PIR3lly's M3
Re: PIR3lly's M3 SMGII: Voor het eerst gefoamed...
Je hoeft natuurlijk niet met de hand daarna te wassen.
Het foam zorgt ervoor dat het vuil op de auto in het foam gaat zitten. Als je hem dan na een minuut of 10 afspuit, dan zit er bijna geen vuil meer op. Maar ik zou hem daarna nog niet af durven drogen (zit er nog wel vuil op, dan krijg je juist krassen). Daarom als je hem na deze procedure gewoon wast met twee emmer methode heb je zo min mogelijk kans op swirls en kun je hem zonder zorgen afdrogen. Tijdens het intrekken kun je overigens alvast de velgjes soppen.
Sommige mensen spuiten hem ook eerst in, laten het intrekken en wassen hem dan gelijk. Daarna afspuiten.
Het foam zorgt ervoor dat het vuil op de auto in het foam gaat zitten. Als je hem dan na een minuut of 10 afspuit, dan zit er bijna geen vuil meer op. Maar ik zou hem daarna nog niet af durven drogen (zit er nog wel vuil op, dan krijg je juist krassen). Daarom als je hem na deze procedure gewoon wast met twee emmer methode heb je zo min mogelijk kans op swirls en kun je hem zonder zorgen afdrogen. Tijdens het intrekken kun je overigens alvast de velgjes soppen.
Sommige mensen spuiten hem ook eerst in, laten het intrekken en wassen hem dan gelijk. Daarna afspuiten.
Re: PIR3lly's M3 SMGII: Voor het eerst gefoamed...
ziet er gaaf uit!
maar behalve het leuke en er gaaf uitzien, daadwerkelijk een must? of meer een leuke extra om mee te spelen?
misschien namelijk wel wat voor mezelf, met name de wintermaanden lijkt het me wel makkelijk om niet zo lang te hoeven kleumen en toch schone auto's te hebben!
ps dikke hooor!!
maar behalve het leuke en er gaaf uitzien, daadwerkelijk een must? of meer een leuke extra om mee te spelen?
misschien namelijk wel wat voor mezelf, met name de wintermaanden lijkt het me wel makkelijk om niet zo lang te hoeven kleumen en toch schone auto's te hebben!
ps dikke hooor!!
>>>>Showroom E36's<<<<
Re: PIR3lly's M3 SMGII: Voor het eerst gefoamed...
Geen must, maar het zorgt er wel voor dat al het grove vuil al van je auto af is, voordat je gaat wassen, dus weinig kans op krassen.
Maar voor veel mensen is wassen met twee emmers ook geen must... Het is maar hoe je het zelf wilt doen en hoe mooi je het wilt krijgen.
In de winter snel hiermee afspuiten zou geen probleem moeten zijn en werkt perfect. Zat er zelf nog aan te twijfelen of ik hem zou wassen... zo schoon was hij na het foamen.
EDIT.
Inmiddels zijn de achterste draagarm rubbers ook vervangen door powerflex versies. Nodig was het nog niet, de rubbers waren nog in goede staat, maar ik wilde graag rondom powerflex, dus dat is nu gebeurd.
Samen vanavond met een maat gedaan. Gelukkig hadden we de goede tools en was het klusje in 2 uurtjes geklaard!
Nu nog even snel uitlijnen, want dat is wel nodig, en dan weer lekker rijden!
Maar voor veel mensen is wassen met twee emmers ook geen must... Het is maar hoe je het zelf wilt doen en hoe mooi je het wilt krijgen.
In de winter snel hiermee afspuiten zou geen probleem moeten zijn en werkt perfect. Zat er zelf nog aan te twijfelen of ik hem zou wassen... zo schoon was hij na het foamen.
EDIT.
Inmiddels zijn de achterste draagarm rubbers ook vervangen door powerflex versies. Nodig was het nog niet, de rubbers waren nog in goede staat, maar ik wilde graag rondom powerflex, dus dat is nu gebeurd.
Samen vanavond met een maat gedaan. Gelukkig hadden we de goede tools en was het klusje in 2 uurtjes geklaard!
Nu nog even snel uitlijnen, want dat is wel nodig, en dan weer lekker rijden!
Re: PIR3lly's M3 SMGII: Voor het eerst gefoamed...
