iPhone 4 in E60 met Business Navi

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Will4bass

iPhone 4 in E60 met Business Navi

Bericht door Will4bass » 07 mar 2012, 20:52

Beste Forumleden,

Mijn naam is Willem de Koning. Ik ben nieuw op dit forum en ik hoop te kunnen genieten van de ervaring en passie van de forumleden, en wie weet kan ik ook nog 'ns een steentje bijdragen. Vorige week heb ik een E60 530i uit 2004 gekocht.
Ik heb er nog maar een paar dagen in gereden maar die eerste ervaringen zijn geweldig. Een heerlijke auto die als nieuw oogt en rijdt. Na VW, Audi, Mercedes weer terug bij BMW. En daar blijf ik vanaf nu bij.

Nu het volgende. Ik wil graag met mijn iPhone hands-free kunnen bellen en tevens muziek vanaf de iPhone afspelen, natuurlijk het allerliefst bedienbaar met de iDrive. Er zit een BMW telefoon en een CD wisselaar en een business navi systeem in de auto.

Wat kunnen de forumleden mij adviseren te doen. Ik ben in staat om hier een paar honderd €'s aan uit te geven. Liever goed dan bijna goed. Overigens lukt verbinding via bluetooth (mij) niet.

Alvast hartelijk dank voor jullie suggesties.

NepZeb

Re: iPhone 4 in E60 met Business Navi

Bericht door NepZeb » 08 mar 2012, 22:27

Ik heb zelf sinds kort een E61 uit 2005. Wellicht een software update? Er waren nogal veel problemen met de eerste modellen met bluetooth.
Ik heb een paar dagen geleden een snap in adapter voor de iPhone 4 besteld. Is toch makkelijker. Zie link: http://www.schmiedmann.nl/5_series/E60/ ... tm#1938084" onclick="window.open(this.href);return false;

Er zit bij mij ook een iPOD connectie in. Blijkbaar zit dat op de cd wisselaar poort? De wissellaar is er bij mij uit en er komt een iPOD kabel in het handschoenenkastje te liggen. HMMMMM. Ik vindt het niet fijn werken. Als je veel content hebt heeft het systeem moeite met uitlezen. Ook raar geordend. Ik moet tussen cd's switchen om verschillende content te kunnen beluisteren.
Ik weet niet of dit normaal is, maar ik vindt het behoorlijk ruk.

Hier trouwens een link gevonden naar dat iPOD spul:
http://www.schmiedmann.nl/5_series/E60/ ... .htm#11492" onclick="window.open(this.href);return false;
2022 F15 X5 M50i

NepZeb

Bericht door NepZeb » 08 mar 2012, 23:07

Inderdaad! Hmm eens kijken of ik nog kan annuleren.

Heb jij toevallig ook ervaring met die iPOD module?
2022 F15 X5 M50i

BMW_Lover
Contacteer:

Bericht door BMW_Lover » 09 mar 2012, 00:21

Willem, je hebt wel bluetooth in de auto neem ik aan en op de iPhone aangezet? Heb je al eens geprobeerd om wifi uit te zetten?

In mijn optiek is de gateway 500 de beste oplossing. Alles via idrive aansturen en meteen je iphone opladen en je kan ook andere usb apparaten er op aansluiten.
Light travels faster than sound...
which is why most people appear brilliant until you hear them.

Afbeelding

Will4bass

Bericht door Will4bass » 10 mar 2012, 19:07

@NepZeb: dank je voor je reactie! Ik heb inmiddels begrepen dat je de CD wisselaar kunt vervangen door een iPod. De auto blijft echter
de iPod als CD's zien, je hebt dus maximaal 6 folders van elk maximaal 99 nummers. Bovendien gaat ie elke keer dat je de auto aanzet
alle nummers inladen. Dat duurt denk ik lang. Is niet handig dus.

@NepZeb & BMW_Lover (ook dank voor je reactie!): ja, de auto heeft blue tooth. Ik heb ook van alles geprobeerd om te pairen. Zowel iPhone 4 als BB etc.Ook uitzetten van WIFi etc. Inmiddels heb ik begrepen dat de vroege E60 modellen volgens een ander BT protocol werkten. Ik concludeer dat ik voor handsfree bellen toch het beste de in de middensteun bevestigde Motorola GSM met duocard kan gaan gebruiken. Even uitvinden waar nu die SIM ingestoken moet worden (In de telefoon zelf zit hiervoor geen SIM sleuf: waar zit dat?) en hoe of het werkt met het omschakelen van de ene naar de andere SIM. Iemand hier ervaring mee?

En v.w.b. de muziek: die Gateway 500 klinkt goed maar kost inclusief installatie denk ik iets van €750 + het risico dat er een software upgrade nodig is en/of er iets in de sope loopt. Nu heb ik een perfect werkend systeem, weliswaar met CD's. Misschien beter maar zo laten en weer 'good old-' cd's draaien'?

