e60 520d Chippen
e60 520d Chippen
Hallo allemaal,
Ik ben in bezit van een (e60) 520d met 177pk. Deze zou ik graag willen chippen.
Heeft iemand een gechipte 520d. Zo ja, waar gechipt en hoeveel koppel kan een automaatbak van een 520d eigenlijk verdragen?
Ik ben in bezit van een (e60) 520d met 177pk. Deze zou ik graag willen chippen.
Heeft iemand een gechipte 520d. Zo ja, waar gechipt en hoeveel koppel kan een automaatbak van een 520d eigenlijk verdragen?
Re: e60 520d Chippen
Inmiddels een afspraak gemaakt voor morgen ochtend 11:00, bij ATM tuning in rotterdam.
Kosten zijn 425€ inclusief testbank voor en na de tuning (op maat).
Ook de egr wordt softwarematig afgesloten.
Ik ben benieuwd!
Kosten zijn 425€ inclusief testbank voor en na de tuning (op maat).
Ook de egr wordt softwarematig afgesloten.
Ik ben benieuwd!
Inmiddels gechipt!
Van 177 pk naar ca. 217 pk
Van 350nm naar ca 410nm...
Van 177 pk naar ca. 217 pk
Van 350nm naar ca 410nm...
Laatst gewijzigd door Davud op 14 feb 2013, 14:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Als dit een remap is dan hadden ze die dip er toch ook nog wel kunnen uitschrijven? Een goede tuner strijkt dit netjes glad.
Bedoel je misschien die dip in een van de de blauwe lijnen?
De rode lijnen zijn na de tuning, de blauwe voor de tuning.
De rode lijnen zijn na de tuning, de blauwe voor de tuning.
Laatst gewijzigd door Anonymous op 16 mar 2012, 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd..zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd..zie forumregels m.b.t. citeren
Maar.... hoe ervaar je het?
Tot nu toe...dik tevreden!
Alhoewel ze hem voluit hebben getest op de test bank, doe ik nog rustig aan
zodat de auto kan wennen aan het nieuwe systeem.
Wel heb ik hem even getest tot 200km/h. En dat ging wel erg snel moet ik zeggen.
Mijn eerste indruk was dat de auto makkelijker in beweging kwam.
Het voelt meer als een 6-cilinder. En dat met de zuinigheid van een 4-cilinder
Bij 100km/h voor de tuning gaf de digitale verbruiksmonitor meestal aan, 1 op 20,8 te rijden.
Na de tuning was dit 1 op 22. Dit kan natuurlijk te maken hebben met de weersomstandigheden(windkracht),
dus even afwachten of het zo blijft.
Dit is overigens niet de eerste keer dat ik mijn auto laat tunen. Hiervoor had ik
Een alfa romeo 147 jtd op 207dkm laten tunen. Deze heb ik verkocht op 340dkm, zonder problemen gehad te hebben
met turbo e.d.
Alhoewel ze hem voluit hebben getest op de test bank, doe ik nog rustig aan
zodat de auto kan wennen aan het nieuwe systeem.
Wel heb ik hem even getest tot 200km/h. En dat ging wel erg snel moet ik zeggen.
Mijn eerste indruk was dat de auto makkelijker in beweging kwam.
Het voelt meer als een 6-cilinder. En dat met de zuinigheid van een 4-cilinder
Bij 100km/h voor de tuning gaf de digitale verbruiksmonitor meestal aan, 1 op 20,8 te rijden.
Na de tuning was dit 1 op 22. Dit kan natuurlijk te maken hebben met de weersomstandigheden(windkracht),
dus even afwachten of het zo blijft.
Dit is overigens niet de eerste keer dat ik mijn auto laat tunen. Hiervoor had ik
Een alfa romeo 147 jtd op 207dkm laten tunen. Deze heb ik verkocht op 340dkm, zonder problemen gehad te hebben
met turbo e.d.
Broeders, ik ben tot zover tevreden met de tuning, maar vraag me nog steeds 1 ding af.
Normaliter tunen ze de diesels ook met max koppel onderin de toeren bereik.
In mijn geval is dit bovenin de toeren bereik (zie foto). Waarom zou de tuner het zo gedaan hebben. Is het
Nadelig of?
Normaliter tunen ze de diesels ook met max koppel onderin de toeren bereik.
In mijn geval is dit bovenin de toeren bereik (zie foto). Waarom zou de tuner het zo gedaan hebben. Is het
Nadelig of?
