[e36] Ron's Touring met AC-schnitzers => VERKOCHT !!!
[e36] Ron's Touring met AC-schnitzers => VERKOCHT !!!
Bij deze dan een Topic waarin ik de MOD's aan m'n E36 318iA Touring ga bijhouden
Het is begonnen met de aanschaf in September 2011:
BMW 318i Touring Automaat.
Bouwjaar: 23-06-1998
APK tot 27-09-2012
kilometerstand 145900km
Volledige onderhoud historie is aanwezig.
Zowel de boekjes als de laatste facturen van onderhoud zijn aanwezig.
De auto is onder andere voorzien van:
Climate Control
Stoelverwarming
Elektrisch bedienbare ramen voor
Elektrisch bedienbare en verwarmde buitenspiegels
Elektrisch bedienbaar schuif / kantel dak (origineel af fabriek)
Automatisch dimmende binnenspiegel
Automaat met "sport" en "Eco" stand
Stuurbekrachtiging
Stuur en pookknop met leer bekleed
Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
Airbag bestuurder en passagier
Side airbags voor
16 inch Styling 42 lichtmetalen velgen met 225-50-16 banden
Dakrails zwart
Afdekhoes bagageruimte
Achterbank in delen neerklapbaar
Middenarmsteun voor en achter
In hoogte verstelbare bestuurders- en passagiersstoel
ABS en ASC
Foto's van de adverteerder:
Het is begonnen met de aanschaf in September 2011:
BMW 318i Touring Automaat.
Bouwjaar: 23-06-1998
APK tot 27-09-2012
kilometerstand 145900km
Volledige onderhoud historie is aanwezig.
Zowel de boekjes als de laatste facturen van onderhoud zijn aanwezig.
De auto is onder andere voorzien van:
Climate Control
Stoelverwarming
Elektrisch bedienbare ramen voor
Elektrisch bedienbare en verwarmde buitenspiegels
Elektrisch bedienbaar schuif / kantel dak (origineel af fabriek)
Automatisch dimmende binnenspiegel
Automaat met "sport" en "Eco" stand
Stuurbekrachtiging
Stuur en pookknop met leer bekleed
Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
Airbag bestuurder en passagier
Side airbags voor
16 inch Styling 42 lichtmetalen velgen met 225-50-16 banden
Dakrails zwart
Afdekhoes bagageruimte
Achterbank in delen neerklapbaar
Middenarmsteun voor en achter
In hoogte verstelbare bestuurders- en passagiersstoel
ABS en ASC
Foto's van de adverteerder:
Laatst gewijzigd door Ron1975 op 04 feb 2013, 18:45, 15 keer totaal gewijzigd.
Re: Ron1975's Touring Topic.....de MOD's.
mooie 98'er, en ook nog is een lekkere km stand!
succes ermee! heb je al plannen?
succes ermee! heb je al plannen?
>>>>Showroom E36's<<<<
Plannen zat en ook al de nodige uitgevoerd , post ik zometeen wel ff......
Laatst gewijzigd door Ron1975 op 16 jan 2012, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat is er sinds September allemaal gebeurd:
Eerst heb ik hem technisch 101% in orde gebracht met:
- Oilservice beurt
- Tankvergrendeling gerepareerd, palletje vervangen
- Andere gasveren kofferklep gemonteerd, klep viel vanzelf dicht
- Stappenmotor Vervangen ivm soms onregelmatig stationair-loop
- Nieuwe Luchtslang : LMM naar Inlaatspruitstuk, zaten haarscheurtjes in.
- Verlichting Kofferruimte ging niet aan bij openen, nieuw slot met microschakelaar gemonteerd.
- Asbakverlichtingen waren defect , nieuwe fittingen en lampjes gemonteerd ( en ik rook niet eens...).
- Nieuw Ventiel van Carterventilatie, Preventief vervangen
- Nieuwe Slang Carterventilatie , Preventief vervangen, slang was een beetje "week".
- Nieuw Benzinefilter, zat er al een hele tijd onder (ondanks de complete historie).
- Andere Lambdasonde gemonteerd ivm minimaal slingeren verbruiksmeter/inhouden, amper merkbaar / WEL aanwezig.
- Nieuwe ABS+ASC Regelunit en coderen ivm ABS lampje dat ging branden en helaas geen defecte sensor was.
Kortom allemaal kleine dingen die buiten de ABS/ASC storing niet moesten maar mij wel dusdanig stoorden dat het aangepakt moest worden.
Na hem technisch op en top te hebben kwamen de Leuke aanpassingen zijnde:
- Knipperlicht Rechts voor vervangen i.v.m. klein barstje
- Andere koplampunits (H1, dus met projector ipv de huidige H7 met reflector)) gekocht ivm geplande Xenon ombouw.
- H1 Koplampunits gedemonteerd,schoongemaakt, shrouds gemaakt en nieuwe afdichtingen gemonteerd, tevens Xenon.
