Band lekt langs velgrand.
Band lekt langs velgrand.
Hallo,
2 maanden geleden heb ik een lekke band gereden door een schroef op de weg. Dit is destijds gemaakt door het schieten van een prop. Alleen sinds die tijd is de band op dezelfde plaats licht aan het lekken, namelijk een klein stuk langs de velgrand, dit zit ver van de prop af. Ze hebben inmiddels de band al 2 keer eraf gehaald, opnieuw erop gelegt en vloeibaar rubber erop gesmeerd. Banden zijn Goodyear Eagle F1 en is verder niks aan te zien.
Nu las ik dat een velgrand aan de binnenzijde kan gaan roesten waardoor er een klein lek ontstaat. Maar de velgen zijn pas een maand of 8 oud (geen stoep geraakt, van buiten onbeschadigd. Ligt dit aan de kwaliteit van de replica velg, of kan dit met alle velgen voorkomen?
2 maanden geleden heb ik een lekke band gereden door een schroef op de weg. Dit is destijds gemaakt door het schieten van een prop. Alleen sinds die tijd is de band op dezelfde plaats licht aan het lekken, namelijk een klein stuk langs de velgrand, dit zit ver van de prop af. Ze hebben inmiddels de band al 2 keer eraf gehaald, opnieuw erop gelegt en vloeibaar rubber erop gesmeerd. Banden zijn Goodyear Eagle F1 en is verder niks aan te zien.
Nu las ik dat een velgrand aan de binnenzijde kan gaan roesten waardoor er een klein lek ontstaat. Maar de velgen zijn pas een maand of 8 oud (geen stoep geraakt, van buiten onbeschadigd. Ligt dit aan de kwaliteit van de replica velg, of kan dit met alle velgen voorkomen?
Laatst gewijzigd door Holographic91 op 06 mar 2012, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Re: Band lekt langs velgrand.
Al eens geprobeerd met stikstof in de band?
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Nee, ik ga morgen weer langs, vroeg me alleen af ofreplica velgen meer hiermee te maken hebben.
er is ook veel verschil tussen replica velgen hee.
Er zijn Duitse, (zeer goed en duur)
, Italiaanse (naar mijn ervaring goede prijs-kwaliteit)
of Chinese (een ramp maar goedkoop).
Maar een alu-velg roest niet, aluminium kan niet roesten maar wel oxideren onder een andere vorm, lijkt me toch onwaarschijnlijk in jouw geval.
zou trouwens toch maar oppassen met die prop, wanneer je hoge snelheden haalt zijn je banden levensbelangrijk.
Onderzoek de velg ook eens als er geen barstje in zit, heb ik zelf al meegemaakt, de band loopt dan heel traag leeg.
Er zijn Duitse, (zeer goed en duur)

Maar een alu-velg roest niet, aluminium kan niet roesten maar wel oxideren onder een andere vorm, lijkt me toch onwaarschijnlijk in jouw geval.
zou trouwens toch maar oppassen met die prop, wanneer je hoge snelheden haalt zijn je banden levensbelangrijk.
Onderzoek de velg ook eens als er geen barstje in zit, heb ik zelf al meegemaakt, de band loopt dan heel traag leeg.
1990 Audi 90 2.3 20V > 1993 Toyota Corolla 1.6 16V > 1995 VW Golf 2 1.6D >1998 Audi 80 Avant 1.9 Tdi > 2002 Audi A6 Avant 1.9 Tdi > 2007 Audi A4 Avant 1.9Tdi >2011 BMW 520D E61 >2022 BMW F11 520D
Band eraf en de randen goed schuren, door teveel rotzooi, oxidatie oid.. komt er langzaam lucht door..
Anders inderdaad ff checken op scheurtjes
Anders inderdaad ff checken op scheurtjes
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||
Stikstof in de band is de grootste onzin!matheeuwissen schreef:Al eens geprobeerd met stikstof in de band?
In lucht zit trouwens al 79% stikstof.
6 cylinders horen in lijn te staan!
-
- Contacteer:
Stikstof zou dikker zijn is mij verteld.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Als lucht lekt, lekt stikstof ook.
Al die verkooppraatjes over stikstof zijn flauwekul, dat is alleen bedacht, zodat de bandenboer zijn lucht duur kan verkopen aan mensen die niet veel verstand hebben van scheikunde en natuurkunde, en dat zijn er blijkbaar veel!
Al die verkooppraatjes over stikstof zijn flauwekul, dat is alleen bedacht, zodat de bandenboer zijn lucht duur kan verkopen aan mensen die niet veel verstand hebben van scheikunde en natuurkunde, en dat zijn er blijkbaar veel!
6 cylinders horen in lijn te staan!
Bedankt voor de reacties. Ben vandaag langs gegaan. Het blijkt dat destijds de schroef net bij de rand van de band een klein gat heeft gemaakt. Hier is die dus altijd langzaam leeg gelopen. Alleen dat de bandenboer dit pas na 3 keer heeft gezien is natuurlijk minder. Er is in ieder geval een nieuwe band besteld. Je kunt niet altijd geluk hebben zullen we maar zeggen. De band had pas een 6000 km gelopen
.

-
stikstof is gewoon een manier om extra geld te verdienen, staat zelfs zo vermeld in de bovagkrant 

Volgens mij gebruiken ze in de transportwereld wel altijd stikstof. Alleen de reden? Maar is voor gewone automobilist ook lastig, gewoon lucht kun je hem overal oppompen.