schommelend stationair toerental
Re: Help! Onregelmatig stationair! (incl. filmpje)
ik maak me er ook niet druk om hoor.
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
Re: Help! Onregelmatig stationair! (incl. filmpje)
bij mij schommelt ie ook minimaal, ik wil het niet eens schommelen noemen. En ik maak me er ook niet druk over...
Re: Help! Onregelmatig stationair! (incl. filmpje)
Het is bij mij niet eens zichtbaar op de toerenteller maar ik voel en hoor het een beetje.
Re: Help! Onregelmatig stationair! (incl. filmpje)
Ik ga jullie ook eens lastig vallen met mijn verhaal als het even mag, moet de frustratie even kwijt
5 maanden gelden begon mijn 525d 2004 licht te schudden en ook het toerental deed pressies het zelfde. Dealer kon geen fout in computer vinden. Maak je geen zorgen was het antwoord, kan ook vieze brandstof zijn. Maand of 2 later begon de auto zelfs te pas en te onpas in te houden, geen regelmaat aan te geven helaas. Zo weinig dat het me alleen opviel toen ik uitstapje met een zeeziek gevoel van het schudje (geen woord ik weet het). Alle leden hier snappen wel dat ook ik al gek wordt van een kraakje of piepje van waar dan ook in de auto, dat moet gemaakt worden en als het even kan zelf. Maar nog steeds geen fout code gevonden in de computer.
Schudden en inhouden werd steeds opvallender, gloei bougies vervangen door dealer. Merkbaar meer power maar 2 dagen later weer schudden en inhouden. Omdat ik niet een auto koop om dagelijks bij de dealer te moeten zetten voor een flut storing heb ik het er maar bij gelaten en verder gereden. Zo erg was het tenslotte ook weer niet. Totdat ik 3 weken gelden terug reed naar nl, nota bene midden in de nacht op een verlaten peage in FR de motor behoorlijk begon in te houden en weer te schudden. Net na het schudden een vervelend tik tik en kraak geluid van onder de motor kap gevolgd door weer 3 km super soepel draaiden motor. Dit herhaalde zich de laatst 300 Km. Ik was wel toe aan een peuk na die rit
Dag er na terug naar mijn bmw vrienden, die al een keurige factuur gestuurd hadden..rara welke 4 cijfers daarop stonden. De auto liep als een zonnetje, niks aan de hand. Uitgelezen, niks mis. Laat auto maar paar dagen hier dan zoeken we. Ok, en kijk ook naar de injectoren, staan bekend als probleem. Zeker met een auto van boven de 360dk. Daadwerkelijk, 2 dagen later telefoon. Injector 2 is overleden, gaan we vervangen. En het tikken en kraken? Dat is en reset van de kleppen...denk wel....joepie een profie antwoord. Heren van bimmerportal, zoeken storing injector, vervangen en motor terug opbouwen....6 uur werk exbtw en materiaal. Waarbij 1 injector een sappige 380 euro is. Rest $ laat ik aan jullie fantasie over.
Weer twee dagen laten later telefoon. Mooi mijn schudde buikje zal klaar. Nee sorry we hebben nog een fout gevonden. Omdat jij (dat ben ik) gereden hebt met een kapotte injector heeft de cilinder niet voldoende olie gekregen waardoor de wand er van zodanig beschadigd door het scheuren van veren. Dat de compressie test die wij gedaan hebben op deze bijna onder de 10% is. Oja dat zou dat kraken kunnen zijn. Moeten wij dat ook voor u oplossen.
Afgezien van het feit dat mijn motor dus nu dood is (loopt niet meer), terwijl ik deze toch echt anders heb afgeleverd. Heeft een of andere monteur zijn nog natte mbo diploma los gelaten op mijn motor. Ik zal niet zeggen dat deze nieuw was, maar ik haat olie, stof en andere zwijn onder de kap. NU heeft er liters diesel over gespoten, en dat stinkt behoorlijk. Zijn twee koelvloeistof slangen schijnbaar beschadigd en heeft iemand daar een of ander teer goedje opgedaan om te voorkomen dat het lekt. Is de kabel boom die over de blok de auto in gaat beschadigd en is de schud plaat gebroken. Oplossing groentje, doe er een kilo raam kit in (zacht zwart gummy spul wat wel meer in autos zit) om de kabel vast te houden. Het ziet niet meer uit, vreselijk gewoon. Was natuurlijk al zo volgens de geleerde. hhhaaa...