Leuk he dat foamen, jammer dat je niet mee hebt gedaan met de GB. Ik ben vorige week ook eens aan de slag gegaan
Het is een leuk hebbedingetje maar ook zeker heeft het toegevoegde waarde. Je merkt echt duidelijk verschil met de vervuiling die er naderhand niet meer afkomt met het wassen met 2 emmers. Er zit beduidend minder vast materiaal onder in de emmer met grittguard
Het is een leuk hebbedingetje maar ook zeker heeft het toegevoegde waarde. Je merkt echt duidelijk verschil met de vervuiling die er naderhand niet meer afkomt met het wassen met 2 emmers. Er zit beduidend minder vast materiaal onder in de emmer met grittguard
Re: PIR3lly's M3 SMGII: Voor het eerst gefoamed...
Ja klopt inderdaad.
Is ook leuk om te doen. Nu nog eens een keer de hele auto goed onderhanden nemen, want dat is inmiddels wel weer eens nodig. De laatste keer dat ik hem gepoetst heb was met daf 2010.
Jammer genoeg heb ik die groupbuy helemaal over het hoofd gezien, anders had ik zeker mee gedaan. Nu was ie een stuk duurder... maar ach, dat is nu eenmaal niet anders.
Trouwens gelijk een vraagje voor je...
Welke kit kan ik het beste aanschaffen om eens te beginnen met klei en daarna een goeie wax?
Dus zeg maar de stappen na het foamen, twee emmer methode, drogen......
Is ook leuk om te doen. Nu nog eens een keer de hele auto goed onderhanden nemen, want dat is inmiddels wel weer eens nodig. De laatste keer dat ik hem gepoetst heb was met daf 2010.
Jammer genoeg heb ik die groupbuy helemaal over het hoofd gezien, anders had ik zeker mee gedaan. Nu was ie een stuk duurder... maar ach, dat is nu eenmaal niet anders.
Trouwens gelijk een vraagje voor je...
Welke kit kan ik het beste aanschaffen om eens te beginnen met klei en daarna een goeie wax?
Dus zeg maar de stappen na het foamen, twee emmer methode, drogen......
Re: PIR3lly's M3 SMGII: Voor het eerst gefoamed...
Ziet er inderdaad gaaf uit op dat filmpje, wat is het verschil hoef je hem dan niet meer te wassen of krijgt hij een soort waxoyl laagje?
Re: PIR3lly's M3 SMGII: Voor het eerst gefoamed...
Je zou hem af kunnen spuiten en dan niet meer wassen. Resultaat is schoon, maar niet super schoon.
Ik gebruik het als eerste stap om het grove vuil eraf te krijgen. Daarna met twee emmer methode nog gewoon wassen. Je zult dan zien dat je afval water veel schoner blijft, waardoor de kans op het beschadigen van de lak dus een stuk kleiner is.
Ik gebruik het als eerste stap om het grove vuil eraf te krijgen. Daarna met twee emmer methode nog gewoon wassen. Je zult dan zien dat je afval water veel schoner blijft, waardoor de kans op het beschadigen van de lak dus een stuk kleiner is.
Re: PIR3lly's M3 SMGII: Voor het eerst gefoamed...
O dat is wel handig spul dan zeker met donkere autos waar je al veel sneller krassen op ziet. Ik doe altijd met twee sponsen boven 1 spons tot aan de deur strip en daar onder de andere spons. Maar met tiag is het al snel schoon met deze methode lijkt het afentoe net als of hij uit de showroom komt.
Re: PIR3lly's M3 SMGII: Voor het eerst gefoamed...
Ik had vernomen dat er een wetsartikel in de wet milieu beheer is opgenomen, waarin staat vermeld dat je de auto niet meer op straat mag wassen i.v.m. de zeep die het grond/put etc. verontreinigd. Je kan er zelfs een boete voor krijgen.
Zoals met de foam zie ik dat op de foto van hennep best een stuk van de straat met zeep ligt.
Ik zal is dat artikel opzoeken.
Zoals met de foam zie ik dat op de foto van hennep best een stuk van de straat met zeep ligt.
Ik zal is dat artikel opzoeken.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Re: PIR3lly's M3 SMGII: Voor het eerst gefoamed...
De foams die wij gebruiken zijn over het algemeen ph neutraal en biologisch afbreekbaar. Zou dus geen effect op het milleu moeten hebben.
