PIR3lly's M3
Re: PIR3lly's M3 SMGII: Nieuwe draagarmen...
hij zal dan wel een stuk strakker sturen met die updates. jammer indd. dat je niet alleen die fusee kogel kan vervangen, draagarmen lijken me niet echt nodig bij je km-stand. suc6 ermee verder!
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Haha, nee, zeker niet. Staat nu netaan 64.000km op. Maar het is nu eenmaal niet anders. Ook al heeft ie nog maar zo weinig km's gereden, het blijft een auto die inmiddels alweer 8 jaar oud is.
Toch vond ik het nog steeds vroeg voor de fusee kogel om mij nu al te verlaten.
Voordeel is wel dat ik gelijk alles mee kan pakken, inclusief de powerflex rubbers.
Toch vond ik het nog steeds vroeg voor de fusee kogel om mij nu al te verlaten.
Voordeel is wel dat ik gelijk alles mee kan pakken, inclusief de powerflex rubbers.
Weet je wel zeker dat het je fuseekogel was? Ik had dezelfde klachten en toen bleken het de stangetjes van de stabilisator stang te zijn, welke een stuk goedkoper zijn
Ja, dat weet ik redelijk zeker. Als je hem voor opkrikt en je pakt het voorwiel boven en onder vast, dan kun je hem licht heen en weer bewegen. Je voelt dus de speling op de kogel.
trouwens, bij +- 90k kilometers kan je ook de wiellagers voor vervangen.
Ohhh, met mijn max 7000 in een jaar is dat nog heel ver weg....
zet je er geen fun km's op dan?
Het is mijn dagelijkse auto dus eigenlijk elke km ermee is fun
Vanavond eindelijk eens tijd gehad om, samen met een vriend van me, de draagarmen te vervangen. Al met al viel de klus redelijk mee. Met z'n tweeën en het juiste gereedschap (een goede pers) waren we iets meer dan een uurtje aan het werk.
Het meeste werk was het verwijderen van de oude rubbers en het er weer in persen van de nieuwe powerflex rubbers. Maar ook dat viel uiteindelijk erg mee.
We hadden alleen tijd om de voorkant te doen, dus de achterste powerflex rubbers komen er een andere keer in.
Het stuurgedrag is wel merkbaar verbeterd. Het stuurt gewoon weer lekker strak. Straks achter vervangen en even uitlijnen........
Het meeste werk was het verwijderen van de oude rubbers en het er weer in persen van de nieuwe powerflex rubbers. Maar ook dat viel uiteindelijk erg mee.
We hadden alleen tijd om de voorkant te doen, dus de achterste powerflex rubbers komen er een andere keer in.
Het stuurgedrag is wel merkbaar verbeterd. Het stuurt gewoon weer lekker strak. Straks achter vervangen en even uitlijnen........
Nieuwe draagarmen is goed waarneembaar inderdaad. Is leuk als je het verschil voelt.
Blijft een mooie M3.. Precies zo een zoek ik ook..
Blijft een mooie M3.. Precies zo een zoek ik ook..
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
aahhh iemand waar ik mijn mening in deel!PIR3lly schreef:Het is mijn dagelijkse auto dus eigenlijk elke km ermee is fun
For Speed Add Lightness
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Een erg mooi exemplaar. Wordt ook gebruikt zonder dat de km's enorm toenemen. Goed gezocht destijds. En hele mooie mods (uitlaat en dif zijn erg ).
Re: PIR3lly's M3 SMGII: Voor het eerst gefoamed...
Begin deze week een nilfisk 120.3 hogedruk reiniger aangeschaft en een autobrite hd foam kit.
Aangezien ik dit nog nooit gebruikt had, vandaag toch even snel (voor de regen) de kit uitgetest.
Moet zeggen, dat is gewoon leuk auto wassen
Foam die ik gebruikt heb is autobrite magifoam in een verhouding 1:5 met lauw water.
Eerst even ingespoten, daarna in laten trekken, afspuiten en toen nog even gewassen met de twee emmer methode.
Kon wel merken dat na het foamen er zo goed als geen vuil meer op zat. Werkt echt perfect.
Daarbij is het nog leuk om te doen ook!
Fotootjes:
Filmpje:
Vanavond gaan ook de powerflex draagarm rubbers aan de achterkant erop. Ben benieuwd naar het rij gedrag...
Aangezien ik dit nog nooit gebruikt had, vandaag toch even snel (voor de regen) de kit uitgetest.
Moet zeggen, dat is gewoon leuk auto wassen
Foam die ik gebruikt heb is autobrite magifoam in een verhouding 1:5 met lauw water.
Eerst even ingespoten, daarna in laten trekken, afspuiten en toen nog even gewassen met de twee emmer methode.
Kon wel merken dat na het foamen er zo goed als geen vuil meer op zat. Werkt echt perfect.
Daarbij is het nog leuk om te doen ook!
Fotootjes:
Filmpje:
Vanavond gaan ook de powerflex draagarm rubbers aan de achterkant erop. Ben benieuwd naar het rij gedrag...
Re: PIR3lly's M3 SMGII: Voor het eerst gefoamed...
Wat een dikke M is dit zeg! Zo wil ik hem ook. Vind de evo's zo mooi staan eronder, zelfs mooier dan de csl velgen.
Waar is het faomen eigenlijk voor? Want je moet daarna alsnog afspoelen en met de hand de auto wassen
Of is het gewoon een extra luxe ofzo
Waar is het faomen eigenlijk voor? Want je moet daarna alsnog afspoelen en met de hand de auto wassen
Of is het gewoon een extra luxe ofzo
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +