Aanlopen met Eibach pro kit
Aanlopen met Eibach pro kit
Hey jongens,
ik heb een vraagje, de search al gebruikt maar werd er niet wijs uit
Ik heb voor 2 week terug een eibach pro setje er onder laten zetten, en ging eigenlijk anderhalve week prima.
Nu kwam ik er gister achter dat als ik een bocht naar rechts maak, ik rechts voor wat aan hoorde lopen..
Toen ik mn stuur compleet naar rechts draaide, zag ik dat de binnenkant van m'n rechter voorband al voor een deel weggesleten was. Nu heb ik al zitten kijken waar hij eventueel tegen aan zou kunnen komen, maar zie niks bijzonders?
Ik heb er 225/35/18inch onder liggen, (et waarde zou ik even niet weten) en links voor heeft hij totaal geen problemen..
Heeft iemand misschien een idee of ervaring wat het zou kunnen zijn??
bvd!
ik heb een vraagje, de search al gebruikt maar werd er niet wijs uit
Ik heb voor 2 week terug een eibach pro setje er onder laten zetten, en ging eigenlijk anderhalve week prima.
Nu kwam ik er gister achter dat als ik een bocht naar rechts maak, ik rechts voor wat aan hoorde lopen..
Toen ik mn stuur compleet naar rechts draaide, zag ik dat de binnenkant van m'n rechter voorband al voor een deel weggesleten was. Nu heb ik al zitten kijken waar hij eventueel tegen aan zou kunnen komen, maar zie niks bijzonders?
Ik heb er 225/35/18inch onder liggen, (et waarde zou ik even niet weten) en links voor heeft hij totaal geen problemen..
Heeft iemand misschien een idee of ervaring wat het zou kunnen zijn??
bvd!
Laatst gewijzigd door krzje op 26 feb 2012, 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Aanlopen met Eibach pro kit
plaats eens een foto.
En wat voor velgen liggen erop. Hoeveel J en welke ET waarde.
Misschien staan ze te ver naar buiten.
En wat voor velgen liggen erop. Hoeveel J en welke ET waarde.
Misschien staan ze te ver naar buiten.
Re: Aanlopen met Eibach pro kit
Qua bandenmaat zou dit totaal geen problemen moeten leveren. Zal wel een verkeerde et waarde zijn.
Maar als hij weggesleten is, dan moet je ook slijtplekken aan die kant vinden op de auto (waar hij tegenaan gelopen is).
Misschien zit er wel een kap of slang, etc in de weg... Dus even opkrikken en desnoods het wiel eraf. Alleen dan kun je het goed zien.
Maar als hij weggesleten is, dan moet je ook slijtplekken aan die kant vinden op de auto (waar hij tegenaan gelopen is).
Misschien zit er wel een kap of slang, etc in de weg... Dus even opkrikken en desnoods het wiel eraf. Alleen dan kun je het goed zien.
Re: Aanlopen met Eibach pro kit
Trouwens mannen,
ik zie net dat ik het al weer verkeerd in de startpost heb gezet, hij loopt aan als de auto een bocht naar rechts maakt.. Sorry het was vroeg
Dus kort samenvattend:
Auto loopt rechtsvoor aan als de auto een bocht naar rechts maakt.
De J of ET waarde zou ik niet weten, aangezien deze velgen er al op zaten toen ik hem kocht.
Kan ik dat toevallig ergens aan zien of opzoeken?
Hier kan je een paar foto's vinden over de verlaging en het soort velgen, de foto's van de slijtage kan ik vanavond pas maken
http://www.bimmerportal.nl/showroom-f29 ... 25490.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb gister geprobeerd om het wiel er even af te halen en dus inderdaad te kijken, koste me uiteindelijk 2 wielsleutels. (omdat het bij de garage vermoedelijk niet door een momentsleutel is vastgezet )
Ik heb thuis nog een ouderwetse wielsleutel ergens liggen, dus ik moet hem even opzoeken en zal dan eens kijken hoe of wat.
Toen ik er vanochtend mee reed, liep hij gek genoeg volgens mij niet aan, hoorde geen geluid of iets dergeljks.
Maar dat er dus iets niet goed zit, is wel duidelijk
Ik moet dus helaas nog heel even wachten totdat ik vanavond thuis ben en jullie ff een fotootje kan laten zien van de bandslijtage.
ik zie net dat ik het al weer verkeerd in de startpost heb gezet, hij loopt aan als de auto een bocht naar rechts maakt.. Sorry het was vroeg
Dus kort samenvattend:
Auto loopt rechtsvoor aan als de auto een bocht naar rechts maakt.
De J of ET waarde zou ik niet weten, aangezien deze velgen er al op zaten toen ik hem kocht.
Kan ik dat toevallig ergens aan zien of opzoeken?
