Arnold's 318 TD Compact ///M '03 Komt te koop!!
Re: Arnold's 318 TD Compact ///M '03 Nieuwe mods Pag. 2
erg nette compact dit! mooie kleur ook!
>>>>Showroom E36's<<<<
@ vinnie_86: hier kun je dat setje voor je runninglights bestellen: http://www.uslights.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; is ook helemaal niet zo moeilijk om aan te sluiten
ik heb het kastje aan de bestuurderskant in dezelfde bak als de ecu geplaatst. en de passagierskant in de accubak. that's it.
ik heb het kastje aan de bestuurderskant in dezelfde bak als de ecu geplaatst. en de passagierskant in de accubak. that's it.
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Heeft ie met een of ander programmatje op z'n laptop gedaan, is verder geheim van de smit denk ik ik weet het ook niet! het schijnt wel dat het een flink gepuzzel is, omdat je heel veel instellingen kunt veranderen in het lichtschakelcentrum, hij is een paar uur aan het puzzelen geweest. Kan je er dus helaas niet meer over vertellen!
- bob de bouwer
kerel dat zwarte grilletje staat niet lelijk mooie compact
Thanks, heb er ook van andere mensen best veel positieve reacties op gehad, dus het was geen verkeerde mod denk ik zo
Re: Arnold's 318 TD Compact ///M '03 Velgen Gecoat
Vandaag de zomervelgen van de poedercoater opgehaald. Toch alsnog voor poedercoaten ipv spuiten gekozen omdat het schuren onbegonnen werk werd, geoxideerde lak op de binnenkant van de spaken etc, had ik geen zin in, want straks rijd ik in mei nog op het winterset en dat was niet de bedoeling. Dit is het resultaat, vind het zelf erg gaaf, benieuwd hoe het eruit ziet als ze eronder liggen!
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden
Re: Arnold's 318 TD Compact ///M '03 Velgen gecoat P2
Gaat er mooi uitzien dan alleen nog ff een tikkeltje lager
Re: Arnold's 318 TD Compact ///M '03 Zomerwielen erop!
Vandaag zijn dan eindelijk de zomerwielen eronder gegaan. De pasvlakken van de velgen waren ook mee gepoedercoat, en dit mag niet, dus daarom heb ik de pasvlakken af laten draaien. Vandaag de banden erop gelegd en de wielen eronder, zie hier het resultaat:
Ben er zelf erg tevreden over, nu nog proberen ze onbeschadigd te houden
Verder ben ik niet van plan de auto te verlagen, hij is laag genoeg want ik moet nu al oppassen bij sommige drempels dat ik de bodem niet raak, en de wegligging is ook ruim naar mijn zin.
Tot zover weer deze update!
Ben er zelf erg tevreden over, nu nog proberen ze onbeschadigd te houden
Verder ben ik niet van plan de auto te verlagen, hij is laag genoeg want ik moet nu al oppassen bij sommige drempels dat ik de bodem niet raak, en de wegligging is ook ruim naar mijn zin.
Tot zover weer deze update!
staat erg dik in die kleur jah! maar misschien voor in de toekomst een dikker setje in deze kleur halen? csl's ofzo lijken me wel dik
>>>>Showroom E36's<<<<
Ook dat was niet het plan . Deze wielen horen bij het m-pakket, en zijn alleen op de compact geleverd dus je ziet ze erg weinig. Vind het dus doodzonde om andere te kopen . Maar inderdaad een maatje groter zou opzich niet slecht zijn, maar ik vind het zo prima, het moet ook niet een al te erge patserbak worden... Dus verder blijft ie zoals ie is!
Re: Arnold's 318 TD Compact ///M '03 Onderstel update!
Hallo mede bmw-liefhebbers,
Na een lange tijd weer eens een berichtje van deze kant, er is ondertussen alweer het één en ander veranderd aan de auto, en hij staat nu op 227.000 km. Vorig jaar september helaas een aanrijding gehad met iemand die van rechts kwam, dus heb een lichte voorschade die binnenkort gerepareerd gaat worden. Hiervoor heb ik de spulletjes al in huis.
Daarnaast heb ik het onderstel grondig aangepakt, omdat ik toch niet helemaal tevreden was over de wegligging en de erg zwakke draagarmrubbers voor. Ik heb in 2 jaar 2 setjes (oem) draagarmrubbers kapot gereden (ze werden steeds slap, met de bekende gevolgen van dien). Dus dit was ik beu, daarom heb ik besloten rondom powerflex rubbers te monteren.
Cadeautje van de postbode:
Ook heb ik via een maat van mij een set OEM E46 M3 schokbrekers geregeld (120.000 km oud), en bijbehorende H&R verlagingsveren voor een mooi prijsje. De veren heb ik laten poedercoaten, wat naar mijn mening een gaaf resultaat geeft!
Dus op een zaterdagmorgen lekker aan het sleutelen gegaan. Ik heb een brug en alle nodige gereedschappen ter beschikking, omdat ik bij een BMW dealer werk dus dat is ideaal.
