iPhone 4 aansluiten op E46 Business radio (met Mode-knop)
- SubCityZero
Re: iPhone 4 aansluiten op E46 Business radio (met Mode-knop
Oh, in dat geval sorry voor de verwarring, dat was niet geheel bij mij bekend, ik kijk heel veel dit forum door, maar kom heel vaak dat over die 'Mode' knop tegen, dus vandaar
Recent: BMW E39 520i 1998
Weg: BMW E46 316i 2002 (facelift)
Weg: BMW E36 318 TDS 1998
Ik heb een radio cassette van Philips en daar zit die module ook op voor me iPhone en AUX.
Bouwjaar is 2001.
Komt wel ter vervanging an de cd wisselaar.
Bouwjaar is 2001.
Komt wel ter vervanging an de cd wisselaar.
Maar dan heb je het neem ik aan over een Dension, Dice, etc module? Toch niet over een OEM aux module (kabel)?
Het is ook heel onduidelijk inderdaad! Bij mijn BMW dealer had de medewerker niet eens van een AUX kabel gehoord...SubCityZero schreef:Oh, in dat geval sorry voor de verwarring, dat was niet geheel bij mij bekend, ik kijk heel veel dit forum door, maar kom heel vaak dat over die 'Mode' knop tegen, dus vandaar
Op dit moment heb ik een Dension maar heb ook een Aux getest erop en die werkte ook.
Bij de radio's na 2002 is het zowel mogelijk om Aux/iPhone module als een CD wisselaar op je radio aan te sluiten.
De radio's voor 2002 kunnen maar 1 van die 3 tegelijk aansluiten.
Bij de BMW dealer snappen ze het ook niet helemaal. Ze kijken altijd naar het chasisnummer. Aan de hand daarvan krijgen hun een overzicht met welke onderdelen in jou auto passen. Dus als jij ook een andere radio in je auto zet dan weten ze dat daar niet.
Op http://www.realoem.com" onclick="window.open(this.href);return false; kan je het exacte onderdeelnummer zoeken en daarmee naar de dealer gaan.
Aan de hand daarvan weten ze welk part dat is.
Bij de radio's na 2002 is het zowel mogelijk om Aux/iPhone module als een CD wisselaar op je radio aan te sluiten.
De radio's voor 2002 kunnen maar 1 van die 3 tegelijk aansluiten.
Bij de BMW dealer snappen ze het ook niet helemaal. Ze kijken altijd naar het chasisnummer. Aan de hand daarvan krijgen hun een overzicht met welke onderdelen in jou auto passen. Dus als jij ook een andere radio in je auto zet dan weten ze dat daar niet.
Op http://www.realoem.com" onclick="window.open(this.href);return false; kan je het exacte onderdeelnummer zoeken en daarmee naar de dealer gaan.
Aan de hand daarvan weten ze welk part dat is.
Vind het toch wel opmerkelijk dat hij het bij jou wel gewoon deed. Zou je als je tijd hebt eens je software versie kunnen bekijken en posten?
Als je me kan vertellen hoe ik daar achter kan komen dan wil ik dat wel ff doen.
Ah super! Als het goed is, zou je zo de versie moeten kunnen zien:
1. Turn Radio Off.
2. Turn Radio On.
3. Press and hold the "m" button for about 10 seconds.
4. Press < or > to navigate, you will need to go to the 2nd screen to look for the SW Verison which is in a SV xx-xx xx format.
5. To be Sirius/AUX or XM compatible, the radio must be SW 43 or higher.
6. Turn radio off to exit.
Ik ga van t weekend ff checken voor je.
AUX: Check! (08-2005) Volgens mij is het de Alpine, het boekje geeft in elk geval aan dat hij ook MP3 zou moeten spelen. Dankzij closet fascist Steve Jobs heb ik daar niets aan, want hij heeft me AAC en Apple lossless aangesmeerd.
Anyhow, heb de snap in besteld omdat ik OEM toch het mooist vind en ik zag dat ergens hier op het forum een front-AUX heeft geklust die er helemaal OEM uitziet... Ekster-eyes: ON!