Hier kan je een paar foto's vinden over de verlaging en het soort velgen, de foto's van de slijtage kan ik vanavond pas maken
http://www.bimmerportal.nl/showroom-f29 ... 25490.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb gister geprobeerd om het wiel er even af te halen en dus inderdaad te kijken, koste me uiteindelijk 2 wielsleutels. (omdat het bij de garage vermoedelijk niet door een momentsleutel is vastgezet )
Ik heb thuis nog een ouderwetse wielsleutel ergens liggen, dus ik moet hem even opzoeken en zal dan eens kijken hoe of wat.
Toen ik er vanochtend mee reed, liep hij gek genoeg volgens mij niet aan, hoorde geen geluid of iets dergeljks.
Maar dat er dus iets niet goed zit, is wel duidelijk
Ik moet dus helaas nog heel even wachten totdat ik vanavond thuis ben en jullie ff een fotootje kan laten zien van de bandslijtage.
Re: Aanlopen met Eibach pro kit
Je zult de velg er af moeten halen denk ik. Et waarde staat over het algemeen aan de binnenkant van de velg gegrafeerd.
Zo te zien op deze foto heb je replica velgen:
Daarbij is ook te zien dat je voorwielen behoorlijk ver naar buiten staan. Denk dus een iets te agressieve et waarde. Maar als ze ver naar buiten staan, zou je niet verwachten dat de banden aan de binnenkant aanlopen (eerder aan de buitenkant).
Eibach set met die bandenmaat is totaat geen probleem. Heb zelf onder een coupe 235-35-19 gehad met eibach pro. Liep nooit aan, als de et waarde maar goed is.
Een andere mogelijkheid zou nog versleten draagarmrubbers kunnen zijn. Bij het insturen in een bocht verplaatst de draagarm zich iets waardoor hij misschien net ergens gaat aanlopen. Kromme draagarm zou ook nog kunnen. Maar in zo'n geval zou de auto ook naar 1 kant moeten trekken. Kans is klein, maar je weet maar nooit.
Zo te zien op deze foto heb je replica velgen:
Daarbij is ook te zien dat je voorwielen behoorlijk ver naar buiten staan. Denk dus een iets te agressieve et waarde. Maar als ze ver naar buiten staan, zou je niet verwachten dat de banden aan de binnenkant aanlopen (eerder aan de buitenkant).
Eibach set met die bandenmaat is totaat geen probleem. Heb zelf onder een coupe 235-35-19 gehad met eibach pro. Liep nooit aan, als de et waarde maar goed is.
Een andere mogelijkheid zou nog versleten draagarmrubbers kunnen zijn. Bij het insturen in een bocht verplaatst de draagarm zich iets waardoor hij misschien net ergens gaat aanlopen. Kromme draagarm zou ook nog kunnen. Maar in zo'n geval zou de auto ook naar 1 kant moeten trekken. Kans is klein, maar je weet maar nooit.
Re: Aanlopen met Eibach pro kit
De auto trekt niet naar 1 kant ofzo, hij loopt kaarsrecht vooruit, ook geen last van sporing..
Hij moet nog wel uitgelijnd worden, de veren zullen nu zo ongeveer ingezakt zijn.. Zou het eventueel ook daar aan kunnen liggen?
Moet hem zoiezo van de week nog even op de brug zetten, kan dan gelijk eens ff kijken naar mijn draagarmen of rubbers...
Wat betreft die ET-waarde heb ik geen idee, de velgen staan er best netjes onder, maar zouden eventueel nog wat verder naar buiten mogen staan, ze vallen redelijk naar binnen, op die foto kon het ook wel eens bedrog zijn..
Staan de et of J waardes niet in de velg zelf ofzo? of een manier om ze op te zoeken?
Hij moet nog wel uitgelijnd worden, de veren zullen nu zo ongeveer ingezakt zijn.. Zou het eventueel ook daar aan kunnen liggen?
Moet hem zoiezo van de week nog even op de brug zetten, kan dan gelijk eens ff kijken naar mijn draagarmen of rubbers...
Wat betreft die ET-waarde heb ik geen idee, de velgen staan er best netjes onder, maar zouden eventueel nog wat verder naar buiten mogen staan, ze vallen redelijk naar binnen, op die foto kon het ook wel eens bedrog zijn..
Staan de et of J waardes niet in de velg zelf ofzo? of een manier om ze op te zoeken?
Re: Aanlopen met Eibach pro kit
Ja, et waarde staat meestal aan de binnenkant van de velg. Daarvoor moet ie er even af.
Het zou aan de uitlijning kunnen liggen.
Maar waar is de band precies afgesleten? Op het loopvlak, of juist aan de wang? Een slijtplek waar de band tegenaan zou hebben gelopen, moet makkelijk te vinden zijn als hij ook daadwerkelijk ergens tegenaan loopt.
