AUX aansluiting E46 FL op Business CD

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Kruumel

Re: AUX aansluiting E46 FL op Business CD

Bericht door Kruumel » 25 feb 2012, 17:40

De radio is niet gemaakt om de aux uitgang daar te hebben, vandaar dat die natuurlijk niet mooi terug te plaatsen is.
Ik vraag me ook af waarom je de aux aansluiting niet gewoon geplaatst hebt waar die moet zitten, in het andschoenen vakje, wat ik begrijp uit de achterafinbouwhandleiding.
Ik ben ook van plan om de aux kabel te kopen, maar moet er eerst achterkomen of dat gaat om mijn radio, zal morgen of volgende week de radio eens uitbouwen.
Ik wil namelijk de aasluiting gewoon in het handschoenenvakje maken, dan kan ik daar gewoon een mp3 stick met muziek inleggen is is hij helemaal uit het zicht weg gewerkt.

in elk geval succes ermee

paulbrs

Bericht door paulbrs » 25 feb 2012, 18:14

Bedankt voor de reactie Kruumel. Ik heb mijn MP3's op mijn telefoon staan en bij Bimmer parts een houder hiervoor gekocht. Omdat dit evenals het GPS-gebruik met mijn telefoon veel stroom kost van de telefoon moest ik daarbij een stroomkabel hiervoor hebben naar de aansteker en dat is vanuit het handschoenenvakje wat moeilijker te realiseren en ook niet mooier. Dus daarom het alternatief om de AUX-aansluiting direct op de business radio te zetten met het gevolg dat de radio nu niet goed aansluit. Maar....ik blijf net zo lang proberen totdat alles weer is opgelost en weer goed aansluit. Vind deze aansluiting, die ik via ebay.com heb gevonden trouwens helemaal niet zo slecht, ook al is het geen OEM oplossing.
Bimmer Nestor!

Kruumel

Bericht door Kruumel » 26 feb 2012, 13:19

Nee is zeker geen slechte aansluiting ziet er goed uit.
als ik de kabel ook op mijn radio kan aansluiten dan ga ik deze komende week ff bestellen bij de dealer.
succes ermee.

paulbrs

Bericht door paulbrs » 26 feb 2012, 20:32

Bedankt voor het compliment Kruumel, alleen jammer dat de radio bij mij rechts nog niet goed aansluit, maar dat komt nog goed. Zou, als ik jou was, voordat je de kabel bij de BMW-dealer bestelt, toch nog even per mail contact opnemen met Bimmer Parts (http://www.bimmerparts.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; of e-mail info@bimmerparts.nl). De kabel van de dealer (heb er zelf bij de BMW-dealer in Veldhoven Eur. 55,00 voor betaald) heeft een nare verdikking bij de ingang van het AUX contact en dat zit echt lelijk in de weg als je de radio weer op zijn plaats schuift. Voor zover ik op een foto van Bimmerparts heb gezien heeft hun kabel, die verder exact hetzelfde is, die verdikking niet. Bovendien denk ik dat de Bimmer Parts kabel ook nog goedkoper is. Ik wist helaas niet dat Bimmer Parts deze kabel ook in hun assortiment had anders zou ik deze zeker bij hun hebben besteld. Heb geen aandelen in Bimmer Parts, maar ik vind hun services en snelheid van leveren perfect.
Bimmer Nestor!

Niels

Bericht door Niels » 29 feb 2012, 23:32

Heb je een linkje naar die kabel op Bimmerparts? Kan em niet vinden als ik op aux zoek....

paulbrs

Bericht door paulbrs » 01 mar 2012, 09:10

Zo 1-2-3 geen linkje bij de hand, maar je zou het ook aan Bimmer Parts zelf kunnen vragen, info@bimmerparts.nl als je een mailtje stuurt krijg je binnen de kortste keren een antwoord terug. Succes,
Bimmer Nestor!

