ASC en ABS springen uit bij 40kmh
ASC en ABS springen uit bij 40kmh
Beste Forummers,
Ik heb sinds dit weekend een probleem.
Ik start de auto, geen abs of asc lichtjes te zien in me kilometriek. Ik ga rijden en probeer te remmen en merk dat de remmen heel erg knarsen.. precies het geluid van de ABS. Dit blijft door gaan als ik onder de 40kmh rijdt.
Wanneer ik boven de 40kmh ga springen de lampjes van de ASC en ABS aan ( niet in het middenconsole ) als ik dan weer probeer te remmen doen de remmen normaal.. ook als ik daarna weer onder de 40kmh rijd.
Ik kan daarna de ASC knop ook niet meer gebruiken om het licht te doen doven..
Wat is mijn probleem? Een kapotte ABS sensor? een verkeerde foutmelding?
Kan iemand mij wat tips geven waar ik het moet zoeken of kan oplossen?
Met vriendelijke groet,
Olivier
Ik heb sinds dit weekend een probleem.
Ik start de auto, geen abs of asc lichtjes te zien in me kilometriek. Ik ga rijden en probeer te remmen en merk dat de remmen heel erg knarsen.. precies het geluid van de ABS. Dit blijft door gaan als ik onder de 40kmh rijdt.
Wanneer ik boven de 40kmh ga springen de lampjes van de ASC en ABS aan ( niet in het middenconsole ) als ik dan weer probeer te remmen doen de remmen normaal.. ook als ik daarna weer onder de 40kmh rijd.
Ik kan daarna de ASC knop ook niet meer gebruiken om het licht te doen doven..
Wat is mijn probleem? Een kapotte ABS sensor? een verkeerde foutmelding?
Kan iemand mij wat tips geven waar ik het moet zoeken of kan oplossen?
Met vriendelijke groet,
Olivier
- kenneth.BMW
Re: ASC en ABS springen uit bij 40kmh
hier hetzelfe probleem, alleen bij mij knarsen de remmen niet en is het nooit opgevallen dat het bij 40km/h opkomt. daar zal ik is opletten,
maar de lampjes springen wel loop de tijd aan, heel vervelend, en wel weet ik dat mijn abs gewoon ze werk doet, dat heb ik gemerkt in de sneeuw.
hopen dat iemand hier een oplossing voor weet,
mvg kenn
maar de lampjes springen wel loop de tijd aan, heel vervelend, en wel weet ik dat mijn abs gewoon ze werk doet, dat heb ik gemerkt in de sneeuw.
hopen dat iemand hier een oplossing voor weet,
mvg kenn
Echt rijplezier begint hier.
Abs ring.. wat bedoel je daarmee?
hier precies het zelfde probleem, is 2/3 keer voorgekomen in 2 maanden. T begon bij rustig rijden, na het starten vanuit stilstand, lampjes van abs en asc springen aan, na minuut gaan ze uit, dan abs ingrijpen bij remmen, knisperend geluid onder de kap, valt het gas even weg, en daarna niks meer aan de hand?....
BMW E39 maakt rijden geweldig
- kenneth.BMW
ik heb ook het probleem dat deze lampjes aanspringen, eigenlijk wel elke keer als ik stukje ga rijden.
en ik heb er is op gelet, het gebeurd bij verschillende snelheden en soms gewoon als ik voor het stoplicht staat.
huppaa en daar branden deze 2 lampjes weer.
ondertussen ben ik er zowat aangewend maar het is wel een vervelend voorval.
wel merk ik af en toe dat ie me abs gebruikt om momenten dat het na mij idee niet nodig is, dit is 3keer gebeurd ofzo over een lange tijd.
kwa uitlezen vind hij geen fouten, misschien moet ik em is een keer bij de dealer zelf laten uitlezen misschien kan deze wat meer zien.
en ik heb er is op gelet, het gebeurd bij verschillende snelheden en soms gewoon als ik voor het stoplicht staat.
huppaa en daar branden deze 2 lampjes weer.
ondertussen ben ik er zowat aangewend maar het is wel een vervelend voorval.
wel merk ik af en toe dat ie me abs gebruikt om momenten dat het na mij idee niet nodig is, dit is 3keer gebeurd ofzo over een lange tijd.
kwa uitlezen vind hij geen fouten, misschien moet ik em is een keer bij de dealer zelf laten uitlezen misschien kan deze wat meer zien.
