problemen met koeling
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:35
- Locatie: pingjum
problemen met koeling
Ik heb effe een vraagje, Laatst gaf mijn e46 aan dat ik koelvloeistof moest bijvullen.
Heb ik gedaan alleen moest ik laatst weer, Wat ik erg vreemd vond. Ik heb dus wat nagekeken en denk dus dat ie et zelf eruit gooit doordat ie teveel druk opbouwd. Mijn bovenste slang is gloeiend heet maar onderste niet heb de thermostaat vervangen maar nog blijft de onderste koud. heeft iemand hier ervaring mee.
Heb ik gedaan alleen moest ik laatst weer, Wat ik erg vreemd vond. Ik heb dus wat nagekeken en denk dus dat ie et zelf eruit gooit doordat ie teveel druk opbouwd. Mijn bovenste slang is gloeiend heet maar onderste niet heb de thermostaat vervangen maar nog blijft de onderste koud. heeft iemand hier ervaring mee.
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:35
- Locatie: pingjum
Re: problemen met koeling
ja heb et ontlucht. schroef eruit, vol gooien. warm lopen en weer et zelfde.
Re: problemen met koeling
ja maar je hebt meer dan 1 ontluchtings ventiel he gelijk bij mijn vorig model heb je 1ne vanboven en 1ne onderaan een luchtbel kan zich daar ook ophouden
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:35
- Locatie: pingjum
Re: problemen met koeling
oke ik heb alleen die boven op zit eruit gedraaid waar zit die andere dan?
Re: problemen met koeling
bij mij zat die 2de als ik me niet vergis onderaan (is al even gelden ) maar zal het eens even opzoeken voor je.
ps: je hebt de dop toch open laat staan toen je ontluchten he??
ps: je hebt de dop toch open laat staan toen je ontluchten he??
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:35
- Locatie: pingjum
Re: problemen met koeling
ja maar dat ontluchten hoe doe je dat precies schroefje eruit bijvullen tot ie overloopt en klaar toch.
ps: geweldig dat je dat effe voor me op zoekt
ps: geweldig dat je dat effe voor me op zoekt
Re: problemen met koeling
mooiste is op vacuum vullen (zoals de dealer het doet).
Anders vullen warm draaien dop erop, dan schroef openen tot er kvs uit komt en dit een aantal keer herhalen
Heb je geen lekkage ergens?? (kijk is door je voorbumperheen of de onderkant van je radiateur nog recht is, ze buigen erg vaak door)
Anders vullen warm draaien dop erop, dan schroef openen tot er kvs uit komt en dit een aantal keer herhalen
Heb je geen lekkage ergens?? (kijk is door je voorbumperheen of de onderkant van je radiateur nog recht is, ze buigen erg vaak door)
Re: problemen met koeling
geef me even je type wagen door dan kan ik het helemaal uitleggen aangezien dit nogal verschilt en ik niet wil dat er iets fout gaat
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:35
- Locatie: pingjum
Re: problemen met koeling
et is een 318 coupe je mag et kenteken ook wel hebben dan kun je et effe bekijken 55-hn-zj.
nee er is geen lek volgens mij. en de waterpomp hoe kun je zien of die stuk is
nee er is geen lek volgens mij. en de waterpomp hoe kun je zien of die stuk is
Re: problemen met koeling
als je een M47 of M47TU motor hebt dan moet je meerderen ventille opendraaien
1 de vuldop
2 ventiel langs de vuldop
3ventiel op egr cooling thermostaat
4ventiel op terug keer buis
en dan heb je mss nog die van airco en hulp verwarmer ( hulp verwarmer is dan enkel voor m47 motors)
het is eigenlijk dat het hele circuit vrij moet zijn van luchtbellen he want een luchtbel gaat verder mee en kan dan ergens anders voor problemen zorgen op deze manier heb je het hele circuit ontlucht en ben je vrij van luchtbellen.
1 de vuldop
2 ventiel langs de vuldop
3ventiel op egr cooling thermostaat
4ventiel op terug keer buis
en dan heb je mss nog die van airco en hulp verwarmer ( hulp verwarmer is dan enkel voor m47 motors)
het is eigenlijk dat het hele circuit vrij moet zijn van luchtbellen he want een luchtbel gaat verder mee en kan dan ergens anders voor problemen zorgen op deze manier heb je het hele circuit ontlucht en ben je vrij van luchtbellen.
Re: problemen met koeling
dan heb je waarschijnlijk een m43tu motor (denk ik )
das simpel
1vuldop eraf
2 ventiel opendraaien
maar contact moet opstaan verwarming op heetste en blazer op laagste,dit opent de hitte kleppen.
heel rustig vullen en dan wachten tot er geen bubbels meer uitkomen vervolgens draai je alles dan toe en klaar.
das simpel
1vuldop eraf
2 ventiel opendraaien
maar contact moet opstaan verwarming op heetste en blazer op laagste,dit opent de hitte kleppen.
heel rustig vullen en dan wachten tot er geen bubbels meer uitkomen vervolgens draai je alles dan toe en klaar.
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:35
- Locatie: pingjum
Re: problemen met koeling
oke en hoe kun je zien wat voor motor et is? oke dat op contact heb ik niet gedaan dan zal ik dat ook es proberen
Re: problemen met koeling
ja de wagen moet aanstaan he als je dit doet want anders kan hij het water niet rond pompen nja het type van motor weet ik via bouwjaar ik denk wel dat het meschien ergens op je eigendomsbewijs staat maar ik ken de meesten zo