Stroom / accu problemen

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Bonito Frans

Stroom / accu problemen

Bericht door Bonito Frans » 14 mar 2012, 23:02

Hallo,

Ik heb een vraag / probleem met de stroom.
Afgelopen weekend was ik aan het klussen en moest steeds gereedschap e.d. uit de auto halen.
Omdat ik naast de werkplek (deur van garage) stond heb ik lange tijd de kofferbak open gelaten.
Als ik de deur opendeed hoorde ik de cd wisselaar gaan werken.

Wat ook opvalt dat het lampje van de automaat dan ook aangaat.
Als ik de auto op slot doe dan blijft dit lampje ook enige tijd branden (ongeveer 5 minuten).
Na 10 minuten gaat het weer 5 minuten aan, later nog een keer.
Daarna niet meer. (is het lampje welke aangeeft in welke stand de automaat staat).

Omdat op deze geschakelde spanning ook de carkit is aangesloten gaat deze ook aan.

Ik ben van 9 tot 2 aan het werk geweest, toen ik weg wilde....."Beste klant heeft u even een accu ter beschikking, die van mij is leeg".

De vragen welke ik heb:
Blijft bij jullie ook het lampje bij de automaat branden als jullie de auto op slot doen?

Herkent iemand dit probleem? wat is de grote stroom verbruiker welke stiekem/onnodig? aangaat?

M.vr.grt.
Frans
Laatst gewijzigd door Bonito Frans op 14 mar 2012, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik rij nooit harder dan de maximum snelheid...............van de auto!!

tom_il

Re: Stroom / accu problemen

Bericht door tom_il » 14 mar 2012, 23:07

Dat lampje dient uit te gaan na een tijdje. Daaraan kan je oa zien dat de auto in "slaap" modus is. Zelfs met de koffer open gaat mijn wagen in slaap modus.
525d E61 2007 pre-LCI

IQM

Bericht door IQM » 15 mar 2012, 00:09

Bekend probleem. Deze auto's kunnen er op de één of andere manier niet goed tegen als ze veelvuldig uit de slaapmodus gehaald worden. Dan start alles op en is in no-time de accu leeggetrokken. Je wilt niet weten hoeveel stroomverbruikers er in zitten. Toen we vorig jaar op de camping de caravan en auto gepakt hadden had hij ook al moeite met starten. Je moet er dus echt op letten dat je de auto niet te vaak wakker maakt want dan trek je de accu onherroepelijk leeg.

Maar je moet er wel op letten dat dat lampje op de automaat niet 'vanzelf' aangaat. Want dan is er iets dat de auto triggert. Dan krijg je van die bekende meldingen: "Verhoogde accu ontlading" Dat kan zoveel oorzaken hebben. Een schakelaar bij een deur of achterklep die niet helemaal goed meer is, een bluetooth module. En het is ook erg lastig diagnosticeren voor een dealer. Het is erg tijdrovend dus duur.

Garrie

Bericht door Garrie » 15 mar 2012, 09:49

vind jij het lekker als je om de 20 minuten wakker gemaakt wordt :gek:

Björn

Bericht door Björn » 16 mar 2012, 08:05

hehehe dat niet, maar om gelijk in coma te vallen daarna is wel een beetje :gay:

Bonito Frans

Bericht door Bonito Frans » 16 mar 2012, 09:58

Wie maakt mij komende dag/nacht om de 20 minuten wakker voor een rit :driving: in een E60 :///m:
Als bijrijdster....

Dan blijf ik inderdaad slapen, dat kan alleen een droom zijn.

Ik rij BMW en neem standaard een jerrycan en extra accu mee...
Ik rij nooit harder dan de maximum snelheid...............van de auto!!

gunrei

Bericht door gunrei » 16 mar 2012, 20:16

Hoi Bonito Frans
ja het is normaal met al die stroomverbruik bij de e60. Dat kun je al zien bij de Dealers,
alle Occasies zijn daar meestal aan de Acculaders. Bij een open Dag zou met al dat Deur op en toe snel de accu leeg zijn.
Ik heb zelfs in de Kofferback een stopcontact aangebracht, die direct met de Accu verbonden is.
Dar is een Druppelaar op aangesloten, die ik bij Onderhoud of grote wasbeurt, aansluit. Heb nooit meer last gehad van Stroomstoring.
groet gunrei

cabrio328

Bericht door cabrio328 » 16 mar 2012, 21:57

mijn 530D geeft regematig de melding "verhoogde accu ontlading". ook het lampje van de automaat blijft branden na het sluiten van de auto. ik heb het vermoeden dat het 2 oorzaken kan hebben: 1 de ritregistratie die elk uur eensignaal geef naar de sateliet trekt stroom. of de breuk in de draden van de achterklep maken een sluiting. overigens de melding krijg ik alleen als de auto langer als 12 uur heeft stil gestaan. de accu is al vervangen voor een gel accu. deze accu is door de dealer geprogrammeerd. als de kabels voor de klep binnen zijn vervang ik deze ook, ik heb voor alle kabels een nieuw set besteld.

Liam

Bericht door Liam » 21 mar 2012, 23:06

Accuproblemen zijn een vaak voorkomend probleem bij de auto; heb er zelf ook last van. De belangrijkste oorzaken die ik online heb kunnen vinden:
- accu zelf
- comfort access kapot / sleutel te dicht bij auto bewaren
- IBS (Intelligent Battery Sensor) op de min-kabel van de accu kapot
- dynamo kapot
- bluetooth module kapot
- ander apparaat dat stroom trekt (after market versterker, etc)

Ik ben nu de IBS aan het "testen"; heb deze nu losgekoppeld en zal na het weekend eens kijken of de auto wil starten na 2 dagen stilstaan; als dat het niet is verdenk ik bij mijn auto de comfort access - bij een deur werkt deze niet. Iemand enige ervaring met het vervangen hiervan?

Liam

cabrio328

Bericht door cabrio328 » 22 mar 2012, 23:16

zou het misschien ook kunnen dat een draad die in de scharnieren van de achterklep zitten een breuk zit.als dit een voeding draad is kan dit ook lekstroom geven. ik kan dit testen omdat ik zojuist voor de hele achterklap een kabelset besteld heb ter vervanging van de oude. mijn achter en zijruit verwarming doet het niet. de storing is uitgelezen en de uitkomst was een draadbreuk. voor de zekerheid ga ik alle kabels vervangen. hierna weet ik ook of dit de veroorzaker van de melding verhoogde accu ontlading. al sdit het was meld ik dit hier

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”