Het zou aan de uitlijning kunnen liggen.
Maar waar is de band precies afgesleten? Op het loopvlak, of juist aan de wang? Een slijtplek waar de band tegenaan zou hebben gelopen, moet makkelijk te vinden zijn als hij ook daadwerkelijk ergens tegenaan loopt.
Re: Aanlopen met Eibach pro kit
Hij is aan de binnenkant, en ongeveer 0.5-1cm op de band zelf ingesleten, ik kan het wiel helaas hier niet eraf halen (zit bij mijn ouders en niet thuis)
en heb dus hier al 2 wielsleutels om zeep geholpen. Ik zal vanavond als ik wel thuis ben eens even kijken naar een ET waarde..
Heb je toevallig een idee wat de ET-waarde zou moeten zijn?
Ik kan met het wiel erop en complete stuuruitslag niet bijzonders ontdekken wat afgesleten zou moeten zijn aan de auto zelf..
en heb dus hier al 2 wielsleutels om zeep geholpen. Ik zal vanavond als ik wel thuis ben eens even kijken naar een ET waarde..
Heb je toevallig een idee wat de ET-waarde zou moeten zijn?
Ik kan met het wiel erop en complete stuuruitslag niet bijzonders ontdekken wat afgesleten zou moeten zijn aan de auto zelf..
Re: Aanlopen met Eibach pro kit
Nee, niet van die velg, maar zit meestal rond de 35.
Als ie en aan de binnenkant en op het loopvlak is ingesleten, zou het toch goed te vinden moeten zijn. Misschien steekt er iets in de wielkast uit, waar hij tegenaan loopt.
Als ie en aan de binnenkant en op het loopvlak is ingesleten, zou het toch goed te vinden moeten zijn. Misschien steekt er iets in de wielkast uit, waar hij tegenaan loopt.
Re: Aanlopen met Eibach pro kit
jep my thoughts exactly, alleen ik heb een uur geleden nog een stukje gereden, en gek genoeg hoorde ik niks aanlopen.. Ik gaat in ieder geval vanavond de boel eens ff checken, en laat direct mn bevindingen weten
Thnx voor je reacties pirelly!
Thnx voor je reacties pirelly!
Re: Aanlopen met Eibach pro kit
Misschien een optie om met een (geel)krijtje de plek op te band te bekalken en dan kijken waar het schuurt, dit geeft dan af!
Even een meedenkertje
Even een meedenkertje
Re: Aanlopen met Eibach pro kit
Nou jongens, het duurde even aangezien het beetje druk was met werk, maar ik ben erachter!
Ik heb alle wielen eraf gehad, auto op brug gehad, en gelukkig! Niks te zien, banden lopen icm verlaging nergens aan.
De avond nadat ik dit topic geopend had, heb ik op de snelweg 2 klapbanden gehad, wat bleek alle 4 de banden zijn aan de binnenkant van de wang gescheurd..
Weer een zeer wijze les, als je weet dat je hongsjangwanghaipingpong banden eronder hebt (zaten eronder bij aankoop, dacht dat het nog wel even ging ), vervang ze direct
Gelijk even naar de ET waarde van de velg kunnen kijken die ET31 is. (weet niet of dit alsnog problemen zou moeten geven, verwacht het niet)
Maar een geluk bij een ongeluk dat ik er goed vanaf ben gekomen met van dat rot rubber eronder..
Dit weekend ook vers rubber eronder laten zetten, en gelijk even uit laten lijnen
Totaal geen last meer van een tik of wat dan ook gehad, dus ik ga er maar vanuit dat het (hopelijk) opgelost is!
bedankt voor alle tips
Ik heb alle wielen eraf gehad, auto op brug gehad, en gelukkig! Niks te zien, banden lopen icm verlaging nergens aan.
De avond nadat ik dit topic geopend had, heb ik op de snelweg 2 klapbanden gehad, wat bleek alle 4 de banden zijn aan de binnenkant van de wang gescheurd..
Weer een zeer wijze les, als je weet dat je hongsjangwanghaipingpong banden eronder hebt (zaten eronder bij aankoop, dacht dat het nog wel even ging ), vervang ze direct
Gelijk even naar de ET waarde van de velg kunnen kijken die ET31 is. (weet niet of dit alsnog problemen zou moeten geven, verwacht het niet)
Maar een geluk bij een ongeluk dat ik er goed vanaf ben gekomen met van dat rot rubber eronder..
Dit weekend ook vers rubber eronder laten zetten, en gelijk even uit laten lijnen
Totaal geen last meer van een tik of wat dan ook gehad, dus ik ga er maar vanuit dat het (hopelijk) opgelost is!
bedankt voor alle tips