BMW 320d trilt veel
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 06 feb 2012, 11:20
BMW 320d trilt veel
Ik ben op het punt om een BMW e46 320d touring uit het jaar 2002 te kopen.
Auto is zeer netjes en ziet er fris uit met een KM Stand van 247.000.
Enige waar ik me nu zorgen om maak is dat de auto trilt.
Ik heb gehoort dat het aan de motorsteun-blokken ligt maar kan het ook aan iets anders zijn.
Waar moet ik goed opletten ? morgen heb ik een proefrit alvast bedankt
Auto is zeer netjes en ziet er fris uit met een KM Stand van 247.000.
Enige waar ik me nu zorgen om maak is dat de auto trilt.
Ik heb gehoort dat het aan de motorsteun-blokken ligt maar kan het ook aan iets anders zijn.
Waar moet ik goed opletten ? morgen heb ik een proefrit alvast bedankt
BMW E36 325i Coupe M Aerodynamic
Re: BMW 320d trilt veel
Die van mij trilt ook behoorlijk, motorsteunen hebben we al gecheckt en zijn het niet.
Verstuivers zou kunnen maar zijn dure dingen (zelfs om te testen al)...
Heb;nu al 30K gereden in 7 maanden en voor de rest eigenlijk geen problemen (op abs computer na)....
Verstuivers zou kunnen maar zijn dure dingen (zelfs om te testen al)...
Heb;nu al 30K gereden in 7 maanden en voor de rest eigenlijk geen problemen (op abs computer na)....
Re: BMW 320d trilt veel
Is het een automaat of een handbak? Mijne trilde ook enorm. na het controleren van de verdeelpomp etc. toch maar eens andere motorsteunen gekocht. Bleek er een steun onder te zitten van een handbak terwijl ik dus een automaat heb.
De motorsteun zelf kun je helaas weinig aan zien. Of ze moeten echt helemaal lek of uitgescheurd zijn.
De motorsteun zelf kun je helaas weinig aan zien. Of ze moeten echt helemaal lek of uitgescheurd zijn.
-- Houdoe wanne --
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 06 feb 2012, 11:20
Re: BMW 320d trilt veel
het gaat om een automaat daarom maak ik me ook zorgen om.
BMW E36 325i Coupe M Aerodynamic
Re: BMW 320d trilt veel
de rechter motorsteun (aan bijrijderskant dus) is bij een automaat dikker dan die van een handgeschakelde. Grote kans dat ze er bij die ook een verkeerde onder gezet hebben. of dat die gewoon versleten is.
Het trillen was bij mij zodanig erg dat ik niet gedacht had dat het aan de motorsteun lag. Maar dat was het dus toch. De handelaar had nog een slap verhaal op gehangen dat er nieuwe uitlaatrubbers aan zaten, dat die wellicht te strak waren. Dat is uiteraard stierenstront. Overigens waren de uitlaatrubbers ook niet vernieuwd. Altijd fijn autohandel...
Maar goed, een rubber a 40 euro (febi bilstein) en het probleem was verholpen.
Verdere tips:
Tijdens de proefrit. Zorg dat je zeker een minuut of 20 rijdt. Dat de auto lekker op temperatuur is.
Dan: Stil gaan staan. Linkervoet rem zover mogelijk intrappen. Automaat in de D zetten. En dan gedurende 2 a 3 seconden vol gas geven (zorgen dat je goed remt! zodat je niet weg rijdt) Dan mag het toerental niet boven de 2500rpm uitkomen.
Dit noemen ze ook wel de "stall-speedtest" Mocht het toerental flink oplopen duidt dat op slijtage in de bak.
uit 2002 zeg je. Dus het is een 150pk versie? Daar is van alles over te vinden hier op het forum.
Het trillen was bij mij zodanig erg dat ik niet gedacht had dat het aan de motorsteun lag. Maar dat was het dus toch. De handelaar had nog een slap verhaal op gehangen dat er nieuwe uitlaatrubbers aan zaten, dat die wellicht te strak waren. Dat is uiteraard stierenstront. Overigens waren de uitlaatrubbers ook niet vernieuwd. Altijd fijn autohandel...
Maar goed, een rubber a 40 euro (febi bilstein) en het probleem was verholpen.
Verdere tips:
Tijdens de proefrit. Zorg dat je zeker een minuut of 20 rijdt. Dat de auto lekker op temperatuur is.
Dan: Stil gaan staan. Linkervoet rem zover mogelijk intrappen. Automaat in de D zetten. En dan gedurende 2 a 3 seconden vol gas geven (zorgen dat je goed remt! zodat je niet weg rijdt) Dan mag het toerental niet boven de 2500rpm uitkomen.
Dit noemen ze ook wel de "stall-speedtest" Mocht het toerental flink oplopen duidt dat op slijtage in de bak.
uit 2002 zeg je. Dus het is een 150pk versie? Daar is van alles over te vinden hier op het forum.
-- Houdoe wanne --
Re: BMW 320d trilt veel
Ok bij mij zouden er dus ook verkeerde motorsteunen in kunnen zitten....binnenkort nog maar een keer laten checken dan want soms trilt hij toch wel flink...
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:10
Re: BMW 320d trilt veel
die van mijn trilde ook,gisteren toch maar op de gok de motorsteunen vervangen en wat een verschil zeg zelfs de pook trilt niet meer.overigens was er niks te zien aan de oude steunen zat nog geen scheurtje in maar kennelijk was toch de kracht er uit!
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 06 feb 2012, 11:20
Re: BMW 320d trilt veel
bedankt allemaal voor jullie hulp en reacties ik ga morgen ff een proefritje maken als de auto goed is ga ik hem overnemen en dan krijgen jullie wel een nieuwe showroom topic van mij te zien
BMW E36 325i Coupe M Aerodynamic
Re: BMW 320d trilt veel
Inderdaad met deze info ga ik ook maar de motorsteunen laten vervangen! Weet er iemand wat dit grapje ongeveer kost?
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 06 feb 2012, 11:20
Re: BMW 320d trilt veel
me oom zei dat het rond de 100 euro zou gaan kosten
BMW E36 325i Coupe M Aerodynamic
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:10
Re: BMW 320d trilt veel
ik was 80 voor de steunen kwijt inc verzenden,heb ze wel zelf vervangen is opzich goed te doen . als je het laat doen dan tel maar twee manuren..
Re: BMW 320d trilt veel
ik heb het gister ook zelf gedaan, 80 euro voor de steunen en in 1 uur waren ze gemonteerd. het is echt een verademing dat die nieuwen eronder zitten want er trilt helemaal niks meer.
Re: BMW 320d trilt veel
Hmm klinkt goed
Iemand die me hiermee wil helpen tegen betaling? (hoop dat dat mag via dit board? )
Iemand die me hiermee wil helpen tegen betaling? (hoop dat dat mag via dit board? )
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:10
Re: BMW 320d trilt veel
kwil je wel helpen kweet nie waar je vandaan moet komen