Gelukkig was ik mijn auto op eigen terrein, dus zulke problemen zal ik niet gauw hebben.
Las inderdaad laatste ergens iemand die een dikke 400 euro boete had gekregen. Echt belachelijk.
Gelukkig was ik mijn auto op eigen terrein, dus zulke problemen zal ik niet gauw hebben.
Las inderdaad laatste ergens iemand die een dikke 400 euro boete had gekregen. Echt belachelijk.
Re: PIR3lly's M3 SMGII: Voor het eerst gefoamed...
Ja hier zijn ze echt niet goed bij hun hoofd, als een politieagent je vloeistoffen ziet bijvullen en je zou 1 druppeltje morsen krijg je ook een prent van 400.
Re: PIR3lly's M3 SMGII: Powerflex draagarmrubbers rondom.
Zo, vandaag even laten uitlijnen. Dat was wel nodig na het vervangen van alle draagarm rubbers naar Powerflex. Vooral achter. Je merkte dat de auto achter iets naar rechts wilde, waardoor je uiteindelijk naar links afweek en dus naar rechts moest sturen om rechtdoor te gaan. Het ging uiteindelijk maar om tienden van graden, maar inderdaad stond het rechter achterwiel wat te ver naar buiten en het linker juist wat naar binnen.
Toen even een lekker ritje kunnen maken en het bochtenwerk/acceleratie kunnen testen.
Dat maakt toch een behoorlijk verschil, die Powerflex rubbers. Directer sturen. Een stuk strakker in de bocht, vooral achter minder zoekend. En bij accelereren op wegen met spoorvoorming blijft hij veel strakker op de weg liggen. Al met al weer een upgrade waar ik geen spijt van heb...
Toen even een lekker ritje kunnen maken en het bochtenwerk/acceleratie kunnen testen.
Dat maakt toch een behoorlijk verschil, die Powerflex rubbers. Directer sturen. Een stuk strakker in de bocht, vooral achter minder zoekend. En bij accelereren op wegen met spoorvoorming blijft hij veel strakker op de weg liggen. Al met al weer een upgrade waar ik geen spijt van heb...
Re: PIR3lly's M3 SMGII:Powerflex draagarmrubbers rondom...
is het nog een beetje te doen die powerflexrubbers? ik was zelf ook van plan om deze te plaatsen. met name de silentblokken aan de voorkant.
hier heb ik nu aardig wat speling op. heb je ze er al een poosje onder zodat je kunt vertellen of ze bevallen?
hier heb ik nu aardig wat speling op. heb je ze er al een poosje onder zodat je kunt vertellen of ze bevallen?
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Re: PIR3lly's M3 SMGII:Powerflex draagarmrubbers rondom...
Voor zit er al een paar maandjes onder. Die bevallen prima. En achter nu een paar dagen. Ook dat is super. Gewoon een stuk stijver dan de originele. En de originele waren bij mij nog niet eens versleten.
De rubbers zijn goed te doen, als je maar de beschikking hebt tot een goede brug waarbij de wielen vrij hangen en de tools om de oude rubbers eraf te halen. Ook een pers, om de nieuwe voorste rubbers erin te persen, is super handig..
Zonder dat kun je het wel vergeten, of gaat het een heel tijdrovende klus worden. Al met al waren wij nu met het compleet vervangen van de voorste draagarmen en nieuwe draagarmrubbers rondom totaal een dikke 4 uur bezig met twee man.
De rubbers zijn goed te doen, als je maar de beschikking hebt tot een goede brug waarbij de wielen vrij hangen en de tools om de oude rubbers eraf te halen. Ook een pers, om de nieuwe voorste rubbers erin te persen, is super handig..
Zonder dat kun je het wel vergeten, of gaat het een heel tijdrovende klus worden. Al met al waren wij nu met het compleet vervangen van de voorste draagarmen en nieuwe draagarmrubbers rondom totaal een dikke 4 uur bezig met twee man.
Re: PIR3lly's M3 SMGII:Powerflex draagarmrubbers rondom...
de tools en brug zijn wel aanwezig. dus als ik het goed begrijp houdt je alleen het omhulsel van de silentblokken over? dat deel wat weer aan de carrosorie zit bevestigt.
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008