Ok, wat ik maar wil zeggen is dat ik er geen drol van geloof over dat "droog" lopen, auto dampt niet, loopt goed en trek (jajaj haha een 525d) zeer goed. Maar dat iemand met en schommelende toerental en schudden nu alvast gewaarschuwd is, het kan meer zijn. Ik ga nu zelf de fout zoeken en maken, daarna stuur ik een factuur uit naar mijn nieuwe vrienden.
Sorry voor voor de lengte, ik wens jullie nog een fijne avond.
5 maanden gelden begon mijn 525d 2004 licht te schudden en ook het toerental deed pressies het zelfde. Dealer kon geen fout in computer vinden. Maak je geen zorgen was het antwoord, kan ook vieze brandstof zijn. Maand of 2 later begon de auto zelfs te pas en te onpas in te houden, geen regelmaat aan te geven helaas. Zo weinig dat het me alleen opviel toen ik uitstapje met een zeeziek gevoel van het schudje (geen woord ik weet het). Alle leden hier snappen wel dat ook ik al gek wordt van een kraakje of piepje van waar dan ook in de auto, dat moet gemaakt worden en als het even kan zelf. Maar nog steeds geen fout code gevonden in de computer.
Schudden en inhouden werd steeds opvallender, gloei bougies vervangen door dealer. Merkbaar meer power maar 2 dagen later weer schudden en inhouden. Omdat ik niet een auto koop om dagelijks bij de dealer te moeten zetten voor een flut storing heb ik het er maar bij gelaten en verder gereden. Zo erg was het tenslotte ook weer niet. Totdat ik 3 weken gelden terug reed naar nl, nota bene midden in de nacht op een verlaten peage in FR de motor behoorlijk begon in te houden en weer te schudden. Net na het schudden een vervelend tik tik en kraak geluid van onder de motor kap gevolgd door weer 3 km super soepel draaiden motor. Dit herhaalde zich de laatst 300 Km. Ik was wel toe aan een peuk na die rit
Dag er na terug naar mijn bmw vrienden, die al een keurige factuur gestuurd hadden..rara welke 4 cijfers daarop stonden. De auto liep als een zonnetje, niks aan de hand. Uitgelezen, niks mis. Laat auto maar paar dagen hier dan zoeken we. Ok, en kijk ook naar de injectoren, staan bekend als probleem. Zeker met een auto van boven de 360dk. Daadwerkelijk, 2 dagen later telefoon. Injector 2 is overleden, gaan we vervangen. En het tikken en kraken? Dat is en reset van de kleppen...denk wel....joepie een profie antwoord. Heren van bimmerportal, zoeken storing injector, vervangen en motor terug opbouwen....6 uur werk exbtw en materiaal. Waarbij 1 injector een sappige 380 euro is. Rest $ laat ik aan jullie fantasie over.
Weer twee dagen laten later telefoon. Mooi mijn schudde buikje zal klaar. Nee sorry we hebben nog een fout gevonden. Omdat jij (dat ben ik) gereden hebt met een kapotte injector heeft de cilinder niet voldoende olie gekregen waardoor de wand er van zodanig beschadigd door het scheuren van veren. Dat de compressie test die wij gedaan hebben op deze bijna onder de 10% is. Oja dat zou dat kraken kunnen zijn. Moeten wij dat ook voor u oplossen.
Afgezien van het feit dat mijn motor dus nu dood is (loopt niet meer), terwijl ik deze toch echt anders heb afgeleverd. Heeft een of andere monteur zijn nog natte mbo diploma los gelaten op mijn motor. Ik zal niet zeggen dat deze nieuw was, maar ik haat olie, stof en andere zwijn onder de kap. NU heeft er liters diesel over gespoten, en dat stinkt behoorlijk. Zijn twee koelvloeistof slangen schijnbaar beschadigd en heeft iemand daar een of ander teer goedje opgedaan om te voorkomen dat het lekt. Is de kabel boom die over de blok de auto in gaat beschadigd en is de schud plaat gebroken. Oplossing groentje, doe er een kilo raam kit in (zacht zwart gummy spul wat wel meer in autos zit) om de kabel vast te houden. Het ziet niet meer uit, vreselijk gewoon. Was natuurlijk al zo volgens de geleerde. hhhaaa...