Kruumel

Bericht door Kruumel » 03 mar 2012, 18:52

Hey Paul,

vanmiddag ff mijn radio eruit gehaald om te kijken of ik de aux kabel kan aansluiten.

zo ziet mijn radio eruit van de achterzijde
Afbeelding

nu zie ik dat die hetzelfde is als die van jou maar ik heb alle stekkers al bezet.
nu is mijn vraag heb jij een cd wisselaar in de auto? als dit niet is moet ik die van mij uittrekken en daar de aux kabel aansluiten.

mvg

Bart

Goliath

Bericht door Goliath » 03 mar 2012, 21:45

Ben wel benieuwd wat er dan op je radio is aangesloten naast de cd-wisselaar... :) Kan het niet zijn dat er al een aux kabel zit, die je nog niet ontdekt hebt? :D

Kruumel

Bericht door Kruumel » 04 mar 2012, 13:24

Daar ben ik ook benieuwd naar. ik weet niet wat je daar voor de rest nog allemaal op kan aansluiten.
Er heeft wel een handsfreeset voor een nokia telefoon met houder enzo in gezeten misschien dat die daarvan is, of misschien dat die voor de navi is.
Ik heb geen id vandaar dat ik het hier vraag.

Goliath

Bericht door Goliath » 05 mar 2012, 00:34

Afbeelding

Uitgaande van bovenstaand schema, zijn er dus niet zoveel opties. Volgens mij zijn AUX en sirius (sateliet radio in de VS/canada) de enige opties.
Weet je zeker dat beide kleine stekkers bezet waren? Zo ja, zou ik bijna zeggen dat er toch ergens een aux kabel verstopt zou moeten zitten.

Misschien kun je er eens voorzichtig aan trekken. :)

Kruumel

Bericht door Kruumel » 05 mar 2012, 16:59

Ik weet zeker dat ze beide bezet zijn.
maar ik zie hier nu sound-system staan en ik heb een HK geluidsinstalatie erin. denk dus dat die op de rechtse aansluiting zit en mijn wisselaar op de linkse.
Ik zie geen andere oplossing dan de wisselaar uit te trekken en de aux kabel daar aan te sluiten.

Verder staat er wel nog de tekst bij dat deze pinbezetting niet voor Boormonitorradio (navi) en Multiefunctieinfodisplay (Mid) zijn. terwijl ik een kleinscherm navi erin heb.

Maar ik denk dat ik het gewoon ga proberen op de wisselaar uitgang, deze gebruik ik toch zelden omdat deze geen mp3 cd's kan spelen.

tot zover al bedankt.

Goliath

Bericht door Goliath » 05 mar 2012, 17:08

Hmm, in dat geval is het misschien anders inderdaad. HK aansluiting kan het denk ik niet zijn, aangezien het om input gaat. Die navigatie zou inderdaad wel goed kunnen dan.
Hoop voor je dat het schema van een navi radio anders is, omdat ik niet denk dat de aux kabel op de wisselaar aansluiting zal werken (uitgaande van bovenstaand schema).

Maar proberen kan nooit kwaad natuurlijk! :) Ben benieuwd!

Kruumel

Bericht door Kruumel » 05 mar 2012, 22:19

Ik denk dat ik het maar eens ga navragen bij de daeler, je zou zeggen dat die daar toch wel antwoord op moeten kunnen geven.

paulbrs

Bericht door paulbrs » 13 mar 2012, 21:56

Hoi Kruumel, sorry voor de late beantwoording, maar ik ben vanmorgen net terug van een vakantie, die begon op 02 maart.
Neen, ik heb geen cd-wisselaar, maar als je een MP3 speler (of telefoon met zo'n ding) hebt, dan heb je die ook niet nodig, denk ik, omdat op een MP3-speler (afhankelijk van de capaciteit) meer muziek-nummers gezet kunnen worden dan op
6 cd's met WAV formaat .
De AUX kabel sluit je aan op het LINKER stekkertje van het rechtergedeelte onderaan van jouw radio, dus onder dat stuk met al die pins, dat is dus ook de aansluiting voor de cd-wisselaar zoals op het schema van Goliath te zien is.
Hele duidelijke foto trouwens, maar ik zie die blauwe pen niet waarmee je de stekker vast moet zetten of heb je die op de foto eruit gehaald?.
Laat ff weten of die aansluiting op het CD-Wechsler gedeelte is gelukt als je wilt.
Bimmer Nestor!

Kruumel

Bericht door Kruumel » 14 mar 2012, 16:51

Hey Paul,

Is niet erg het project heeft geen haast, hoe was je vakantie?
nu ik weet dat de aux kabel in de wisselaar aansluiting moet ga ik hem bestellen, zodra ik hem ingebouwd heb laat ik het hier wel ff weten.
bedankt voor de info

mvg

Bart

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”