Twee en een half jaar geleden heb ik besloten dat 25 jaar luchtvracht mooi was geweest. Tijd voor wat nieuws. Ik ben nu zelfstandig communicatieadviseur en creatief tekstschrijver. Ik adviseer bedrijven hoe ze zichzelf of hun producten/diensten 'in de markt; kunnen zetten en bedenk teksten voor slogans, brochures, websites etc.
Na zo'n vijftien jaar in een 'verantwoorde leasebak' te hebben gereden (VW, Volvo, Audi) kon ik twee en een half jaar geleden eindelijk een auto uitzoeken die minder 'representatief' was.
Mijn oog viel al snel op een hele mooie Z3 2.8 aut. uit 1999 in nagenoeg perfecte staat met maar 74.000 km op de teller. Met deze auto heb ik in twee jaar tijd zo'n 35.000 heerlijke en probleemloze kilometers gereden. Helaas kwam aan dit stuurfeest een einde toen ik heel schlemielig in een file op een trekhaak van een voorligger inreed.
De neus van de toch al lage Z3 dook bij het remmen naar beneden waardoor de bumper onder de trekhaak doorschoof, en deze trek in m'n gril, radiateur etc. terecht kwam. Ik heb met de Z3 met pijn in het hart verkocht en mijzelf 'gestraft' met een auto die ik van het gebeurde Z3-geld kon betalen.
Dat werd gek genoeg een Mercedes CLK 230 Kompressor uit '98. Deze auto's zijn niet erg populair en dus redelijk geprijsd. Dit was bovendien een leuke sportieve uitvoering met leer, grote navigatie, witte wijzerplaten, carbon uitvoering etc.. Al snel werd mij duidelijk wat er mis was met deze auto: roest! Ongelooflijk.
De Z3 had geen spatje roest, maar op hoe vaker ik naar de MB keek, hoe meer ik zag.
Bottomline: de Mercedes is weg en ik ben nu (weliswaar voor zakje extra geld) de trotse bezitter en berijder van een blauwe E60 530i automaat uit 2004. Ik heb nu zo'n 1000km gereden en voel me weer helemaal thuis!!