- Armsteun (voor) opnieuw laten bekleden ivm kleine haarscheurtjes in het leer.
- CD43 ingebouwd/uitgebouwd, vervolgens toch voor wat moderners (MP3/USB/Bluetooth) gegaan, Pioneer DEH7300BT.
- Uitlaat-sierstuk van AC Schnitzer gemonteerd.
- Mistlampen in voorbumper gemonteerd.
En dit is dan hoe hij er nu bijstaat, wel in winter-modus:
Vervolgens de Styling 42 in 16" verkocht en een opknapsetje Styling 166's gekocht om deze naar eigen smaak op te gaan knappen gedurende de koude maanden en er van de zomer met een mooie set 18" velgen tegenaan te kunnen:
Geheel ge-glaspareld, primer-kleur-vernis poedercoating, nieuwe emblemen en fatsoenlijk rubber eromheen
VOOR:
NA:
En voorlopig effe de laatste MOD:
M-bumperset heb ik afgelopen week al eronder gehad om te passen en moet zeggen, op de achterbumper na, ben ik heel tevreden over de pasvorm. Achterbumper krijg ik er ook wel netjes onder maar dat zal wat meer moeite gaan kosten helaas.
Hele set gaat binnenkort naar de spuiter en zal samen met de velgen in Maart-April ergens gemonteerd worden afhankelijk van wat het weer gaat doen.
Vond op het net een foto van een Stahlblauwe e36 touring met M-set , heeft alleen niet het "zwaard" onder de voorbumper en spijlen ipv gaas. Voor het idee hoe het eruit gaat zien.....
Verder staan er (voorlopig) niet echt veel mod's meer in de planning buiten een eventuele beschaafde verlaging (ligt eraan hoe het gaat smoelen straks met de bumperset en 18" velgen) en een kleine upgrade van de audio ( denk aan Composetje voor en een subwoofer).
Eerst heb ik hem technisch 101% in orde gebracht met:
- Oilservice beurt
- Tankvergrendeling gerepareerd, palletje vervangen
- Andere gasveren kofferklep gemonteerd, klep viel vanzelf dicht
- Stappenmotor Vervangen ivm soms onregelmatig stationair-loop
- Nieuwe Luchtslang : LMM naar Inlaatspruitstuk, zaten haarscheurtjes in.
- Verlichting Kofferruimte ging niet aan bij openen, nieuw slot met microschakelaar gemonteerd.
- Asbakverlichtingen waren defect , nieuwe fittingen en lampjes gemonteerd ( en ik rook niet eens...).
- Nieuw Ventiel van Carterventilatie, Preventief vervangen
- Nieuwe Slang Carterventilatie , Preventief vervangen, slang was een beetje "week".
- Nieuw Benzinefilter, zat er al een hele tijd onder (ondanks de complete historie).
- Andere Lambdasonde gemonteerd ivm minimaal slingeren verbruiksmeter/inhouden, amper merkbaar / WEL aanwezig.
- Nieuwe ABS+ASC Regelunit en coderen ivm ABS lampje dat ging branden en helaas geen defecte sensor was.
Kortom allemaal kleine dingen die buiten de ABS/ASC storing niet moesten maar mij wel dusdanig stoorden dat het aangepakt moest worden.
Na hem technisch op en top te hebben kwamen de Leuke aanpassingen zijnde:
- Knipperlicht Rechts voor vervangen i.v.m. klein barstje
- Andere koplampunits (H1, dus met projector ipv de huidige H7 met reflector)) gekocht ivm geplande Xenon ombouw.
- H1 Koplampunits gedemonteerd,schoongemaakt, shrouds gemaakt en nieuwe afdichtingen gemonteerd, tevens Xenon.
- Armsteun (voor) opnieuw laten bekleden ivm kleine haarscheurtjes in het leer.
- CD43 ingebouwd/uitgebouwd, vervolgens toch voor wat moderners (MP3/USB/Bluetooth) gegaan, Pioneer DEH7300BT.
- Uitlaat-sierstuk van AC Schnitzer gemonteerd.
- Mistlampen in voorbumper gemonteerd.
En dit is dan hoe hij er nu bijstaat, wel in winter-modus:
Vervolgens de Styling 42 in 16" verkocht en een opknapsetje Styling 166's gekocht om deze naar eigen smaak op te gaan knappen gedurende de koude maanden en er van de zomer met een mooie set 18" velgen tegenaan te kunnen:
Geheel ge-glaspareld, primer-kleur-vernis poedercoating, nieuwe emblemen en fatsoenlijk rubber eromheen
VOOR:
NA:
En voorlopig effe de laatste MOD:
M-bumperset heb ik afgelopen week al eronder gehad om te passen en moet zeggen, op de achterbumper na, ben ik heel tevreden over de pasvorm. Achterbumper krijg ik er ook wel netjes onder maar dat zal wat meer moeite gaan kosten helaas.