- kenneth.BMW
ik heb het nog is onderzocht waneer deze lampjes aanspringen,
in deze paar ritjes die ik gemaakt hebt,
deze verschillen komt het bij mij op.
15min rijden, auto warm, constant 70. ( niet aan het remmen. )
4min rijden, auto half warm, stil voor het stoplicht rem ingedrukt.
22min rijden auto warm constant 50 rijden. ( springt gewoon aan. )
10min rijden auto warm, staat in parkstand voor de brug, ( springt ook gewoon aan. )
verder komt ie eigenlijk bij elke rit loop de tijd wel aanspringen, zijn maar weinig ritjes waarbij die utiblijft.
misschien kan iemand hier wat mee.
in deze paar ritjes die ik gemaakt hebt,
deze verschillen komt het bij mij op.
15min rijden, auto warm, constant 70. ( niet aan het remmen. )
4min rijden, auto half warm, stil voor het stoplicht rem ingedrukt.
22min rijden auto warm constant 50 rijden. ( springt gewoon aan. )
10min rijden auto warm, staat in parkstand voor de brug, ( springt ook gewoon aan. )
verder komt ie eigenlijk bij elke rit loop de tijd wel aanspringen, zijn maar weinig ritjes waarbij die utiblijft.
misschien kan iemand hier wat mee.
Ik kreeg een tijd terug een e39 525tds voor mn kiezen met min of meer dezelfde symptomen. Uitlezen leverde "ABS-ASC Variantenkodierung".
Mijn DIS gaf aan dat het of een defect steuergerät was, of dat opnieuw coderen vereist was. Na het coderen was het probleem volledig opgelost.
Afgelopen weekend kreeg ik een telefoontje dat het ABS wederom raar doet. Ik ben benieuwd of dezelfde storing in het geheugen staat.
Sowieso uitlezen dus!
Mijn DIS gaf aan dat het of een defect steuergerät was, of dat opnieuw coderen vereist was. Na het coderen was het probleem volledig opgelost.
Afgelopen weekend kreeg ik een telefoontje dat het ABS wederom raar doet. Ik ben benieuwd of dezelfde storing in het geheugen staat.
Sowieso uitlezen dus!
- kenneth.BMW
hoe heb je dat opnieuw coderen gedaan dan??
Met diagnostische software van BMW: DIS
- kenneth.BMW
ik heb zelf een DIS via laptopje maar voor een e39 uit 1999 moet die via de obd2 kabel of de bmw kabel? meen dat ik bijde punten op mijn auto hebt zitten,
-
hallo mede bmw rijders
ik heb het probleem ook
het begon bij mij af en toe maar de beide lampjes branden nu continu en de bmw dealer heeft ales uit gelezen en de conclusie het zwarte ecu kastjes op de abs pomp kapot
ps km teller en brandstof meter en verbruik meter werken bij mij ook niet meer door dit
gr appie
ik heb het probleem ook
het begon bij mij af en toe maar de beide lampjes branden nu continu en de bmw dealer heeft ales uit gelezen en de conclusie het zwarte ecu kastjes op de abs pomp kapot
ps km teller en brandstof meter en verbruik meter werken bij mij ook niet meer door dit
gr appie
En bij mij branden ASC en ABS ook sinds zaterdag. Enkele remproeven gedaan, maar merkte niks bijzonders. Een dezer dagen maar ff uit laten lezen...
"Drive softly, but carry a big engine"
Uit laten lezen. In mijn geval is het de omwentelingssensor rechtsachter. ABS-lampje brandt nu iig niet meer. En ach, dat ASC uitstaat boeit niet zo..
"Drive softly, but carry a big engine"