Voorschokbrekers eronder:
Finishing touch!
De auto daarna goed uitgelijnd, en sturen maar! De wegligging is 100% verbeterd, de sporingsgevoeligheid is zo goed als helemaal verdwenen, en de rechtuitstabiliteit is top! Dit komt onder andere doordat de veerpootlagers van een M3 heel anders zijn zodat het caster een stuk meer is. (de schokbrekers staan een stuk verder naar achter gekanteld). Hij helt nu ook veel minder over, en het onderstel is verder spijkerhard, daar moet je wel van houden, maar ik vind het ontzettend goed rijden. Je kunt er nu lekker mee door de bocht smijten, zonder snel onderstuur te hebben, wat eerst een stuk sneller was.
Hij is ongeveer 25mm verlaagd nu, wat naar mijn mening precies goed is. Tot zover deze update!
Het eindresultaat:
Plannen om binnenkort te doen:
- Koppeling vervangen, deze is zo goed als versleten en slipte pas een beetje
- Schade laten repareren
- Een origineel set xenon koplampen monteren
- Misschien nog een keer laten chiptunen
Ik ben benieuwd naar jullie meningen!
Groetjes, Arnold
Na een lange tijd weer eens een berichtje van deze kant, er is ondertussen alweer het één en ander veranderd aan de auto, en hij staat nu op 227.000 km. Vorig jaar september helaas een aanrijding gehad met iemand die van rechts kwam, dus heb een lichte voorschade die binnenkort gerepareerd gaat worden. Hiervoor heb ik de spulletjes al in huis.
Daarnaast heb ik het onderstel grondig aangepakt, omdat ik toch niet helemaal tevreden was over de wegligging en de erg zwakke draagarmrubbers voor. Ik heb in 2 jaar 2 setjes (oem) draagarmrubbers kapot gereden (ze werden steeds slap, met de bekende gevolgen van dien). Dus dit was ik beu, daarom heb ik besloten rondom powerflex rubbers te monteren.
Cadeautje van de postbode:
Ook heb ik via een maat van mij een set OEM E46 M3 schokbrekers geregeld (120.000 km oud), en bijbehorende H&R verlagingsveren voor een mooi prijsje. De veren heb ik laten poedercoaten, wat naar mijn mening een gaaf resultaat geeft!
Dus op een zaterdagmorgen lekker aan het sleutelen gegaan. Ik heb een brug en alle nodige gereedschappen ter beschikking, omdat ik bij een BMW dealer werk dus dat is ideaal.
Voorschokbrekers eronder:
Finishing touch!
De auto daarna goed uitgelijnd, en sturen maar! De wegligging is 100% verbeterd, de sporingsgevoeligheid is zo goed als helemaal verdwenen, en de rechtuitstabiliteit is top! Dit komt onder andere doordat de veerpootlagers van een M3 heel anders zijn zodat het caster een stuk meer is. (de schokbrekers staan een stuk verder naar achter gekanteld). Hij helt nu ook veel minder over, en het onderstel is verder spijkerhard, daar moet je wel van houden, maar ik vind het ontzettend goed rijden. Je kunt er nu lekker mee door de bocht smijten, zonder snel onderstuur te hebben, wat eerst een stuk sneller was.
Hij is ongeveer 25mm verlaagd nu, wat naar mijn mening precies goed is. Tot zover deze update!
Het eindresultaat:
Plannen om binnenkort te doen:
- Koppeling vervangen, deze is zo goed als versleten en slipte pas een beetje
- Schade laten repareren
- Een origineel set xenon koplampen monteren
- Misschien nog een keer laten chiptunen
Ik ben benieuwd naar jullie meningen!
Groetjes, Arnold
Goed bezig, je maakt er langzaam iets moois van!
>>>>Showroom E36's<<<<
Dat zijn mooie updates!
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Mooie update! Gewoon een echt M onderstel onder een compact. Wijs.
Betreft die veerpootlagers staan die dan zeg maar uit het midden gecentreerd ten opzichte van het hart van de schokdemper. Heb weleens een E46 M3 verlaagd dmv een schroefset maar kan me dit niet herinneren? Of hoe wordt dit verschil in caster bereikt?
Betreft die veerpootlagers staan die dan zeg maar uit het midden gecentreerd ten opzichte van het hart van de schokdemper. Heb weleens een E46 M3 verlaagd dmv een schroefset maar kan me dit niet herinneren? Of hoe wordt dit verschil in caster bereikt?
BMW E46 330i
De veerpootlagers zijn inderdaad uit het midden gecentreerd. Deze heb ik ook origineel M3 besteld omdat gewone niet in het geheel passen. Je kunt ze ook nog een kwartslag draaien waardoor je enorm veel camber krijgt, maar dat vinden de banden op termijn niet zo heel leuk... Maar ik kan het zeker aanbevelen, dat rijdt echt top! En het mooiste is dat het echte M3 spul gewoon nog allemaal past ook!