Ok, wat ik maar wil zeggen is dat ik er geen drol van geloof over dat "droog" lopen, auto dampt niet, loopt goed en trek (jajaj haha een 525d) zeer goed. Maar dat iemand met en schommelende toerental en schudden nu alvast gewaarschuwd is, het kan meer zijn. Ik ga nu zelf de fout zoeken en maken, daarna stuur ik een factuur uit naar mijn nieuwe vrienden.
Sorry voor voor de lengte, ik wens jullie nog een fijne avond.
Re: Help! Onregelmatig stationair! (incl. filmpje)
@ Pyx
Wat een verhaal. Kon je dit verhalen op de Stealer? Zij moeten toch buiten het uitlezen verder kijken dan hub neus lang is. Helemaal als jij bepaalde symptomen zo duidelijk had.
Sterkte.
P.S. Bij het optreden van een storing en of een geluidje is hoeft het niet altijd zo dramatisch te zijn. Het betekent echter ook niet dat het volledig uit te sluiten is. Ik vind het alleen wel super slap van de dealer dat zij dit soort zaken niet voor zijn voordat het zo uit de hand loopt.
Wat een verhaal. Kon je dit verhalen op de Stealer? Zij moeten toch buiten het uitlezen verder kijken dan hub neus lang is. Helemaal als jij bepaalde symptomen zo duidelijk had.
Sterkte.
P.S. Bij het optreden van een storing en of een geluidje is hoeft het niet altijd zo dramatisch te zijn. Het betekent echter ook niet dat het volledig uit te sluiten is. Ik vind het alleen wel super slap van de dealer dat zij dit soort zaken niet voor zijn voordat het zo uit de hand loopt.
Re: Help! Onregelmatig stationair! (incl. filmpje)
@ Pyx je bent niet de enige die 0 vertrouwen heeft in "automonteurs", iets simpels als een prop in je banden laten zetten kan je al 100 euro schade aan je velg opleveren als je er niet met je neus bovenop staat en idd achteraf is alles "oude schade".
schommelend stationair toerental
beste mede-forummers,
ik ben sinds kort in het bezit van een E60 530i uit 2004. Mijn vorige auto was een E39 528i uit 1996 en die vertoonde hetzelfde probleem. Het probleem is als volgt:
als ik afrem om bijvoorbeeld te stoppen voor een stoplicht rem ik af op de motor, schakel terug en rem weer af op de motor. Uiteindelijk trap ik de koppeling in en rem tot stilstand. Op dat moment komt het vaak voor dat het stationair toerental verder terugzakt dan de bedoeling is en lijkt de motor af te willen slaan. Dat laatste is echter nog nooit gebeurd. De auto pakt het stationair toerental weer op en na wat heen-en-weer schommelen blijft het toerental op een constante goede waarde.
Ik heb het idee dat het probleem zich bij koude motor niet voordoet, alleen bij warme motor. Bij mijn E39 heb ik de carterontluchting laten vervangen maar dit bracht geen enkele verbetering. Mijn huidige E60 heeft nu 107k op de teller staan en ik vermoed dat het vervangen van de carterontluchting ook nu geen zin heeft.
Ik ben benieuwd of jullie dit kwaaltje herhennen, alvast bedankt voor de hulp!
ik ben sinds kort in het bezit van een E60 530i uit 2004. Mijn vorige auto was een E39 528i uit 1996 en die vertoonde hetzelfde probleem. Het probleem is als volgt:
als ik afrem om bijvoorbeeld te stoppen voor een stoplicht rem ik af op de motor, schakel terug en rem weer af op de motor. Uiteindelijk trap ik de koppeling in en rem tot stilstand. Op dat moment komt het vaak voor dat het stationair toerental verder terugzakt dan de bedoeling is en lijkt de motor af te willen slaan. Dat laatste is echter nog nooit gebeurd. De auto pakt het stationair toerental weer op en na wat heen-en-weer schommelen blijft het toerental op een constante goede waarde.