Dus als ik het goed voor heb, is de rode curve na het tunen. Wat mij daar opvalt is dat de rode curve pas begint bij bijna 1500 t/min. terwijl de blauwe al bij 1300 t/min. Kan iemand dit verklaren? Wat zijn de gevolgen hiervan bij het rijden?
Ondertussen heb ik toch ook maar eens prijs gevraagd bij ATM. Collega van me zou zijn Audi ook willen laten chippen, hopelijk komt dat de prijs ten goede als we het samen zouden laten doen...
Ondertussen heb ik toch ook maar eens prijs gevraagd bij ATM. Collega van me zou zijn Audi ook willen laten chippen, hopelijk komt dat de prijs ten goede als we het samen zouden laten doen...
BMW 520d Touring (2008) - Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi.
Ik denk dat dit gewoon simpelweg te maken heeft met de nauwkeurigheid van de aangegeven waardes. Niet erg nauwkeurig dus.
Ik heb inmiddels een nieuwe aanpassing laten doen, waarbij ook onderin de koppel werd verhoogd (hier is ook weer een uitdraai van gemaakt).
De auto kwam hiermee op een waarde van 400NM op 1600 toeren. Dit was beestachtig (rare uitdrukking voor erg krachtig).
Hierdoor ontstond er een sterke trilling bij acceleratie vanaf 90km/h tot 100km/h(op ca.1800 toeren). Hierna hebben ze de tuning weer een stukje omlaag gebracht, met alsnog wat koppel onderin. Nu heb ik weer voorgesteld om terug te tunen naar maximum koppel maar dan met max koppel vanaf 2100 toeren en daaronder de koppel laten opbouwen, zodat ik alsnog van de optimale tuning kan genieten zonder trillingen.
Ze zijn nu weer druk bezig met de software zodat ik een van deze dagen de gewenste tuning kan krijgen.
Het was overigens wel zeer opmerkelijk dat na de 2e tuning (met veel koppel), veel zuiniger reed (volgens verbruiksmeter).
Ik heb inmiddels een nieuwe aanpassing laten doen, waarbij ook onderin de koppel werd verhoogd (hier is ook weer een uitdraai van gemaakt).
De auto kwam hiermee op een waarde van 400NM op 1600 toeren. Dit was beestachtig (rare uitdrukking voor erg krachtig).
Hierdoor ontstond er een sterke trilling bij acceleratie vanaf 90km/h tot 100km/h(op ca.1800 toeren). Hierna hebben ze de tuning weer een stukje omlaag gebracht, met alsnog wat koppel onderin. Nu heb ik weer voorgesteld om terug te tunen naar maximum koppel maar dan met max koppel vanaf 2100 toeren en daaronder de koppel laten opbouwen, zodat ik alsnog van de optimale tuning kan genieten zonder trillingen.
Ze zijn nu weer druk bezig met de software zodat ik een van deze dagen de gewenste tuning kan krijgen.
Het was overigens wel zeer opmerkelijk dat na de 2e tuning (met veel koppel), veel zuiniger reed (volgens verbruiksmeter).
Laatst gewijzigd door Anonymous op 28 mar 2012, 07:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd....zie forumregels mbt citeren
Reden: Citaat verwijderd....zie forumregels mbt citeren
En heb je dat allemaal bij ATM laten doen? Kostenloos? Of heb je bij elke wijziging moeten bijbetalen?
Ja dit heb ik bij ATM laten doen en allemaal kostenloos uiteraard. Eigenlijk niet anders dan logisch, maar toch wel tof dat ze erbij zeggen; we zijn pas klaar als u tevreden bent. Service is zeker wel goed te noemen en die gasten zijn best aardig.kos.be schreef:En heb je dat allemaal bij ATM laten doen? Kostenloos? Of heb je bij elke wijziging moeten bijbetalen?
Laatst gewijzigd door Davud op 14 feb 2013, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is interessante info, Davud!
Laat je iets weten wanneer je de volgende tuning laten doen hebt? Wat je bevindingen zijn?
Laat je iets weten wanneer je de volgende tuning laten doen hebt? Wat je bevindingen zijn?
Ok! voor morgen ochtend om 9uur een afspraak gemaakt om de nieuwe software op te halen.

Dan kan je nadien je de specificatie bij "Mijn BMW" aanpassen. Daar staat dat je maar 177pk hebt...
Ondertussen heeft ATM me mijn telefoonnummer gevraagd omdat ze nog belangrijke info hebben ivm het chiptunen... ben eens benieuwd!
Ondertussen heeft ATM me mijn telefoonnummer gevraagd omdat ze nog belangrijke info hebben ivm het chiptunen... ben eens benieuwd!