NepZeb

Bericht door NepZeb » 10 mar 2012, 20:05

ow, ik zou die iPod connectie er gelijk uitgooien in ruil voor een cd wisselaar. Slechte optie! Ik heb me ingelezen in die Dension Gateway 500. Dat klinkt inderdaad als de beste oplossing.... Ga ik eens over nadenken.
Die iPod oplossing kan ik net zo goed niet hebben.....
Laatst gewijzigd door NepZeb op 14 mar 2012, 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
2022 F15 X5 M50i

Kingfisher
Contacteer:

Bericht door Kingfisher » 11 mar 2012, 07:34

Ik heb een OEM iPod interface, en het is echt niet zo dat je maar 6 folders hebt met max 99 nummers. Wel klopt het dat hij nog 6 'CDs' ziet, maar die hebben alle een functionaliteit. CD1 geeft alle nummers in alfabetische volgorde (bij mij zo'n 2000 stuks), CD2 ordent de nummers per artiest, CD3 ordent ze per album enz.

Ook het inladen kost eenmalig wat tijd, de snelheid daarvan is afhankelijk van je apparaat. Met mijn oude iPhone3 duurde het destijds wel tot 15 minuten, met mijn iPhone4 of iPod duurt het hooguit een paar minuten.

h2o

Bericht door h2o » 11 mar 2012, 09:49

de sim kaart moet overigens in een gleufje dat net achter de handset zit.
daar zit een houdertje dat je omhoog kunt trekken en daar zet je dan de sim kaart in.
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.

BMW_Lover
Contacteer:

Bericht door BMW_Lover » 11 mar 2012, 11:33

Ook met de Dension blijft hij die als cd wisselaar zien hoor! Alleen geen max aan nummers. En ik heb er een 60gb hdd aan hangen en die kan je opmde pc indexeren, dus in de auto is het starten en spelen maar, geen langdurige inlees actie's.

Afbeelding

Ralph

Bericht door Ralph » 11 mar 2012, 12:04

@BMW lover: Je hebt toch niet stiekem aan hoop aandelen bij dension he? ;)
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

BMW_Lover
Contacteer:

Bericht door BMW_Lover » 11 mar 2012, 19:41

Was het maar waar Ralph. Nee, als ik een goed product heb gekocht wil ik iedereen daarvan op de hoogte brengen. Ik was zelf toen 400€ kwijt voor de gateway 500 en 100€ voor het inbouwen, maar is het geld meer dan waard! Heb je tenminste een goede en werkbare oplossing.

Afbeelding

Will4bass

Bericht door Will4bass » 11 mar 2012, 22:31

Allen superbedankt voor jullie reacties!

@Kingfisher: wat voor interface heb je dan en wat kostte je dat? Heb je hiervoor de CD Wisselaar moeten ontkopelen?

@H20: van de week even langs KPN voor een duocard. Zal wel weer gehannes worden want ze hebben
tegenwoordig geloof ik enkel van die mini simmetjes en die passen vast niet zomaar in de E60.

@BMW Lover: je hebt een mooie prijs betaald. Maar jou E60 is wellicht wat nieuwer en ik ben bang dat software upgrades nodig zijn
die weer probelemen veroorzaken. For what it's wrdt: het navisteem draait op een originele DVD uit 2008. Duidt dat er wellicht op dat
er al een upgrade gedaan is?

NepZeb

Bericht door NepZeb » 12 mar 2012, 10:55

@Bimmerparts / Daniel , ik heb bij jou die snapin adapter besteld. Zal voortaan eerst even goed bij jou kijken.
2022 F15 X5 M50i

h2o

Bericht door h2o » 12 mar 2012, 11:47

@will4bass daar zijn adaptertjes voor dus zou geen probleem mogen zijn
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.

Will4bass

Bericht door Will4bass » 15 mar 2012, 08:27

Gisteren bij KPN toch maar voor €40 een duo simcard setje gehaald. Ik kan me herinneren dat deze niet lang geleden €20 kostten maar goed. Ik heb de simmetjes in de respectievelijke auto en iPhone gestoken. Zodra ik m'n iPhone uitschakelde vond de BMW het netwerk, en andersom. Helaas kunnen ze dus niet allebei tegelijk aan staan, maar dat is een beperking die KPN oplegt. Het handsfree bellen in de auto gaat perfect en ik heb ook geen probleem ervaren dat de BMW het netwerk verbinding 'terugpakt' terwijl ik op de iPhone wil bellen of vice versa.

Nog geen oplossing dus voor het draaien van muziek vanaf m'n iPod of iPhone. De opties die ik heb gezien lijken me niet ideaal. Nou ja, cd'tjes genoeg en er is ook nog de radio!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”