Anyhow, heb de snap in besteld omdat ik OEM toch het mooist vind en ik zag dat ergens hier op het forum een front-AUX heeft geklust die er helemaal OEM uitziet... Ekster-eyes: ON!
http://www.bimmerportal.nl/audio-en-nav ... x%20amazon" onclick="window.open(this.href);return false;
-
ik heb precies hetzelde probleem gehad voor mijn iphone 4
oplossing was niet de goedkoopste maar werkt erg goed.
-nieuwe eject box t.b.v. iphone 4 snap-in
-iphone 4 snap in
-aansluitkabeltje voor ejectbox
het volgende is ook echt een aanrader in combinatie met een aux aansluiting
ziet er echt super uit en met de aux in combinatie met internetradio of itunes dimt je muziek als er navigatiespraak of telefoon komt.
http://www.pdaplus.nl/nl/bury-motion-ap ... one-4.html
p.s. er is wel degelijk een snap in voor de iphone 3/3gs
zelfs op marktplaats en ebay te koop. (zoek gewoon op "snap in" bij bmw onderdelen)
oplossing was niet de goedkoopste maar werkt erg goed.
-nieuwe eject box t.b.v. iphone 4 snap-in
-iphone 4 snap in
-aansluitkabeltje voor ejectbox
het volgende is ook echt een aanrader in combinatie met een aux aansluiting
ziet er echt super uit en met de aux in combinatie met internetradio of itunes dimt je muziek als er navigatiespraak of telefoon komt.
http://www.pdaplus.nl/nl/bury-motion-ap ... one-4.html
p.s. er is wel degelijk een snap in voor de iphone 3/3gs
zelfs op marktplaats en ebay te koop. (zoek gewoon op "snap in" bij bmw onderdelen)
Heeren,
net mijn snap-in ontvangen en die kan helaas meteen retour. Product is precies zoals op het plaatje en dat betekend dat er ook een nieuwe ejector box nodig is en dat beroemde kabeltje. Ik geloof dat het perfect werkt, maar 79 voor de snap-in, 65 voor de ejector box en 35 voor het kabeltje vind ik toch wat overdreven als de ontvangst normaal gesproken prima is en je ook prima kan laden uit de 12V plug.
Nu mijn grote vraag:
Die iPhone heb ik opgegeven, maar gelukkig heb ik nog een oude iPod Classic die mooi in het dashboard kan. De vraag is nu dus: Dension of Dice? Wat zijn de voor en nadelen?
Alvast bedankt.
net mijn snap-in ontvangen en die kan helaas meteen retour. Product is precies zoals op het plaatje en dat betekend dat er ook een nieuwe ejector box nodig is en dat beroemde kabeltje. Ik geloof dat het perfect werkt, maar 79 voor de snap-in, 65 voor de ejector box en 35 voor het kabeltje vind ik toch wat overdreven als de ontvangst normaal gesproken prima is en je ook prima kan laden uit de 12V plug.
Nu mijn grote vraag:
Die iPhone heb ik opgegeven, maar gelukkig heb ik nog een oude iPod Classic die mooi in het dashboard kan. De vraag is nu dus: Dension of Dice? Wat zijn de voor en nadelen?
Alvast bedankt.
- SubCityZero
Dit ben ik ook nog aan het uitzoeken .. Qua populariteit wint de Dension Gateway 300 het zo te zien, (als je alleen iPhone of iPod wilt aansluiten, kan een Gateway 100 ook, dan heb je alleen geen USB aansluiting, maar alleen iPhone, maakt het weer net goedkoper)WCAR schreef:[...]
Nu mijn grote vraag:
Die iPhone heb ik opgegeven, maar gelukkig heb ik nog een oude iPod Classic die mooi in het dashboard kan. De vraag is nu dus: Dension of Dice? Wat zijn de voor en nadelen? [...]
Dice weet ik helaas niks vanaf ..
Recent: BMW E39 520i 1998
nou wilde ik ook graag een aux kabel hebben en eigenlijk ook wel usb.
Nou is mijn radio te oud om een aux kabel in te bouwen.
Is het dan wel mogelijk om een dension GW33BM1 in te bouwen?
Nou is mijn radio te oud om een aux kabel in te bouwen.
Is het dan wel mogelijk om een dension GW33BM1 in te bouwen?