Ik heb het idee dat het probleem zich bij koude motor niet voordoet, alleen bij warme motor. Bij mijn E39 heb ik de carterontluchting laten vervangen maar dit bracht geen enkele verbetering. Mijn huidige E60 heeft nu 107k op de teller staan en ik vermoed dat het vervangen van de carterontluchting ook nu geen zin heeft.
Ik ben benieuwd of jullie dit kwaaltje herhennen, alvast bedankt voor de hulp!
Soortgelijke onderwerpen samengevoegd.
Met de zoekfunctie had je deze zelf kunnen vinden
Met de zoekfunctie had je deze zelf kunnen vinden
Moderatoropmerking Aron
Re: schommelend stationair toerental
Beste 5-rijder,
ik heb dit ook wel eens gehad (niet met een BMW maar toch). Het klinkt alsof het mengsel te arm wordt om de motor stationair te houden.
Ik zou het zoeken in de luchttoevoer naar de verbranding. Of de sensor die het mengsel meet of de slangen die als toevoer dienen?
Wat vreemd klinkt is dat het bij koude motor niet gebeurt, ik zou het dan ook daar verwachten.
Bij mijn auto is destijds een niet goed vast zittende slang ontdekt waardoor de motor 'valse lucht' trok en dus effectief meer lucht als nodig met de brandstof mengde.
ik heb dit ook wel eens gehad (niet met een BMW maar toch). Het klinkt alsof het mengsel te arm wordt om de motor stationair te houden.
Ik zou het zoeken in de luchttoevoer naar de verbranding. Of de sensor die het mengsel meet of de slangen die als toevoer dienen?
Wat vreemd klinkt is dat het bij koude motor niet gebeurt, ik zou het dan ook daar verwachten.
Bij mijn auto is destijds een niet goed vast zittende slang ontdekt waardoor de motor 'valse lucht' trok en dus effectief meer lucht als nodig met de brandstof mengde.
Re: schommelend stationair toerental
@ Aron,
Voordat ik het topic starte had ik gezocht. Ik denk toch echt dat het probleem dat ik beschrijf niet overeenkomt met de dansende naalden die in dit topic beschreven worden. Mijn probleem is een benzinemotor die na het intrappen van de koppeling éénmalig tot onder de 500 toeren zakt, bijna afslaat en zich vervolgens herstelt. Het toerental blijft daarna netjes constant. Ik heb dit nu bij 2 van mijn bmw's gehad.
Voordat ik het topic starte had ik gezocht. Ik denk toch echt dat het probleem dat ik beschrijf niet overeenkomt met de dansende naalden die in dit topic beschreven worden. Mijn probleem is een benzinemotor die na het intrappen van de koppeling éénmalig tot onder de 500 toeren zakt, bijna afslaat en zich vervolgens herstelt. Het toerental blijft daarna netjes constant. Ik heb dit nu bij 2 van mijn bmw's gehad.
Re: schommelend stationair toerental
Je kunt gewoon alle problemen die met je toerenteller te maken hebben hier gewoon posten.
Topictitel is niet persé voor 1 bepaald probleem..
Topictitel is niet persé voor 1 bepaald probleem..
Re: schommelend stationair toerental
Probleem had ik met mijn vorige wagen ook. Werd erger zodanig dat hij still viel. Wat als je een rood licht nadert niet zo geweldig was daar ook de stuurbekrachtiging en rembekrachtiging wegviel. Gebeurde enkel bij een warme motor.5-rijder schreef:@ Aron,
Voordat ik het topic starte had ik gezocht. Ik denk toch echt dat het probleem dat ik beschrijf niet overeenkomt met de dansende naalden die in dit topic beschreven worden. Mijn probleem is een benzinemotor die na het intrappen van de koppeling éénmalig tot onder de 500 toeren zakt, bijna afslaat en zich vervolgens herstelt. Het toerental blijft daarna netjes constant. Ik heb dit nu bij 2 van mijn bmw's gehad.
