Bericht
door rutger77 » 14 feb 2012, 20:49
Vorige week roetfilter laten vervangen. Ik had volgens de bc nog ongeveer 10000 km te gaan, maar de operatie kwam nu toevallig goed uit. Na wat rondneuzen op het internet besloten om een gereconditioneerd exemplaar (met TUV goedkeuring) te laten monteren bij Tunex. Wel een stukkie rijden naar sHeerenberg trouwens. Kost normaal ongeveer 440 euro met inlevering van het oude filter. Helaas bleek mijn filter verrot: honingraat aan binnenkant was kapot. Inleveren van oude filter dus geen optie.
Na montage (half uurtje) had ik duidelijk meer vermogen. Blijkbaar blokkeerde mn oude filter de uitlaat. Op de terugweg (stukkie Duitslandt) ff de 237 aangetipt op de gps

. Niet slecht voor een ouwe 525d
Ben Saunders zat toevallig ook te wachten bij Tunex om zn 740d te chippen

320d (E91)
Hiervoor oa: 525d (E61), 320da touring (E46), A4 TDI Quattro, A4 1.8TFSI, A4 2.0TDI, 900 Turbo Aero, Delta Integrale, ...