijn e36 coupe heeft geluid bij het vergrendelen/ontgrendelen
e38 735i sedan, in bezit
e39 528i touring, gedemonteerd
e34 520i touring, gedemonteerd
e36 320i coupe, verkocht
e36 316i coupe, verkocht
e39 528i touring, gedemonteerd
e34 520i touring, gedemonteerd
e36 320i coupe, verkocht
e36 316i coupe, verkocht
-
Koop een ster.....
Als je nog interesse hebt in deze optie kan ik het wel voor je coderen, neem gerust met me contact op.Dave2012 schreef:Ik wil toch graag het geluid aan zetten - zag het trouwens weer bij en oude buurman die het standard op zijn Mercedes had.
Kan iemand helpen ?
Gr, Martijn
- largeproject
- Contacteer:
Ik heb vorige week het akoestische signaal laten activeren als je de deuren sluit of open, heb dan wel af fabriek alarm.
Heb dit laten doen bij BMW navi in Beek en Donk.
Heb dit laten doen bij BMW navi in Beek en Donk.
Dit kan gewoon via het cic menu aangezet worden (prof)
BMW e91 LCI 320da Individual