Problem niet gevonden en de garage en zij konden mij ook niet op weg zetten wat de oorzaak was. Was ook de rede waarom ik hem weggedaan heb, maar hij was dan ook al 17j oud.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: schommelend stationair toerental
hi ya peepz
heb deze topic onder andere grondig door gelezen
ik ben dus eigenaar van een e60 Lci 520 D 150 pk automaat
spijtig genoeg heb ik een veel lijkend probleem als hiervoor beschreven
schommelend stationair toerental ==> stilstaand in D
lichte schokken te voelen ==> alsof er een vrachtwagen voorbij rijdt
van beroep ben ik mechaniker ==> trucks
wat ik ondervonden heb is dat deze probleem niet merkbaar is in koude weer omstandigheiden
best te merken rond 15C° ongeacht het motor temperatuur!
euhm ik weet niet of dat het iemand van jullie al geprobeerd heeft
maar bij het opzetten van de airco is het probleem gelijk opgelost weird
doordat de motor belast wordt door de airco compressor voel je de schokken niet en schommelt de toerental ook niet
ik stel het maar eff voor zodat jullie het ook kunnen proberen
in geval het verholpen is met het aanzetten van de airco
dan zit het probleem volgens mij niet in de bak maar in de motor:s
carterventilatie? lucht mengeling? airco compressor ?
injectoren lijkt mij ver gezocht dan zou hij raar moeten doen bij optrekken, koude motor, abnormaal roken enz...
ik hoop een oplossing op te vinden niet alleen voor mij maar voor de rest ook best kwalijke irritatie
heb deze topic onder andere grondig door gelezen
ik ben dus eigenaar van een e60 Lci 520 D 150 pk automaat
spijtig genoeg heb ik een veel lijkend probleem als hiervoor beschreven
schommelend stationair toerental ==> stilstaand in D
lichte schokken te voelen ==> alsof er een vrachtwagen voorbij rijdt
van beroep ben ik mechaniker ==> trucks
wat ik ondervonden heb is dat deze probleem niet merkbaar is in koude weer omstandigheiden
best te merken rond 15C° ongeacht het motor temperatuur!
euhm ik weet niet of dat het iemand van jullie al geprobeerd heeft
maar bij het opzetten van de airco is het probleem gelijk opgelost weird
doordat de motor belast wordt door de airco compressor voel je de schokken niet en schommelt de toerental ook niet
ik stel het maar eff voor zodat jullie het ook kunnen proberen
in geval het verholpen is met het aanzetten van de airco
dan zit het probleem volgens mij niet in de bak maar in de motor:s
carterventilatie? lucht mengeling? airco compressor ?
injectoren lijkt mij ver gezocht dan zou hij raar moeten doen bij optrekken, koude motor, abnormaal roken enz...
ik hoop een oplossing op te vinden niet alleen voor mij maar voor de rest ook best kwalijke irritatie
Re: schommelend stationair toerental
ik zal het eens proberen, het weer laat toe de airco aan te zetten. Hoe dan ook, het is net alsof je bv de achterruit verwarming aanzet, dan zakt het stationair toerental ook plots even terug en herstelt zich vervolgens weer (bij jullie toch ook neem ik aan?)
Soms denk ik wel eens dat er iets in het electrisch gedeelte de boosdoener is. Ik kan me voorstellen dat de motor met hoger toerental makkelijker aan de electrische behoefte kan voldoen dan met stationeer toerental. Schakelt er dan iets van stroombron a naar b waardoor de motor een dipje krijgt? Het is maar een gedachte....
Soms denk ik wel eens dat er iets in het electrisch gedeelte de boosdoener is. Ik kan me voorstellen dat de motor met hoger toerental makkelijker aan de electrische behoefte kan voldoen dan met stationeer toerental. Schakelt er dan iets van stroombron a naar b waardoor de motor een dipje krijgt? Het is maar een gedachte....
Re: schommelend stationair toerental
euhm jah is een beetje verdacht want in de winter zul je er weinig of geen last van hebben
want dan draait de motor automatisch op iets hogere toerental dan gewoonlijk voor zo snel mogelijk op bedrijfstemperatuur te komen
heeft er iemand al is de batterij of alternator vervangen? heeft het iets opgebracht?
want dan draait de motor automatisch op iets hogere toerental dan gewoonlijk voor zo snel mogelijk op bedrijfstemperatuur te komen
heeft er iemand al is de batterij of alternator vervangen? heeft het iets opgebracht?
Re: schommelend stationair toerental
Batterij heb ik vervangen in de e39 528i, daarna geen last meer gehad van inzakken toerental bij bijvoorbeeld sluiten ramen of andere stroom vreters.