Chip Tuning
Re: Chip Tuning
Sodeju Liam, dat zijn geen grappen! Een rekening van 4.500 euro... Oef, dat doet pijn. Reparatiebudget voor 2012 en 2013 op, neem ik aan?
Helaas is het feest nog niet afgelopen zullen we maar zeggen... Als de turbo kapot is, is het logisch dat de katalysator ook vol zit... Helaas bleek toen ook de DDE (ECU) dood te zijn. Weet nu niet precies waar het allemaal begonnen is - maar in elk geval: DDE is pas mid februari leverbaar... Tot die tijd afwachten en sparen!
Boooh... je zou ervan gaan janken.
Eindelijk weer aan het rijden; nog met de dealer "in discussie" over de rekening...
ik heb eind vorig jaar een 530 uit belgie ingevoerd. na aankoop heb ik ontdekt dat in belgie het vermogen naar 210 pk terug gezet is bij aflevering. dit heeft iets te maken met belasting of verzekering (doet er niet toe) ik wilde de nederlandse software met vermogen op de auto. de dealer vertelde me dat zij het vermogen niet kunnen aanpassen naar de nederlandse standaard. dus laten chippen naar 270 pk. duurt ongeveer 1.5 uur. het vermogen en het rijden is geweldig. tijdens mijn vakantie naar de sneeuw in oostenrijk even 200 aangeraakt (beladen met 4 personen, en skikoffer) onvoorstelbaar hoe snel je van 130 naar 200 gaat. ik ben er erg blij mee. net voor mijn vakantie moest er nieuwe olie in de motor. de dealer heeft hierbij ontdekt dat er andere software voor de motor in zit. dit moet men melden aan bmw. coulance aanvragen m.b.t. motor klachten worden afgewezen. de dealer wirst niet dat ik de auto heb laten chippen
hallo mensen
ik heb een 530i 2003 benzine graag zou ik van jullie willen weten waar ik kan chippen en wat de ervaringen zijn
ik komt uit rotterdam.
thanks
ik heb een 530i 2003 benzine graag zou ik van jullie willen weten waar ik kan chippen en wat de ervaringen zijn
ik komt uit rotterdam.
thanks
Heb goede verhalen gehoord over chipmeister. Ik laat die van mij (benzine/LPG e60) er binnenkort ook maar chippen. Ze hebben nu ook een lente actie; 350 euro ipv 490 euro). Hieronder hun reactie op mijn info aanvraag:
Geachte heer Meijer / Beste Bjorn,
Wij danken u voor uw informatie-aanvraag.
Voor uw BMW 545i met LPG-installatie hebben wij een zeer goede tuningset waarbij het maximaal vermogen stijgt van 245 kW (333 pk) naar ruim 264 kW (360 pk).
Het maximale koppel (is trekkracht) stijgt van 450 naar 495 Nm.
Bij een ongewijzigde rijstijl kan het brandstofverbruik zo'n 2 Ã 3 % dalen omdat het rendement van de motor wordt verhoogd.
De auto zal, na onze tuning, ook beter reageren op gaspedaalbeweging. De motor ‘hangt beter aan het gas’!
Wanneer u, na onze tuning, op LPG rijdt zal het motorvermogensverlies door rijden op LPG grotendeels teniet worden gedaan. Er treedt dus minder vermogensverlies op tijdens het rijden op LPG. Dit is mogelijk doordat LPG een ‘klopvastere’ brandstof is en wij dan het ontstekingstijdstip extra kunnen vervroegen zonder dat er ‘kloppen’, ‘pingelen’ of ‘detonatie’ optreedt (dat is het ongecontroleerd en explosief tot zelfontbranding komen van de brandstof met verschillende vlamfronten).
Tevens zal de snelheidsbegrenzing worden opgeheven. De auto zal na onze tuning dus sneller kunnen rijden dan 250 km/u, circa 275km/u.
De optimalisatie van vermogen en koppel kost nu, tijdens onze ‘lente-aktie’ slechts Euro 350,= (normaliter Euro 490,=) inclusief BTW, montage in Hoevelaken
Die waarden geloof ik allemaal wel, dat zijn een hoop beloftes. Wat vooral belangrijk is, is een chip op maat. Kortom: karakteristieken van de motor worden ingelezen en op basis daarvan wordt gekeken wat passend is bij de motor, gezien het huidige gebruik en de staat ervan.
De waarden waar Chipmeister mee adverteert doen me vermoeden dat ze gewoon een standaard programma overschrijven. Dat kan heel goed gaan en perfect werken, maar je kunt er ook last mee krijgen en lang geen optimaal rendement krijgen. Ik vind het ook flinke winsten voor een non-turbo auto, aangezien die meestal niet zo goed te chippen zijn.
Weet trouwens niet of je een handbak of automaat hebt, maar hou er ook rekening mee dat automaten vaak maar een maximum aan koppel kunnen verwerken. Als je dat overstijgt, kan je automaat wel eens vlot in de soep draaien.
De waarden waar Chipmeister mee adverteert doen me vermoeden dat ze gewoon een standaard programma overschrijven. Dat kan heel goed gaan en perfect werken, maar je kunt er ook last mee krijgen en lang geen optimaal rendement krijgen. Ik vind het ook flinke winsten voor een non-turbo auto, aangezien die meestal niet zo goed te chippen zijn.