Hele set gaat binnenkort naar de spuiter en zal samen met de velgen in Maart-April ergens gemonteerd worden afhankelijk van wat het weer gaat doen.
Vond op het net een foto van een Stahlblauwe e36 touring met M-set , heeft alleen niet het "zwaard" onder de voorbumper en spijlen ipv gaas. Voor het idee hoe het eruit gaat zien.....
Verder staan er (voorlopig) niet echt veel mod's meer in de planning buiten een eventuele beschaafde verlaging (ligt eraan hoe het gaat smoelen straks met de bumperset en 18" velgen) en een kleine upgrade van de audio ( denk aan Composetje voor en een subwoofer).
Strakke plannen
Velgen ook mooi gedaan hoor..
Ben benieuwd naar het eindresultaat...
Velgen ook mooi gedaan hoor..
Ben benieuwd naar het eindresultaat...
wauw, ben errg benieuwd naar het eindresutlaat, wordt denk ik wel een dikke touring zo!
>>>>Showroom E36's<<<<
Leuke mod's hoor, je touring wordt aardig verwend
Velgen zijn ook erg mooi opgeknapt!
Was dat nou veel werk, die gasveren vervangen? of klik je die er zo in?
En dat benzinefilter wat je vervangen hebt. Wat zijn de gevolgen om daar lang mee door te rijden?
Velgen zijn ook erg mooi opgeknapt!
Was dat nou veel werk, die gasveren vervangen? of klik je die er zo in?
En dat benzinefilter wat je vervangen hebt. Wat zijn de gevolgen om daar lang mee door te rijden?
Gasveren is minutenwerk,gewoon klemmetje los en gasveer uitklikken......
Wbt het benzinefilter zou het kunnen dat je het gaat merken door bijvoorbeeld inhouden ofzo door vervuiling die meegaat je motor in ipv dat deze tegengehouden wordt door het filter. Injectors kunnen daardoor verstopt raken. Filter is zo gewisseld en kost maar een paar Euro dus "better safe then sorry" zeg ik maar. Benzinefilter wordt nogal vaak vergeten bij een beurt (hoeft ook niet iedere beurt vernieuwd).
Wbt het benzinefilter zou het kunnen dat je het gaat merken door bijvoorbeeld inhouden ofzo door vervuiling die meegaat je motor in ipv dat deze tegengehouden wordt door het filter. Injectors kunnen daardoor verstopt raken. Filter is zo gewisseld en kost maar een paar Euro dus "better safe then sorry" zeg ik maar. Benzinefilter wordt nogal vaak vergeten bij een beurt (hoeft ook niet iedere beurt vernieuwd).
Laatst gewijzigd door Ron1975 op 06 feb 2012, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt voor de info, ga ik bij mij binnenkort uit voorzorg ook maar doen.
Gasveren doen het bij mij met vorst ook niet meer.
Gasveren doen het bij mij met vorst ook niet meer.
Je bent al lekker bezig! mooie mods, benieuwd als het m pakket erom zit
Goed stevig serieus onderhoud en upgrades. Ziet veel passie (en geld) achter. Maar een hobby mag wat kosten (toch Ramon?)
@ Atlas Telamon:
Is nooit anders geweest bij mij...en als hij dan klaar was ging hij weer weg voor veel te weining en kocht ik (helaas) weer de kneus van een ander
Nu dus niet meer, deze blijft
@ Jaapi:
Morgen gaat de set naar de spuiter..........
Is nooit anders geweest bij mij...en als hij dan klaar was ging hij weer weg voor veel te weining en kocht ik (helaas) weer de kneus van een ander
Nu dus niet meer, deze blijft
@ Jaapi:
Morgen gaat de set naar de spuiter..........
Re: Ron1975's Touring Topic.....update 21-02: M-set KLAAR !!
setje ligt weer warm op de logeerkamer te wachten op beter weer
Alleen nu dan in kleur van de auto, Stahlblau-metallic (372)
Geluk was dat in mijn kleur er slechts 1 tint is, en daarmee dus ook 0,0 kleurverschil met de rest van de auto
Alleen nu dan in kleur van de auto, Stahlblau-metallic (372)
Geluk was dat in mijn kleur er slechts 1 tint is, en daarmee dus ook 0,0 kleurverschil met de rest van de auto
ben ergggg benieuwd hoe dat er gemonteerd uitziet! maakt altijd zo'n verschil op zo'n Touring!
>>>>Showroom E36's<<<<
Ben zelf ook in het bezit van een 318 touring uit ,98 en heb ook last van minimaal slingeren van de verbruiksmeter en dat hij wat inhoud bij het optrekken.
Daar had jij dus ook last van? En met het vervangen van de lambdasonde was dit opgelost?
Verder nog een erg mooie touring en ben ook zeer benieuwd hoe het M-pakket gaat staan
Daar had jij dus ook last van? En met het vervangen van de lambdasonde was dit opgelost?
Verder nog een erg mooie touring en ben ook zeer benieuwd hoe het M-pakket gaat staan