even voorstellen, 5-rijder

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
5-rijder

even voorstellen, 5-rijder

Bericht door 5-rijder » 18 mar 2012, 14:41

goededag allemaal,
mijn naam is Erik, ik woon in Tilburg en ben 41 jaar.
Sinds begin jaren 90 rijd ik bmw 5-serie. Aanvankelijk een 525i, vanaf 2000 een E39 528i en sinds begin 2012 een E60 530i (uit 2004). Ik heb wel eens een 3-serie overwogen maar vanwege mijn lengte en uit respect voor mijn kinderen die op de achterbank moeten kunnen zitten heb ik het nooit gedaan. Ook een stapje terug op motorinhoud zag ik niet zo zitten, al zal ik ooit ergens de grens moeten trekken.
Ik ben geen monteur dus zal niet veel technisch advies kunnen geven, hooguit gebruikers ervaringen.

Mijn ervaringen met bmw auto's zijn goed, heb nooit dure defecten gehad. Bij mijn E39 waren dat bijvoorbeeld: thermostaat defect, mechanisme electrisch raam defect, dus kleine dingen. Ik heb wel jarenlang hinder gehad van vreemd stationair gedrag, en nu ik een E60 rijd heb ik hier opnieuw last van. Dat gaat dus mijn eerste vraagje op het forum worden.

groeten, Erik.

albertkoe

Re: even voorstellen, 5-rijder

Bericht door albertkoe » 18 mar 2012, 16:30

5 series, altijd fijne wagens geweest :)
Welkom hier!

albertkoe

Bericht door albertkoe » 18 mar 2012, 16:31

oh ja ff vergeten, foto's zijn altijd zeer welkom...

AtlasTelamon

Bericht door AtlasTelamon » 18 mar 2012, 16:47

Welkom

Sanderdevet

Bericht door Sanderdevet » 18 mar 2012, 18:10

Welkom! Ben ook net nieuw hier! Maar met onze lengte (ik neem aan ook iets van 2 meter) is een 3 serie nog best te doen hoor! Veel geluk met de 5er!
E46 318i nog zónder modificaties!

MaasMaster
Contacteer:

Bericht door MaasMaster » 18 mar 2012, 20:08

Welkom @ Bimmerportal!
- The proof of intelligent life on other planets lies within the fact that NONE of them bothered to contact us.
- Gun control means: using BOTH hands!

E61 525D 2005 "Luther"
Correct Craft Ski Nautique 2001 "Yasmine"

5-rijder

Bericht door 5-rijder » 18 mar 2012, 22:10

Jullie allen bedankt!
Ik heb een foto toegevoegd. Het is een handgeschakelde 530 met een redelijk basic uitrusting. Wel lederen comfort-stoelen met memory maar geen navigatie, parkeersensoren en wat ik nu (het zonnetje begint weer te schijnen) al mis: geen schuif-kanteldak. Op de foto de velgen die onder de auto zaten en ondertussen mijn wintersetje vormen, ondertussen heb ik er de "242" onder zitten met zomerbanden. Het zijn slechts 16" velgen maar volgens mij bieden die het meeste comfort. Ze zijn wel kritisch met het balanceren: nadat de bandenboer loodjes had geplakt aan de binnenkant bleken deze loodjes tegen de remklauw (achterwielen) aan te lopen....

Radio is de simpele (bussines-versie) met één cd-slot en de airco laat ook te wensen over. Geen gescheiden regeling voor links/rechts en geen knop met een maximaal-stand voor het ontwasemen van de voorruit. Dat laatste is onbegrijpelijk. Je moet zelf de luchtstroom op max zetten, temperatuur op max, uitblaasopeningen op voorruit. Niet bmw-waardig vind ik, of mis ik iets?

Op mijn verlanglijstje staat nog een bluetooth/ipod voorziening, ik zit aan de parrot MKi9200 te denken...

groeten,
Erik
Bijlagen
zomervelgen
zomervelgen
met mijn winterwielen
met mijn winterwielen

Sjoerdjebmw

Bericht door Sjoerdjebmw » 18 mar 2012, 22:18

Welkom, ik ben ook nieuw hier.
Ik ben ook 1 meter 99 en heb een bmw 318i touring, voor mijn lengte is deze zeer geschikt.
Alleen moet wel zeggen dat er weinig beenruimte overblijft voor de passagier achter mij.
Maar voor de rest een hele fijne auto.
F11 :driving:

5-rijder

Bericht door 5-rijder » 18 mar 2012, 22:57

Tja, de ruimte op de achterbank is waar het mij om ging, in een 3-serie kon ik op zich zelf goed zitten.
De afwezigheid van een schuif-kanteldak geeft ook wat meer hoofdruimte; ik kan mijn stoel zelfs iets hoger zetten en houd nog steeds ruimte over boven mijn hoofd. De (elektrische) stuurverstelling laat dan wel weer een steekje vallen: die kan niet hoog genoeg. Daardoor zie ik onder andere de knipperlicht-lampjes niet meer, ik kijke tegen het stuur aan....

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”