Weet trouwens niet of je een handbak of automaat hebt, maar hou er ook rekening mee dat automaten vaak maar een maximum aan koppel kunnen verwerken. Als je dat overstijgt, kan je automaat wel eens vlot in de soep draaien.
Heeft iemand ervaring met raceship.de? Is niet duur, maar is goedkoop duurkoop?
+1 heb ook slechte ervaring met ziptuning die tunen uwe auto niet maar verkloten het gewoonz3mrunner schreef:@ gerycoopr s: Thanks man. Het zijn wel echte Porsche liefhebbers he.
@ Mooggle: geweldige link! Heb het nodige kunnen opsteken.
Ik heb zelf ook goede ervaringen met Wetterauer en slechte met Zip Tuning.
Hoi ,cabrio328 schreef:ik heb eind vorig jaar een 530 uit belgie ingevoerd. na aankoop heb ik ontdekt dat in belgie het vermogen naar 210 pk terug gezet is bij aflevering. dit heeft iets te maken met belasting of verzekering (doet er niet toe) ik wilde de nederlandse software met vermogen op de auto. de dealer vertelde me dat zij het vermogen niet kunnen aanpassen naar de nederlandse standaard. dus laten chippen naar 270 pk. duurt ongeveer 1.5 uur. het vermogen en het rijden is geweldig. tijdens mijn vakantie naar de sneeuw in oostenrijk even 200 aangeraakt (beladen met 4 personen, en skikoffer) onvoorstelbaar hoe snel je van 130 naar 200 gaat. ik ben er erg blij mee. net voor mijn vakantie moest er nieuwe olie in de motor. de dealer heeft hierbij ontdekt dat er andere software voor de motor in zit. dit moet men melden aan bmw. coulance aanvragen m.b.t. motor klachten worden afgewezen. de dealer wirst niet dat ik de auto heb laten chippen
Waar heb je het laten tunen? Ik had mijne namelijk bij ziptuning gedaan maar echt slecht man dan maar terug de originele erop laten zetten maar was ondertussen 400 euro armer
-
Mijn ervaring bij AEP tuning te Houthalen Helchteren is ronduit slecht te noemen.
Ik heb er in Mei mijn Mini Cooper S van 2011 (laatste motor model) laten chippen.Eerst en vooral heeft het 4u geduurd ipv het beloofde uur.Reden was volgens hun dat ze niet voorbij de beveiliging konden en na een paar telefoons en mails met de hoofdzetel in Sint Lenaerts was het hun toch gelukt.
Wat later bleek dat de shift indicator,de airco enz niet meer werkte.Ook hield de motor in 4e en 5e versnelling rond de 4000 toeren volledig in wat zeer gevaarlijk was.
Na een onderhoud bij de Mini verdeler vroegen ze mij wie deze auto gechipt en volledig verprutst had.Ik had er zelf niets over verteld.
Bij AEP wimpelen ze mij nu gewoon af en zeggen ze dat dit alles niet door hun kan gebeurd zijn.
Spijtig,vaarwel 400 euro.
Weet er iemand wel een goeie tuner voor mijn Mini?
Bedankt.
Ik heb er in Mei mijn Mini Cooper S van 2011 (laatste motor model) laten chippen.Eerst en vooral heeft het 4u geduurd ipv het beloofde uur.Reden was volgens hun dat ze niet voorbij de beveiliging konden en na een paar telefoons en mails met de hoofdzetel in Sint Lenaerts was het hun toch gelukt.
Wat later bleek dat de shift indicator,de airco enz niet meer werkte.Ook hield de motor in 4e en 5e versnelling rond de 4000 toeren volledig in wat zeer gevaarlijk was.
Na een onderhoud bij de Mini verdeler vroegen ze mij wie deze auto gechipt en volledig verprutst had.Ik had er zelf niets over verteld.
Bij AEP wimpelen ze mij nu gewoon af en zeggen ze dat dit alles niet door hun kan gebeurd zijn.
Spijtig,vaarwel 400 euro.
Weet er iemand wel een goeie tuner voor mijn Mini?
Bedankt.
Vanuit belgie is wellicht de tuning factory in weert een optie. De chipper, Anton is een goede techneut met vermogensbank. Wellicht dat hij je op weg kan helpen naar een gedegen tuning. Wel even vertellen wat je ervaringen waren met je vorige chipper zodat hij wellicht het management van je wagen kan controleren op andere fouten.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Beste telenetbasket,
Dank voor je medewerking aan dit forum en je bericht.
Het is niet verplicht, maar wel zo netjes, om jezelf eerst even voor te stellen in het voorsteltopic
Heb je vragen over het forum, en/of hulp hierbij nodig, dan kun je altijd een van de moderators benaderen, we zullen je zo spoedig mogelijk proberen te helpen.
Dank voor je medewerking aan dit forum en je bericht.
Het is niet verplicht, maar wel zo netjes, om jezelf eerst even voor te stellen in het voorsteltopic
Heb je vragen over het forum, en/of hulp hierbij nodig, dan kun je altijd een van de moderators benaderen, we zullen je zo spoedig mogelijk proberen te helpen.